Citat:
Ursprungligen postat av
olofzzon
Tur att farsgubben kunde lägga insatsen för ungkarlslyan i Kville runt ’09, annars hade det varit svårt att mysa i stor, fin villa nu 😀
Japp - det är absolut inget att sticka under stol med! Det har jag sagt många gånger förut. Två sålda bostadsrätter på 7-8 år har gjort sitt. Jag är inte unik i det. Villan köptes 2017.
Jag är dock inte så mycket gubbe, med några år fortfarande till 40, även om jag är far gånger tre och bor inte heller stort. Däremot tillräckligt stort för familjen. Vi är en familj som har mer än många andra, utan att för den delen ha ett överflöd. Man märker snabbt med barn att det är väldigt sekundärt i livet. Inte minst för dem. En semester till Kanarieöarna eller antingen Danmark spelar väldigt liten roll som femåring. Man kan bada, spela kort och äta på restaurang på båda ställena.
Men man ska ärligt säga att även om priserna sista tio åren varit sjuka, var det ingen dans på rosor i slutet av -00 heller. Boräntan var ungefär som idag på 4-5% som förstagångsköpare och utan fet kontantinsats. Inte världens tryggaste bankkund.