2023-09-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Två oskyldiga döda och en svårt skadad på en vecka, som hämnd för sin morsa. Och ett gäng gängkriminella. Värt. Hoppas de dör båda två.

Allt detta är Rävens fel. Inget hade hänt om han inte mördat Jordgubbens mamma och dessutom rånat sina egna langare/säljare under sig för att sätta dom i påhittad skuld.
Citera
2023-09-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Är en artikel i UNT idag (betalvägg: https://unt.se/nyheter/uppsala/artik...majid/rgvqd7xr ) där det står att båda han och Räven varit insyltade i glasskiosken vid ån, korsningen Skolgatan - Svartbäckgatan, som tydligen använts som penningtvätt.

Det står vidare att Abdos familj kom hit på 80-talet och är entreprenörer i frukt o grönt. Det får mig att undra om det kan vara samma familj som driver torghandeln på Vaksala torg. Den uppstod nån gång i slutet på 80-talat. Är det så är väl det också ett riskområde.

Ja det stämmer,det är samma familj som säljer frukt på Vaksala torg.
Citera
2023-09-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Den där glasskiosken. Vad exakt låg/ligger den?

Man börjar undra om alla dessa allsköns serveringar bara tvättar pengar.
Ja. Jag försöker undvika caféer, pizzerior och liknande som ägs av utlänningar. Vad gäller Jordgubben undvek jag även dennes bärstånd utanför ICA i Norrtälje (nära sommarstället) av samma anledning. Känns rätt bra nu i efterhand...
Citera
2023-09-28, 19:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Jag hoppas jordgubben vinner över Räven. Räven dödar en mamma, rånar sina egna langare för att sätta dom i skuld. Det borde få alla att överge Räven och gå över till Jordgubben.

Jordgubben dödade precis en helt oskyldig 24 årig tjej. Hoppas ingen vinner, utan att de båda möter sitt öde.
Senast redigerad av Dumdryg 2023-09-28 kl. 19:46.
Citera
2023-09-28, 20:00
Medlem
I Uppsala har det de senaste 4-5 åren dykt upp många försäljningsstånd för jordgubbar och andra bär lite varstans i gatubilden. Ganska ofta på platser som ur mitt lekmannaperspektiv inte känns så attraktiva för försäljning. Finns det någon koppling till den här personens företag?

Har IA gått på Gränbyskolan?
Citera
2023-09-28, 20:11
Medlem
Rätt spännande ändå. Vad tänker dessa folk på just nu. Är stressnivån skyhög. Har dom en organisation som är i högsta beredskap nu. Blir spännande detta.
Citera
2023-09-28, 20:17
Medlem
Tänk vad bra detta är äntligen kan vi få föräldrar eller släkten ta sitt ansvar och inte bara svina sig mot deras bidragsgivare för vad är dom utan Svenska staten och deras medborgare.
Citera
2023-09-28, 20:20
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Vad vet vi om Ismail Abdo?

Är han släkt med Abdos i Malmö
Citera
2023-09-28, 20:34
Medlem
Helt klart har Europa fallerat eftersom dom tillåtigt Sverige att köra mjukpotatis men jag förmodar att det är slut nu. Varför inte uttnytja enheter från kriget till att rensa lite så där det är deras skyldighet till Europas folk.
Citera
2023-09-28, 20:42
Medlem
Ar detta hans bolag?

https://www.ratsit.se/5592303365-Ros...r_AB#ansvariga
Citera
2023-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narcos100
Hur mycket kapital sitter Jordgubben på??? Han är bakom varenda skjutning den här senaste månaden. Vilket får mig att tänka på om de va han som var den riktiga ledaren i Foxtrot. Räven har inte gjort något tillbaks hitills.

Vad babblar du om. Röven ger order om att skjuta 13-14 åringar och att hänga dem med rep runt halsen efter en bil tills de dör. Flertalet familjemedlemmar har dött på rövens order.
Citera
2023-09-28, 20:59
Medlem
mr.demons avatar
Jordgubben, är han kurd som räven, eller arab?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in