2023-09-27, 19:39
Medlem
Ett tips är att börja använda papperstallrikar och engångsbestick.
Citera
2023-09-27, 21:52
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Jag är inte så händig av mig så har låtit bli att rensa dishon när jag märke att vattnet långsammare började rinna ner nu har det blivit helt stopp och vattnet rinner inte ner överhuvudtaget kan inte diska längre dvs kan inte laga mat under dessa omständigheter förjävligt!

Vad gör man nu egentligen? Blir jag bötfälld om jag ringer hyresvärden och ber dom lösa det här?

Börja med att rensa vattenlåset.
Tips är att ställa en hink under vattenlåset innan du demonterar det.
Citera
2023-09-27, 23:29
Medlem
Sån där vaskrensare som ser ut som en stor sugkopp med träskaft har fixat biffen för mig alla gånger. Var tvek första gången efter att jag desperat införskaffat den på grund av samma problem som du har. Räckte med att suga fast och pressa upp och ner två gånger så sa det slurp och vattnet kunde rinna undan som vanligt igen.
Citera
2023-09-27, 23:57
Medlem
zombie-nations avatar
Ta en bunke och häll ut det äckliga vattnet i toan. Spola. Bär disken till duschen och diska den, torka den och ställ in den. Testa med en sådan där sugpropp eller två. Har fått loss ruskiga saker med en sådan.

Funkar det inte så ring värden, de är till för sådant. Man betalar ju för att de ska göra service. Ingår i hyran.

Min anklagade mig för att ha hällt fett i vasken vilket inte var sant. Sa att det kommer ju kanske med lite i taget med diskmaskinen (Samma med handdisk). Man kan ju inte torka av alla tallrikar med papper innan de diskas. Då sa han att jag måste hälla varmt vatten efter diskningen. Men det gör diskmaskinen.

Så han fick fixa stoppet. Trots att han gnällde blev jag inte anmäld. Tänk på att det är ditt hem och att de är anställda för att hjälpa dig.
Citera
2023-09-28, 00:20
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Sånt här har jag lyckats lösa massor av gånger i tidigare lägenheter. Jag har använt en sån där klasisk sugpropp på trähandtag. Juckar man den några gånger så släpper det alltid för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Köp två vaskrensare, stå med dom i vardera ho och tryck.

Exakt. Här är två bra tips.

Men jag känner någon måste vara övertydlig och förklara att om man har en ho med ett hål i räcker det men en sugpropp, men om man har en dubbelho med ett hål i varje så behöver man två. Dessutom, om det är så att man har ytterligare ett litet hål för överrinningsskydd, då måste även detta tätas med något, förslagsvis en strumpa i en plastpåse som man pressar mot hålet med en tving.
Citera
2023-09-28, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Exakt. Här är två bra tips.

Men jag känner någon måste vara övertydlig och förklara att om man har en ho med ett hål i räcker det men en sugpropp, men om man har en dubbelho med ett hål i varje så behöver man två. Dessutom, om det är så att man har ytterligare ett litet hål för överrinningsskydd, då måste även detta tätas med något, förslagsvis en strumpa i en plastpåse som man pressar mot hålet med en tving.
Jag har alltid haft ho med två hål i och bara en vaskrensare. Jag kanske bara haft tur.
Citera
2023-09-30, 01:20
Medlem
Måste vara något jag ej kan lösa det funkade inte att bara rensa som vanligt har gjort två försök. Nåt skit är det. Anmälde till hyresvärden för service.
Senast redigerad av offermentalitet 2023-09-30 kl. 01:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in