2023-09-27, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Satt på Roslagsbanan på väg till jobbet - vid Djursholm kliver två yngre tonårstjejer på, välklädda med fina kläder...jag smyglyssnade på deras konversation..."Min mamma är inte klok - hon har LP skivor med Ebba Grön!"...Den andra tjejen himlade med ögonen och svarade "Oh herre gud".

Varje gång jag hör någon nämna Ebba Grön så kan jag inte motstå att lyssna eller säga något.
EBBA GRÖN var motpolen till Gyllene tider. Båda grupperna är bra.

Jag var punk långt in på 1982
https://www.youtube.com/watch?v=Jy2C...MNWMusicSweden
Citera
2023-09-27, 20:53
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snälla nån, berätta öppet istället för att kuta rygg. Du är en mogen man som varit i mörkaste Afrika, varför är du rädd?

https://www.youtube.com/watch?app=de...=vikingarocker

Som vuxen så önskar man sina barnbarn ett tryggt och bra liv, jag har förståelse för dom som tycker att hårdare tag behövs och att dom som inte uppskattar en öppen famn bör avvisas.

När mina föräldrar var små på 30 talet så hade familjer med många barn tuffare att få ordning på familjen både ekonomiskt och socialt. Lagom är bäst.
Senast redigerad av llars67 2023-09-27 kl. 21:01.
Citera
2023-09-27, 21:00
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Varje gång jag hör någon nämna Ebba Grön så kan jag inte motstå att lyssna eller säga något.
EBBA GRÖN var motpolen till Gyllene tider. Båda grupperna är bra.

Jag var punk långt in på 1982
https://www.youtube.com/watch?v=Jy2C...MNWMusicSweden

Som jag minns var det Noice och Gyllene Tider som skolgårdskrigen 1982 handlade om.
Citera
2023-09-27, 22:04
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?app=de...=vikingarocker

Som vuxen så önskar man sina barnbarn ett tryggt och bra liv, jag har förståelse för dom som tycker att hårdare tag behövs och att dom som inte uppskattar en öppen famn bör avvisas.

När mina föräldrar var små på 30 talet så hade familjer med många barn tuffare att få ordning på familjen både ekonomiskt och socialt. Lagom är bäst.

Haha, stolt och stark, jag spelar den fortfarande ibland, på högsta volym och fönstren öppna mitt i city.. hehe
Citera
2023-09-27, 22:08
Jag har funderat på vad jag ska svara på ditt inlägg? Det är helt sant och jag gillade Gyllende tider mer än Noice.
Jag klämnde ur mig att jag var fortfarnde Punk 1982. Orsaken till att jag slutade när jag var 17 år var enkel. Där jag bodde hatade raggare punk och inga tjejer ville ha problem.
Kan vi lämna musik en kort sekund?
Jag känner inte igen det land jag försvarade med flera rep möten där alla var vita.
Hur kan vi ens hoppas att Araber och negrer ens vill göra lumpen dom tycker att vita är dumma Svennar?
Citera
2023-09-27, 22:10
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Haha, stolt och stark, jag spelar den fortfarande ibland, på högsta volym och fönstren öppna mitt i city.. hehe

Så var det förr i tiden man gillade musik och det var inte mer än så. I dag lever vi i ett land där vi behöver visa hänsyn. Viss musik anses som dålig?
Citera
2023-09-27, 22:17
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Så var det förr i tiden man gillade musik och det var inte mer än så. I dag lever vi i ett land där vi behöver visa hänsyn. Viss musik anses som dålig?

Ingen aning, jag bryr mig inte om folk längre, funderar på att flytta ut i skogen någonstans, bara det finns internet och sjö nära så blir de bra iaf. Är så jävla trött på cucks och luder i detta land. Sedan vinterlägenhet i södra europa, eller Hua hin.
Citera
2023-09-27, 22:19
Medlem
zombie-nations avatar
Jag fattar inte TS. Var det bra att ungar söp och att folk hade sex mot sin vilja?
Citera
2023-09-27, 22:38
Medlem
NewDawnFadess avatar
När jag var riktigt ung i början av 60-talet kändes tryggheten total och vi var bland de rikaste i Europa (kriget, jag vet). Visst busades det lite i skolan, men man hade respekt för lärarna, vilket var bra och tryggt. 70-talet var lite dystert, men fortfarande tryggt och 80-talet upplevde jag som ett av de bästa årtionden. Ung vuxen, partyn, familjebildning och framgångar för ekonomin.

Sedan början av 90-talet har det börjat gå utför, även om många har fått det materiellt bättre och friheten att göra det man vill har ökat. Det som har gått utför, beror nästan helt på massinvandringen från Mena. Jag och många med mig, såg det komma, men det gjorde inte politikerna och MSM. Tyvärr och jävligt konstigt och många av dem tycks inte se det än.

Hade politikerna lyssnat på mig runt 2000 eller lite tidigare, hade Sverige varit mycket bättre, tryggare och rikare idag. Men det var tyvärr ingen som frågade mig då.
Citera
2023-09-27, 22:52
Medlem
Instämmer men vill tillägga något viktigt. När jag var ung 80-talet så andades man en enorm optimism! Den spreds av föräldrar och lärare som alla sa: De äldre har banat vägen för er unga, NI KAN BLI VAD NI VILL! bara man utbildar sig lite så gick det i princip bra för alla jag känner (även för de som hade alkoholiserade föräldrar). Fanns inget att skylla på!

Idag är det alla andras fel om man inte har ett välbetalt jobb där man inte behöver anstränga sig…

Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
När jag var riktigt ung i början av 60-talet kändes tryggheten total och vi var bland de rikaste i Europa (kriget, jag vet). Visst busades det lite i skolan, men man hade respekt för lärarna, vilket var bra och tryggt. 70-talet var lite dystert, men fortfarande tryggt och 80-talet upplevde jag som ett av de bästa årtionden. Ung vuxen, partyn, familjebildning och framgångar för ekonomin.

Sedan början av 90-talet har det börjat gå utför, även om många har fått det materiellt bättre och friheten att göra det man vill har ökat. Det som har gått utför, beror nästan helt på massinvandringen från Mena. Jag och många med mig, såg det komma, men det gjorde inte politikerna och MSM. Tyvärr och jävligt konstigt och många av dem tycks inte se det än.

Hade politikerna lyssnat på mig runt 2000 eller lite tidigare, hade Sverige varit mycket bättre, tryggare och rikare idag. Men det var tyvärr ingen som frågade mig då.
Citera
2023-09-27, 22:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Satt på Roslagsbanan på väg till jobbet - vid Djursholm kliver två yngre tonårstjejer på, välklädda med fina kläder...jag smyglyssnade på deras konversation..."Min mamma är inte klok - hon har LP skivor med Ebba Grön!"...Den andra tjejen himlade med ögonen och svarade "Oh herre gud".

Vet dagens ungdomar ens om vad Ebba Grön är? På 90-talet: Ja. Nu: Nej. Däremot går många runt med Nirvana-tröjor. De räknar visst inte med att Nirvana slog igenom när en annan var i deras ålder.

Imponerande att de känner till LP-skivor. En del vet inte hur man skriver med en bläckpenna, d.v.s. att den måste korkas av, eller var ett frimärke ska sitta. Ingen har hört talas om Olof Palme ...
Citera
2023-09-27, 23:19
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Jag måste få säga en sak till. Det som har hänt de senaste 5 -6 åren har att göra med folk som bor här som skiter i Sverige och vårt samhälle. Så är det.

När jag var 18 år var jag stolt över att vara Svensk vi hade en heder mot svaga och gamla och på den tiden gjorde alla militärtjänst.
Är det det som saknas ?

Du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in