Citat:
Ursprungligen postat av
Brooz
Jag har gjort inlägg i det ämnet både tidigare (från bl.a Wikipedias Pedofil-sida) och senare (från KI).
Din tvärsäkerhet bestod i att påstå, att det "definitivt" inte var sant, att färre än hälften av alla sexuella våldsverkare mot barn är pedofiler. Om du vidhåller det, får du väl styrka det med "kvalitetssäkra" källor.
KI var den begränsade undersökningen flera kommit med, med några hundra, om ens det, deltagare om jag inte missminer mig, vilken hade en helt annan tes för den delen. Wikipedia, ja det säger allt.
Notera att jag inte påstår och aldrig har påstått att alla övergrepp begås av diagnostiserade eller icke-diagnostiserade pedofiler (fast inte det du hävdar, att det är en minimal del, utan att ha producerat några som helst trovärdiga källor), tvärt om kan du läsa tillbaka och konstatera att jag inte bara sällan använder termen i samband med gäddorna eller som en synonym eller samlingsbegrepp för de som begår övergrepp på eller mot ungar, utan även argumenterat för de andra störningar som bidrar till att människor förgriper sig på minderåriga (och nej, sexmissbrukare tillhör inte dem och är inte en vedertagen diagnos).