2023-09-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Tja – du har uppenbarligen hoppat över inläggen då de publicerades och nu är du för lat att kolla. Det är dina val...
Sorterar därmed in ditt påstående under "högst trolig lögn".
Citera
2023-09-27, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Sorterar därmed in ditt påstående under "högst trolig lögn".

Kan förstå det, det kan ju inte vara så kul för dig att beslå dig själv med att ha uttalat dig "med den okunniges tvärsäkerhet". Speciellt med tanke på vad du skrev med fetstil i ditt föregående inlägg.
Citera
2023-09-27, 19:07
Medlem
Citat:
Kan förstå det, det kan ju inte vara så kul för dig att beslå dig själv med att ha uttalat dig "med den okunniges tvärsäkerhet". Speciellt med tanke på vad du skrev med fetstil i ditt föregående inlägg.

Slå upp tvärsäker och högst troligt så får du lära dig något!

Citat:
Du får begära en TR (Text Revision) av DSM-5: "Enligt DSM-5 är pedofili i själva verket ett patologiskt tillstånd, inte ett brott i sig, och implicerar inte nödvändigtvis att ha begått övergrepp på barn. I stället
är det mindre än hälften av dem som dömts för sexuellt våld mot barn som verkligen har en
pedofil störning; de övriga begår övergreppen av olika andra anledningar"

Härifrån: http://dok.slso.sll.se/CPF/Forskning/artikel/Rahm_13%20avril.pdf
Jag antar att du hänvisade till ditt inlägg (du påstod var "lite längre bak" i tråden, fast det var över 700 inlägg bak) som du gjorde av en anledning och jag förstår varför du mörkade, för den säger varken det du påstår, är källsäkrad eller komplett. Vilken åsna tror den på något sätt styrker ditt påstående eller är relevant för Dumpen-debatten?100% bekräftat vilken lallare du är.
Citera
2023-09-27, 19:35
Avslutad
Citat:
Slå upp tvärsäker och högst troligt så får du lära dig något!

Jag antar att du hänvisade till ditt inlägg (du påstod var "lite längre bak" i tråden, fast det var över 700 inlägg bak) som du gjorde av en anledning och jag förstår varför du mörkade, för den säger varken det du påstår, är källsäkrad eller komplett. Vilken åsna tror den på något sätt styrker ditt påstående eller är relevant för Dumpen-debatten?100% bekräftat vilken lallare du är.

Jag har gjort inlägg i det ämnet både tidigare (från bl.a Wikipedias Pedofil-sida) och senare (från KI).

Din tvärsäkerhet bestod i att påstå, att det "definitivt" inte var sant, att färre än hälften av alla sexuella våldsverkare mot barn är pedofiler. Om du vidhåller det, får du väl styrka det med "kvalitetssäkra" källor.
Citera
2023-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Jag har gjort inlägg i det ämnet både tidigare (från bl.a Wikipedias Pedofil-sida) och senare (från KI).

Din tvärsäkerhet bestod i att påstå, att det "definitivt" inte var sant, att färre än hälften av alla sexuella våldsverkare mot barn är pedofiler. Om du vidhåller det, får du väl styrka det med "kvalitetssäkra" källor.
KI var den begränsade undersökningen flera kommit med, med några hundra, om ens det, deltagare om jag inte missminer mig, vilken hade en helt annan tes för den delen. Wikipedia, ja det säger allt.

Notera att jag inte påstår och aldrig har påstått att alla övergrepp begås av diagnostiserade eller icke-diagnostiserade pedofiler (fast inte det du hävdar, att det är en minimal del, utan att ha producerat några som helst trovärdiga källor), tvärt om kan du läsa tillbaka och konstatera att jag inte bara sällan använder termen i samband med gäddorna eller som en synonym eller samlingsbegrepp för de som begår övergrepp på eller mot ungar, utan även argumenterat för de andra störningar som bidrar till att människor förgriper sig på minderåriga (och nej, sexmissbrukare tillhör inte dem och är inte en vedertagen diagnos).
Citera
2023-09-27, 19:51
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Gratulerar till att du inte är intresserad av barn som majoriteten inte är, men nu handlar det inte om dig, jag är intresserad av Ford Mustang, och så länge jag inte gör något olagligt angående det intresset så bör inge bry sig om det. Lika så de som intresserar sig sexuellt för barn och inte gör något olagligt angående det, så, men det tveksamma med Dumpen är att man inte vet om de skulle göra något olagligt utan deras smör och marmelad.

Du är inte intresserad av barn och det är illa om det gäller biten där sex inte ingår, om något barn frågar vad klockan är, är du en som skriker "skit på dig"?

Dumpen har väckt opinion, så varför fortsätter de, de kan knappast väcka mer opinion, i stället tröttnar folk och det blir kontraproduktivt, Dumpen ses mer och mer som suspekt.

Betänk också på att de länder som har Saralag inte är med i EU. Så det kan bli svårt att få till Saralagen.

Fan va löjlig du är, du vet mycket väl när jag pratar om att jag inte har ngt intresse av barn så menar jag naturligtvis sexuellt intresse
Du borde kunna läsa av kontexten där

Dumpen fortsätter tills dom antingen tröttnar eller att barnens situation (i deras ögon) har förbättrats så pass mkt att dom med trygghet kan lämna jobbet till polisen skulle jag tro
Citera
2023-09-27, 20:44
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Det har de verkligen inte sagt eller skrivit. De har däremot varit tydliga med att de anmäler allt som går att anmäla.

"Polisanmäler ni?
Ja, i de fall där det finns någonting att anmäla. Det är dock inget lagbrott att söka efter barn I sexuellt syfte om det inte finns en risk att brottet kan fullbordas och med tanke på att vi är vuxna så blir risken låg. En av huvudorsakerna till att vi arbetar som vi gör är just för att belysa att vi behöver lagstiftning som kan skydda barnen innan de som söker efter dem faktiskt når fram till riktiga barn. Allt material som inte går att anmäla lämnas dock in till polisens tipsenhet."

Källa: https://dumpen.se/2022/03/08/valkommen-till-dumpen/

Far inte med osanning. Så tröttsamt när uppenbart intellektuellt utmanade personer uttrycker sig tvärsäkert när de varken har fakta eller förmåga.
Polisanmälan eller Tips är semantik. För övrigt faller det inte under allmänt åtal, så det är slöseri med polisens tid.
Citera
2023-09-27, 20:46
Medlem
whack-a-moles avatar
Har inte sett den här förekomma i tråden:

http://mau.diva-portal.org/smash/get/diva2:1772689/FULLTEXT03.pdf

Slutsatsen på sidan 28 är läsvärd.
Citera
2023-09-27, 20:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Offentligt är ett starkt ord i dina skor ducky. Att skicka nakenbilder och prata om sex med barn är ett brott. Pedofilerna utgår från allt de ser. Att de är barn och att man styrker det genom AI så det är rena turen för dem att det är fiktiva barn de har pratat med. Förstår du vad jag skriver till dig?
Prata sex med ett barn är inte automatiskt ett brott, det blir ett brott om det går till kränkning, och kränkning är ett brott även om det är en vuxen. Så där har du i princip fel, men om det går till dom kanske det tas annan hänsyn om det är ett barn som blir kränkt.
Citera
2023-09-28, 02:52
Medlem
Kofflets avatar
https://dumpen.se/2023/09/25/granslost-var-det-har-janapp-283-falkenberg/

Hysteriskt kul i #283 när predatoren ställer en motfråga på Saras standardkommentar "vi filmar för din och vår säkerhet". "För min säkerhet, vad menar ni?" frågar predatoren upprepande gånger men får bara undvikande svar och hånfulla kommentarer. Partik och Sara och resten av dumpen-gänget är verkligen sämsta tänkbara människorna att driva denna sortens projekt, de är helt blåsta. Jag lyssnar även på podden och när de har varit med i paneldebatter och deras avsaknad av intelligens gör sig ständigt påmind. Konfrontationerna går till 100% på att förnedra predatorerna och ingenting annat.
Citera
2023-09-28, 03:15
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
https://dumpen.se/2023/09/25/granslost-var-det-har-janapp-283-falkenberg/

Hysteriskt kul i #283 när predatoren ställer en motfråga på Saras standardkommentar "vi filmar för din och vår säkerhet". "För min säkerhet, vad menar ni?" frågar predatoren upprepande gånger men får bara undvikande svar och hånfulla kommentarer. Partik och Sara och resten av dumpen-gänget är verkligen sämsta tänkbara människorna att driva denna sortens projekt, de är helt blåsta. Jag lyssnar även på podden och när de har varit med i paneldebatter och deras avsaknad av intelligens gör sig ständigt påmind. Konfrontationerna går till 100% på att förnedra predatorerna och ingenting annat.
Det finns inga positiva effekter med att argumentera eller förändra pedofiler. Det som fungerar enligt faktiska bevis är fysiskt våld och offentlig förnedring. Vid sällsynta undantagsfall så kan pedofiler söka hjälp men de vill inte. Vad olika bestraffningar gör för skillnad är individuellt men allt allmänheten kan göra är att ge vad de förtjänar.
Citera
2023-09-28, 03:29
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Prata sex med ett barn är inte automatiskt ett brott, det blir ett brott om det går till kränkning, och kränkning är ett brott även om det är en vuxen. Så där har du i princip fel, men om det går till dom kanske det tas annan hänsyn om det är ett barn som blir kränkt.
Kränkning, ofredande, förargelseväckande, trakasserier. Det är hotfullt, skadligt, ångestframkallande och stressande. Du bör inte prata med barn alls och det är inget du vågar göra vid det här laget.

Sammanfattar lite kort för gäddorna och dumpenhatarna.
Dumpen tar en gädda var andra eller var tredje dag. Det finns appar. Fler människor organiserar sig. Än finns det många människor som inte har kännedom om Dumpen. Prognosen ser mörkare ut för pedofiler. Trenden kommer aldrig vända. Stämningen blir hårdare. Gäddorna piskar upp den ännu mer på egen hand. Självmordsstatistiken bland pedofiler kommer öka inom en snar framtid tror jag. Och för den tusende gången. Välsigne Dumpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in