2023-09-27, 12:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Offentligt är ett starkt ord i dina skor ducky. Att skicka nakenbilder och prata om sex med barn är ett brott. Pedofilerna utgår från allt de ser. Att de är barn och att man styrker det genom AI så det är rena turen för dem att det är fiktiva barn de har pratat med. Förstår du vad jag skriver till dig?
För att göra ett brott behövs ett objekt, objektet är skapat av Dumpen, Dumpen har inte bevisat att objekt finns. Klar slut.
Citera
2023-09-27, 12:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Ingen skulle göra nåt olagligt för det skulle aldrig behövas. Finns så många åtgärder man kan vidta men det enda undantaget...Uthängning!

Btw. Jag hyr plats i dumpenhatarnas huvud gratis. Jag leder in er på perspektiv som får er labila och kanske till och med paranoida. Hade ni varit socialt konstruerade och följt den personliga utvecklingen som alla andra så skulle ni tacka mig för råden och dragit nytta och förstått det enkla att livet blir roligare och enklare om man gör saker som ger positiv effekt för en själv. Det är 1+1=2 för oss, men 092834902834 x 01932840943 för er. *Drog på tangentbordet*

Vad tror du gäddor får för konsekvenser av Dumpen?
- Den är besvarad och du förstår det.

Vad tror du gäddor kommer få för konsekvenser i framtiden?
Tror du att folk blir mer toleranta mot pedofiler och får en positivare syn om pedofiler tack vare Dumpen?
The opposite. De kommer behandlas ännu värre. Det har redan inträffat men nu menar jag normen. När alla känner till Dumpen. Skulle en pedofil stå på min väg så skulle jag slå ännu hårdare och vi kan se det som din förtjänst din bråkmakare.

Mitt sista råd till dig. Har du tröttnat på att må dåligt. Gör motsatsen till det du känner. Att ta sig ur en negativ spiral kan upplevas som omöjligt för många men det är inte sant. Det mesta vi kan föreställa oss går att förverkliga.
Dumpen har tagit upp detta till debatt, deras agenda att göra det är inget fel. Men sättet, alldeles för många blir lidande, och det skapar ett enormt hat som är samhälldåligt och farligt, samhället splittras ännu mer (några tycker det är bra, några tjänar på det, några trivs i den miljön), bara en tidsfråga till mord sker.
Citera
2023-09-27, 12:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Om polis och myndigheter som har tillgång till register skulle göra ett experiment och ta fram en slumpmässig person mellan 20 och 75 år, så skulle de hitta begångna brott eller något som skulle misskreditera personen i kanske 80- 90 %. Men är det så vi vill ha samhället? Inte jag i alla fall.
Citera
2023-09-27, 14:59
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Gratulerar till din tålighet till lockelser, tror dock du har andra brister på andra områden.
Om barnet har samma ambition som Dumpen, kommer det inte banga ur, för en fråga att verifiera sig.

Bing Chatt; EU:s syn på brottsprovokation
"EU har en negativ syn på brottsprovokation, som innebär att polisen eller andra myndigheter försöker få någon att begå ett brott som personen inte skulle ha begått annars. EU anser att brottsprovokation strider mot rätten till en rättvis rättegång, som är skyddad av artikel 6 i Europakonventionen. EU-domstolen har i flera fall fällt medlemsländer för att ha använt sig av brottsprovokation, till exempel Portugal i målet Teixeira de Castro och Belgien i målet Ramanauskas.

EU har dock inte någon gemensam lagstiftning om brottsprovokation, utan det är upp till varje medlemsland att reglera hur och när provokativa åtgärder får användas i brottsutredningar. Vissa länder, som Sverige, har inte några tydliga lagar om brottsprovokation, utan förlitar sig på rättspraxis och allmänna principer. Andra länder, som Tyskland och Frankrike, har mer detaljerade regler om vad som är tillåtet och inte. I Sverige har det förekommit förslag om att införa brottsprovokation som en laglig metod för att bekämpa vissa typer av brott, till exempel diskriminering eller sexualbrott mot barn, men dessa har inte fått något genomslag.

Sammanfattningsvis kan man säga att EU är kritisk till brottsprovokation och anser att det kränker de mänskliga rättigheterna, men att det inte finns någon enhetlig reglering av frågan inom unionen. Varje medlemsland har sitt eget sätt att hantera provokativa åtgärder i brottsutredningar, vilket kan leda till olika bedömningar och konsekvenser."

Det handlar inte om det, jag är helt enkelt inte intresserad av barn
Jag blir snart 40 och lockas mycket mer av en 30 åring än en tonåring
Jag känner ingen attraktion till barn, sexuell aktivitet med barn lockar mig inte och dom vuxna som känner det och inte kan kontrollera sina impulser bör i min mening helst låsas in

Vad EU gjort för bedömning är helt irrelevant, vad dumpen gör är att försöka väcka opinion för att ändra lagen i den riktning dom anser lagstiftningen bör gå i den här frågan
Citera
2023-09-27, 16:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det handlar inte om det, jag är helt enkelt inte intresserad av barn
Jag blir snart 40 och lockas mycket mer av en 30 åring än en tonåring
Jag känner ingen attraktion till barn, sexuell aktivitet med barn lockar mig inte och dom vuxna som känner det och inte kan kontrollera sina impulser bör i min mening helst låsas in

Vad EU gjort för bedömning är helt irrelevant, vad dumpen gör är att försöka väcka opinion för att ändra lagen i den riktning dom anser lagstiftningen bör gå i den här frågan
Gratulerar till att du inte är intresserad av barn som majoriteten inte är, men nu handlar det inte om dig, jag är intresserad av Ford Mustang, och så länge jag inte gör något olagligt angående det intresset så bör inge bry sig om det. Lika så de som intresserar sig sexuellt för barn och inte gör något olagligt angående det, så, men det tveksamma med Dumpen är att man inte vet om de skulle göra något olagligt utan deras smör och marmelad.

Du är inte intresserad av barn och det är illa om det gäller biten där sex inte ingår, om något barn frågar vad klockan är, är du en som skriker "skit på dig"?

Dumpen har väckt opinion, så varför fortsätter de, de kan knappast väcka mer opinion, i stället tröttnar folk och det blir kontraproduktivt, Dumpen ses mer och mer som suspekt.

Betänk också på att de länder som har Saralag inte är med i EU. Så det kan bli svårt att få till Saralagen.
Citera
2023-09-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Nja, Dumpen har sagt att dom polisanmäler alla. Om dom defacto gör det har jag ingen aning om. Kunde dom väl slänga upp polisanmälningarna så råder det inga oklarheter. Fast om dom nu polisanmäler för DPs måste dom nog röja identiteten på fiskaren.
Det har de verkligen inte sagt eller skrivit. De har däremot varit tydliga med att de anmäler allt som går att anmäla.

"Polisanmäler ni?
Ja, i de fall där det finns någonting att anmäla. Det är dock inget lagbrott att söka efter barn I sexuellt syfte om det inte finns en risk att brottet kan fullbordas och med tanke på att vi är vuxna så blir risken låg. En av huvudorsakerna till att vi arbetar som vi gör är just för att belysa att vi behöver lagstiftning som kan skydda barnen innan de som söker efter dem faktiskt når fram till riktiga barn. Allt material som inte går att anmäla lämnas dock in till polisens tipsenhet."

Källa: https://dumpen.se/2022/03/08/valkommen-till-dumpen/

Far inte med osanning. Så tröttsamt när uppenbart intellektuellt utmanade personer uttrycker sig tvärsäkert när de varken har fakta eller förmåga.
Citera
2023-09-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Tja – du har uppenbarligen hoppat över inläggen då de publicerades och nu är du för lat att kolla. Det är dina val...
Sorterar därmed in ditt påstående under "högst trolig lögn".
Citera
2023-09-27, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Sorterar därmed in ditt påstående under "högst trolig lögn".

Kan förstå det, det kan ju inte vara så kul för dig att beslå dig själv med att ha uttalat dig "med den okunniges tvärsäkerhet". Speciellt med tanke på vad du skrev med fetstil i ditt föregående inlägg.
Citera
2023-09-27, 19:07
Medlem
Citat:
Kan förstå det, det kan ju inte vara så kul för dig att beslå dig själv med att ha uttalat dig "med den okunniges tvärsäkerhet". Speciellt med tanke på vad du skrev med fetstil i ditt föregående inlägg.

Slå upp tvärsäker och högst troligt så får du lära dig något!

Citat:
Du får begära en TR (Text Revision) av DSM-5: "Enligt DSM-5 är pedofili i själva verket ett patologiskt tillstånd, inte ett brott i sig, och implicerar inte nödvändigtvis att ha begått övergrepp på barn. I stället
är det mindre än hälften av dem som dömts för sexuellt våld mot barn som verkligen har en
pedofil störning; de övriga begår övergreppen av olika andra anledningar"

Härifrån: http://dok.slso.sll.se/CPF/Forskning/artikel/Rahm_13%20avril.pdf
Jag antar att du hänvisade till ditt inlägg (du påstod var "lite längre bak" i tråden, fast det var över 700 inlägg bak) som du gjorde av en anledning och jag förstår varför du mörkade, för den säger varken det du påstår, är källsäkrad eller komplett. Vilken åsna tror den på något sätt styrker ditt påstående eller är relevant för Dumpen-debatten?100% bekräftat vilken lallare du är.
Citera
2023-09-27, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Slå upp tvärsäker och högst troligt så får du lära dig något!

Jag antar att du hänvisade till ditt inlägg (du påstod var "lite längre bak" i tråden, fast det var över 700 inlägg bak) som du gjorde av en anledning och jag förstår varför du mörkade, för den säger varken det du påstår, är källsäkrad eller komplett. Vilken åsna tror den på något sätt styrker ditt påstående eller är relevant för Dumpen-debatten?100% bekräftat vilken lallare du är.

Jag har gjort inlägg i det ämnet både tidigare (från bl.a Wikipedias Pedofil-sida) och senare (från KI).

Din tvärsäkerhet bestod i att påstå, att det "definitivt" inte var sant, att färre än hälften av alla sexuella våldsverkare mot barn är pedofiler. Om du vidhåller det, får du väl styrka det med "kvalitetssäkra" källor.
Citera
2023-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Jag har gjort inlägg i det ämnet både tidigare (från bl.a Wikipedias Pedofil-sida) och senare (från KI).

Din tvärsäkerhet bestod i att påstå, att det "definitivt" inte var sant, att färre än hälften av alla sexuella våldsverkare mot barn är pedofiler. Om du vidhåller det, får du väl styrka det med "kvalitetssäkra" källor.
KI var den begränsade undersökningen flera kommit med, med några hundra, om ens det, deltagare om jag inte missminer mig, vilken hade en helt annan tes för den delen. Wikipedia, ja det säger allt.

Notera att jag inte påstår och aldrig har påstått att alla övergrepp begås av diagnostiserade eller icke-diagnostiserade pedofiler (fast inte det du hävdar, att det är en minimal del, utan att ha producerat några som helst trovärdiga källor), tvärt om kan du läsa tillbaka och konstatera att jag inte bara sällan använder termen i samband med gäddorna eller som en synonym eller samlingsbegrepp för de som begår övergrepp på eller mot ungar, utan även argumenterat för de andra störningar som bidrar till att människor förgriper sig på minderåriga (och nej, sexmissbrukare tillhör inte dem och är inte en vedertagen diagnos).
Citera
2023-09-27, 19:51
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Gratulerar till att du inte är intresserad av barn som majoriteten inte är, men nu handlar det inte om dig, jag är intresserad av Ford Mustang, och så länge jag inte gör något olagligt angående det intresset så bör inge bry sig om det. Lika så de som intresserar sig sexuellt för barn och inte gör något olagligt angående det, så, men det tveksamma med Dumpen är att man inte vet om de skulle göra något olagligt utan deras smör och marmelad.

Du är inte intresserad av barn och det är illa om det gäller biten där sex inte ingår, om något barn frågar vad klockan är, är du en som skriker "skit på dig"?

Dumpen har väckt opinion, så varför fortsätter de, de kan knappast väcka mer opinion, i stället tröttnar folk och det blir kontraproduktivt, Dumpen ses mer och mer som suspekt.

Betänk också på att de länder som har Saralag inte är med i EU. Så det kan bli svårt att få till Saralagen.

Fan va löjlig du är, du vet mycket väl när jag pratar om att jag inte har ngt intresse av barn så menar jag naturligtvis sexuellt intresse
Du borde kunna läsa av kontexten där

Dumpen fortsätter tills dom antingen tröttnar eller att barnens situation (i deras ögon) har förbättrats så pass mkt att dom med trygghet kan lämna jobbet till polisen skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in