2023-09-27, 20:44
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det har de verkligen inte sagt eller skrivit. De har däremot varit tydliga med att de anmäler allt som går att anmäla.

"Polisanmäler ni?
Ja, i de fall där det finns någonting att anmäla. Det är dock inget lagbrott att söka efter barn I sexuellt syfte om det inte finns en risk att brottet kan fullbordas och med tanke på att vi är vuxna så blir risken låg. En av huvudorsakerna till att vi arbetar som vi gör är just för att belysa att vi behöver lagstiftning som kan skydda barnen innan de som söker efter dem faktiskt når fram till riktiga barn. Allt material som inte går att anmäla lämnas dock in till polisens tipsenhet."

Källa: https://dumpen.se/2022/03/08/valkommen-till-dumpen/

Far inte med osanning. Så tröttsamt när uppenbart intellektuellt utmanade personer uttrycker sig tvärsäkert när de varken har fakta eller förmåga.
Polisanmälan eller Tips är semantik. För övrigt faller det inte under allmänt åtal, så det är slöseri med polisens tid.
Citera
2023-09-27, 20:46
Medlem
whack-a-moles avatar
Har inte sett den här förekomma i tråden:

http://mau.diva-portal.org/smash/get/diva2:1772689/FULLTEXT03.pdf

Slutsatsen på sidan 28 är läsvärd.
Citera
2023-09-27, 20:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Offentligt är ett starkt ord i dina skor ducky. Att skicka nakenbilder och prata om sex med barn är ett brott. Pedofilerna utgår från allt de ser. Att de är barn och att man styrker det genom AI så det är rena turen för dem att det är fiktiva barn de har pratat med. Förstår du vad jag skriver till dig?
Prata sex med ett barn är inte automatiskt ett brott, det blir ett brott om det går till kränkning, och kränkning är ett brott även om det är en vuxen. Så där har du i princip fel, men om det går till dom kanske det tas annan hänsyn om det är ett barn som blir kränkt.
Citera
2023-09-28, 02:52
Medlem
Kofflets avatar
https://dumpen.se/2023/09/25/granslost-var-det-har-janapp-283-falkenberg/

Hysteriskt kul i #283 när predatoren ställer en motfråga på Saras standardkommentar "vi filmar för din och vår säkerhet". "För min säkerhet, vad menar ni?" frågar predatoren upprepande gånger men får bara undvikande svar och hånfulla kommentarer. Partik och Sara och resten av dumpen-gänget är verkligen sämsta tänkbara människorna att driva denna sortens projekt, de är helt blåsta. Jag lyssnar även på podden och när de har varit med i paneldebatter och deras avsaknad av intelligens gör sig ständigt påmind. Konfrontationerna går till 100% på att förnedra predatorerna och ingenting annat.
Citera
2023-09-28, 03:15
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet

Hysteriskt kul i #283 när predatoren ställer en motfråga på Saras standardkommentar "vi filmar för din och vår säkerhet". "För min säkerhet, vad menar ni?" frågar predatoren upprepande gånger men får bara undvikande svar och hånfulla kommentarer. Partik och Sara och resten av dumpen-gänget är verkligen sämsta tänkbara människorna att driva denna sortens projekt, de är helt blåsta. Jag lyssnar även på podden och när de har varit med i paneldebatter och deras avsaknad av intelligens gör sig ständigt påmind. Konfrontationerna går till 100% på att förnedra predatorerna och ingenting annat.
Det finns inga positiva effekter med att argumentera eller förändra pedofiler. Det som fungerar enligt faktiska bevis är fysiskt våld och offentlig förnedring. Vid sällsynta undantagsfall så kan pedofiler söka hjälp men de vill inte. Vad olika bestraffningar gör för skillnad är individuellt men allt allmänheten kan göra är att ge vad de förtjänar.
Citera
2023-09-28, 03:29
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Prata sex med ett barn är inte automatiskt ett brott, det blir ett brott om det går till kränkning, och kränkning är ett brott även om det är en vuxen. Så där har du i princip fel, men om det går till dom kanske det tas annan hänsyn om det är ett barn som blir kränkt.
Kränkning, ofredande, förargelseväckande, trakasserier. Det är hotfullt, skadligt, ångestframkallande och stressande. Du bör inte prata med barn alls och det är inget du vågar göra vid det här laget.

Sammanfattar lite kort för gäddorna och dumpenhatarna.
Dumpen tar en gädda var andra eller var tredje dag. Det finns appar. Fler människor organiserar sig. Än finns det många människor som inte har kännedom om Dumpen. Prognosen ser mörkare ut för pedofiler. Trenden kommer aldrig vända. Stämningen blir hårdare. Gäddorna piskar upp den ännu mer på egen hand. Självmordsstatistiken bland pedofiler kommer öka inom en snar framtid tror jag. Och för den tusende gången. Välsigne Dumpen!
Citera
2023-09-28, 03:47
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har väckt opinion, så varför fortsätter de, de kan knappast väcka mer opinion, i stället tröttnar folk och det blir kontraproduktivt, Dumpen ses mer och mer som suspekt.
Gäddorna fortsätter och håller Dumpen rullande. Har du tröttnat?

En annan tanke slog mig.
Jag tror att gäddan som fick det största straffet ligger i väntan i mörkret på räddaren som aldrig kommer.
Senast redigerad av sunless 2023-09-28 kl. 03:58.
Citera
2023-09-28, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet

Hemskt. Hur hamnade vi här?
Citera
2023-09-28, 09:33
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Hemskt. Hur hamnade vi här?
Vilka vi?
Antar att du har ett intresse i frågan och missar det viktiga men jag skriver igen. Det som kan ge effekt mot pedofiler är fysiskt våld och offentlig förnedring.
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicMind
Visst hänger de här!
Kritik mot Dumpen är inget konstigt, bra att det finns, men HATET som finns i denna tråd visar ju tydligt vilka som hänger här. Små värdelösa kryp som sitter i sitt mörker och hatar. Att vecka efter vecka, månad efter månad sitta och hata gör det ju så uppenbart. Extra pinsamt blir det när de skriver att alla män tänder på barn och vi normala vet att det inte är så.
Sätter mina livsbesparingar på vilka de är. De får fortsätta plåga sig själva!
Finns inget som är normalt med det men deras hjärna fungerar annorlunda. De som säger det högt förlorar vänner, arbete, trygghet. Gäddorna HAR förlorat det för livet.
Barn är fridlysta. Pedofiler är bannlysta.
Senast redigerad av sunless 2023-09-28 kl. 09:44.
Citera
2023-09-28, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
KI var den begränsade undersökningen flera kommit med, med några hundra, om ens det, deltagare om jag inte missminer mig, vilken hade en helt annan tes för den delen. Wikipedia, ja det säger allt.

Notera att jag inte påstår och aldrig har påstått att alla övergrepp begås av diagnostiserade eller icke-diagnostiserade pedofiler (fast inte det du hävdar, att det är en minimal del, utan att ha producerat några som helst trovärdiga källor), tvärt om kan du läsa tillbaka och konstatera att jag inte bara sällan använder termen i samband med gäddorna eller som en synonym eller samlingsbegrepp för de som begår övergrepp på eller mot ungar, utan även argumenterat för de andra störningar som bidrar till att människor förgriper sig på minderåriga (och nej, sexmissbrukare tillhör inte dem och är inte en vedertagen diagnos).

Kalla innehållet, som mina länkar pekar på, för "undersökningar", "statistik" eller vad du vill, de kommer dock från trovärdiga källor. När det gäller den i Wiki-sidan anmärkte jag ju själv, att den hade ett begränsat underlag.

Nu väntar vi bara på uppgifter om, vilken din "definitiva" källa är.
Citera
2023-09-28, 10:33
Medlem
Citat:
Vilka vi?
Antar att du har ett intresse i frågan och missar det viktiga men jag skriver igen. Det som kan ge effekt mot pedofiler är fysiskt våld och offentlig förnedring.Sätter mina livsbesparingar på vilka de är. De får fortsätta plåga sig själva!
Finns inget som är normalt med det men deras hjärna fungerar annorlunda. De som säger det högt förlorar vänner, arbete, trygghet. Gäddorna HAR förlorat det för livet.
Barn är fridlysta. Pedofiler är bannlysta.

Exakt!
Tänk känslan att VETA, att nästan 100 % av alla du känner, alla du kommer lära känna, ja av alla människor som finns, har funnits och kommer finnas, skulle HATA dig om de fick veta hur det är ställt i din sjuka gärna!

De skulle förskjuta dig, spotta på dig, misshandla dig kanske till och med döda dig.

Inte undra på att det skrivs som det gör i tråden.
Citera
2023-09-28, 11:31
Avslutad
Citat:
Vilka vi?
Antar att du har ett intresse i frågan och missar det viktiga men jag skriver igen. Det som kan ge effekt mot pedofiler är fysiskt våld och offentlig förnedring.

Om du läst mina tidigare inlägg i tråden hade du förstått att ironin är påtaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in