• 1
  • 2
2023-07-20, 11:41
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perry62
Kör bara med vanlig bikarbonat. Funkar hur bra som helst och göder inte läkemedelsindustrin.
För att slippa den unkna smaken blandar man i lite citronsyra, och man har gjort egen Samarin!
Ta inte för mycket syra, då upphävs effekten.
Citera
2023-07-20, 11:45
Medlem
Stakbrötes avatar
Bikarbonat, en tsk i ett glas vatten och halsbrännan är borta. 6kr påsen på ica
Citera
2023-07-20, 11:48
Medlem
IcyHearts avatar
Kanske är den generella läkemedelsbristen i världen, som det pratats om ett tag… har börjat märkas redan nu, på flera fronter.

Har själv märkt det på att läkarn snålar med att skriva ut min vanliga medicin (nej, inget beroendeframkallande, så det är inte därför), så att man får hämta ut hela jäkla tiden, istället för att få en längre tids recept…. 😡

Sen läkemedel till mitt husdjur var helt slut i hela landet, nyligen. Veterinären fick ringa runt typ och ”skaka loss” det från nån enstaka som hade kvar.

Sen även den vanliga ”Cleari” som tar bort röda ögon. Apoteket svarar nu bara att det är slut och de vet inte om/när den kan komma in igen…

Det är lite ruggigt, faktiskt!

Men ta Samarin istället, i ditt fall. Finns på Ica. Brukar hjälpa mot halsbränna för mig iaf….
Citera
2023-09-27, 19:37
Medlem
Fortfarande brist/slut på Novalucol överallt. Bristen gäller inte bara Novalucol utan även Rennie samt apotekens egna kopior.

Jag har börjat hamstra när det väl går att komma över lite tabletter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in