2023-08-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leskov
Men posta numret så får flashbackare med 25 slak undersöka och ge en omgång. Ta kölapp

Nja, jag tror inte att denna tjej har gjort något skumt så jag vill inte hänga ut henne.
Citera
2023-08-02, 16:31
Medlem
Fick ett likadant sms den 25juli, Skicka SMS till mig.
Numret tillhör en Anna som är 54år. Det är kopplat till Swish.
Citera
2023-08-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pongolle
Fick ett likadant sms den 25juli, Skicka SMS till mig.
Numret tillhör en Anna som är 54år. Det är kopplat till Swish.

Intressant! Det stod alltså SMS med stora bokstäver? Det gjorde det i mitt.

Då är det nog ingen engångsföreteelse. Frågan är bara vad som är avsikten.
Citera
2023-08-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Intressant! Det stod alltså SMS med stora bokstäver? Det gjorde det i mitt.

Då är det nog ingen engångsföreteelse. Frågan är bara vad som är avsikten.
Det stämmer. Väldigt oklart. Brukar få spamsamtal någon gång mer vecka men ett sånt här sms var första gången.
Citera
2023-08-04, 15:24
Medlem
Hittade denna tråden efter en googling. Fick idag SMS från ett svenskt telia-mobilnummer där det bara stod "Skicka SMS till mig." Enligt swish går numret till en kille med initialerna J.N.

Jag svarade på smset för att jag är så jäkla nyfiken på vad som kommer hända.
Citera
2023-08-04, 16:04
Medlem
Tror jag kommit underfund med vad som händer. Tror att det är någon telefonförsäljare som spoofar mitt telefonnummer när de ringer. När personen nekar så väljer de att svara med ett meddelande. Detta skulle förklara ett annat förvirrat samtal förra veckan där jag ringde tillbaka efter ett misstag samtal och personen svarar "nä det var du som ringt mig".

Blir kanske att byta nummer om detta fortsätter ifall jag hamnar på någon varningslista. Surt då det är mitt jobbnummer som är ganska inarbetat. Gissar att det inte finns något man kan göra för att få stopp på det.
Citera
2023-08-04, 16:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largo-Sama
Tror jag kommit underfund med vad som händer. Tror att det är någon telefonförsäljare som spoofar mitt telefonnummer när de ringer. När personen nekar så väljer de att svara med ett meddelande. Detta skulle förklara ett annat förvirrat samtal förra veckan där jag ringde tillbaka efter ett misstag samtal och personen svarar "nä det var du som ringt mig".

Blir kanske att byta nummer om detta fortsätter ifall jag hamnar på någon varningslista. Surt då det är mitt jobbnummer som är ganska inarbetat. Gissar att det inte finns något man kan göra för att få stopp på det.
Låter inte helt otroligt. Men är folk verkligen så dumma så att de skickar ett SMS till okänt nummer som ringer dem ("skicka ett SMS till mig")? Om det är någon som vill något så lämnar ju den person ett meddelande/SMS, varför ska man vara så nyfiken på vem som ringer.
Citera
2023-08-04, 22:19
Medlem
Eftersom det är ett vanligt SMS från ett nummer som går till en 22-årig tjej så kommer eventuellt sms TS skickar komma till den tjejen. Är inte hon någon sorts skurk kan det knappast vara farligt...
Citera
2023-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Eftersom det är ett vanligt SMS från ett nummer som går till en 22-årig tjej så kommer eventuellt sms TS skickar komma till den tjejen. Är inte hon någon sorts skurk kan det knappast vara farligt...

Jag är dålig på det här med ”spoofing”. Men om någon har spoofat hennes nummer så att det ser ut som om hon har skickat messet, var hamnar då mitt svar? Hos tjejen eller hos spoofaren?

Inte för att jag kommer att skicka något svar. Det har jag ingen anledning att göra.
Citera
2023-08-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Jag är dålig på det här med ”spoofing”. Men om någon har spoofat hennes nummer så att det ser ut som om hon har skickat messet, var hamnar då mitt svar? Hos tjejen eller hos spoofaren?

Inte för att jag kommer att skicka något svar. Det har jag ingen anledning att göra.

Spoofing är så vitt jag vet bara något som görs genom en sajt på nätet vid uppringning. Telefonnumret är något som går till flickan och därför kommer samtal eller SMS till henne gå till henne.
.
För sinnesfrid kunde du ringa med skyddat nummer och fråga vad det gäller?
Citera
2023-08-13, 12:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largo-Sama
Hittade denna tråden efter en googling. Fick idag SMS från ett svenskt telia-mobilnummer där det bara stod "Skicka SMS till mig." Enligt swish går numret till en kille med initialerna J.N.

Jag svarade på smset för att jag är så jäkla nyfiken på vad som kommer hända.

Hände det något efter att du svarade på sms:et? Blev du uppringd?
Citera
2023-09-27, 18:21
Medlem
Messerschmitts avatar
Fick ett sms idag där det bara står ’smsa’. Googlat på numret det kom från men får ingen träff.

Va fan vill dom? Vad får dom ut av att folk smsar till dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in