2023-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det hade varit än mer spännande om mordet på Terje hade något att göra med försvinnandet av Denniz Arda två veckor tidigare, bara 2 mil bort.
Eller så mördas båda på Muskö.
Deniz Arda blev bortkörd till Tyresta Nationalpark.
Frågan är då vart är Terjes kropp.
Även den sprängd i småbitar ?
Finns vad jag vet, väldigt få ekler inga gemensamma nämnare mellan Terje och Deniz Arda.
Citera
2023-09-25, 21:40
Medlem
Kan någon med koll göra en tidslinje med platser och datum som Terje besökt eller som gpsen visade?

Hur var det med PÅLs vittnes mål hade han träffar eller sett Terje eller hans bil?
Citera
2023-09-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Så du menar att det kan finnas en koppling mellan Terje och Louise Westers försvinnanden?
(Kårsta-Rickeby 10 är Lollans senaste adress).

Jag utesluter inte att det kan finnas någon koppling! Jag hoppas att någon kartexpert kan kolla på Efterlyst-kartan och komma in tråden med expertutlåtanden.

Under tiden kan vi titta på den där pixelkartbilden igen, noga-noga, bortse alla fjantiga streck, - hitta mittens mitt, och ta hänsyn till kartbildernas lutning och förvridelseperspektiv.

Då hamnar man otroligt nog på folkbokföringsadressen "Skogshill", som ligger på tvärgatan, en bit öster om tortyrstugan.

......................
Citera
2023-09-26, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av manesia
Jag utesluter inte att det kan finnas någon koppling! Jag hoppas att någon kartexpert kan kolla på Efterlyst-kartan och komma in tråden med expertutlåtanden.

Under tiden kan vi titta på den där pixelkartbilden igen, noga-noga, bortse alla fjantiga streck, - hitta mittens mitt, och ta hänsyn till kartbildernas lutning och förvridelseperspektiv.

Då hamnar man otroligt nog på folkbokföringsadressen "Skogshill", som ligger på tvärgatan, en bit öster om tortyrstugan.

......................

Ja det är ju intressant.
Inga fina killar precis.
Kan man få en att försvinna kan man få flera att försvinna.
Rolig maskning hörru
Citera
2023-09-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manesia

......................
Såg ytterligare några lokala förmågor bland J0nas vänner. Edmund K, som återfinns i en tråd om 3D printade vapendelar som han blev dömd för. Samt Erik C vars ytterdörr pangades förra året. Finns en tråd om du söker på Vallentuna. Men Vallentuna kanske är stort till ytan men som en håla sett till att allt bus känner varann
Citera
2023-09-26, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Apan1891
Kan någon med koll göra en tidslinje med platser och datum som Terje besökt eller som gpsen visade?

Hur var det med PÅLs vittnes mål hade han träffar eller sett Terje eller hans bil?

Han hävdar ju bestämt att han inte sett Terje.
Men det kan vara så att han var på en annan adress i Täby också som är kopplat till fallet Louise.

Det är alltså 3 personer som försvunnit på relativt kort tid, Dennis Arda, Terje och Louise Wester.
Alla med någon form av koppling till varandra.

Det är dags för polisen att plocka in männen i Täby.
Kustjägare verkar ju vara värsta sortens skit människor.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-09-26 kl. 22:34.
Citera
2023-09-27, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Finns vad jag vet, väldigt få ekler inga gemensamma nämnare mellan Terje och Deniz Arda.

Möjligt
Det kan även vara den koppling till Täby på Kårstav*gen 3*1 med fallet Louise och knarkspåret.
Terje kan mycket väl ha varit en kurir, liksom Denniz Arda.
Han hade ju nyss skaffat Villa, "Volvo" och var på väg att köpa en Vovve.
Trots att han var "arbetslös" så verkar Terje fått in mycket pengar på slutet.
Han såg förmodligen fram mot pensionen.
Citera
2023-09-27, 16:02
Medlem
Citat:
Möjligt
Det kan även vara den koppling till Täby på Kårstav*gen 3*1 med fallet Louise och knarkspåret.

Om Terje bragds om livet redan hos PÅL, och PÅL som nyss fått in 17000:- via sitt rånmord sätter kurs mot sin lokala knarklangare i Kårsta, sen drar man påtänd som en utter och dumpar bilen i Muskö!

Det var PÅL man trodde var Terje i bilen vid Muskö.

Jag är inte helt insatt men detta var det första som slog mig vid snabb överblick.
Citera
2023-09-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Om Terje bragds om livet redan hos PÅL, och PÅL som nyss fått in 17000:- via sitt rånmord sätter kurs mot sin lokala knarklangare i Kårsta, sen drar man påtänd som en utter och dumpar bilen i Muskö!

Det var PÅL man trodde var Terje i bilen vid Muskö.

Jag är inte helt insatt men detta var det första som slog mig vid snabb överblick.

TJ kan inte va bragd om livet redan hos PÅL, vi har TJ som snakker i sin telefon lite innan kl 18 da den befinner seg på Muskö.
Citera
2023-09-27, 17:10
Medlem
Citat:
Möjligt
Kårstavägen finns inte i Täby. Hur menar du?
Citera
2023-09-27, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Kårstavägen finns inte i Täby. Hur menar du?

Ja båda adesserna fanns väl i Terjes GPS?
Men det är ju mer troligt att det är PÅL som känner människorna i Kårsta.

Men är det inte väldigt dumt att åka i en stulen bil i såna fall, PÅL kanske inte tänker så långt?
Sedan beslutar dom för att dumpa bilen på Muskö med hjälp av kustjägaren.
Eller var kustjägaren vakt på Muskö lämpligt nog ?
Citera
2023-09-27, 18:53
Medlem
Citat:
Han hävdar ju bestämt att han inte sett Terje.
Men det kan vara så att han var på en annan adress i Täby också som är kopplat till fallet Louise.

Det är alltså 3 personer som försvunnit på relativt kort tid, Dennis Arda, Terje och Louise Wester.
Alla med någon form av koppling till varandra.

Det är dags för polisen att plocka in männen i Täby.
Kustjägare verkar ju vara värsta sortens skit människor.

Hur kommer Denniz Arda in i det hela??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in