2023-09-27, 13:11
  #386569
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vi vet inte hur läget ser ut exakt nu. Det är sant. Men Oryx säger i varje fall att det finns mer bilder och klipp på utslagna ryska fordon. Jag vet att du väljer att inte tro på det men övriga världen gör det.


Såg du ens ryssens taktik för att ta Bakhmut?

Finns otaliga filmer på denna taktik

De anföll i vågor med i princip endast infanteri. Med vetskapen om att de första vågorna skulle misslyckas. Vi vet att det var förlorade människor från Ryssland, främst från fängelser som fanns i dessa vågor. De dog i drivor. Du kanske inte sett dessa klipp men vi andra har gjort det.

Då kan man uppskatta förlusterna.

Amerikanska myndigheter uppskattar ryska förluster i döda till ungefär dubbla Ukrainas under hela kriget. Varför skulle de ljuga?

Vadå jag väljer att tro. Det är ju du som tror. Sen har vi väl aldrig sett så många självutmålade krigsexperter på FB någonsin.
Citera
2023-09-27, 13:13
  #386570
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ja?

De har erkänt stora förluster under delar av kriget. Jag vet några månader in i kriget när ryskt artilleri var överlägset så erkändes från flera håll att förlustsiffrorna var ungefär 1:1.

Då "tiggdes" det vapen som ni pro-ryssar hävdade.

Varför kallar du mig pro-ryss? Det är den ultimata taktiken när folk här inte har något mer att komma med. Vältjänt fenomen.
Hatet mot Ryssen är stabilt men det hjälper inte Ukraina något.
Citera
2023-09-27, 13:14
  #386571
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vadå jag väljer att tro. Det är ju du som tror. Sen har vi väl aldrig sett så många självutmålade krigsexperter på FB någonsin.


Vafan skriver du? Det är väl du som väljer att inte tro på siffrorna som kommer från alla möjliga håll om att Rysslands förlustsiffror är större.

Utan "du vet". Är det så jag ska tolka dig?
Citera
2023-09-27, 13:14
  #386572
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Bor du under en sten eller? Det har rapporterats om mängder av ukrainska dödade på grund av Rysslands angrepp, tex när ryssarna bombade teatern i Mariupol 16 mars 2022, när de mördade ukrainare i Butcha februari-mars 2022 etc etc. Du gör dig bara löjlig med såna infantila frågor. Följ med i Nyheterna så få du se!

Ok, men det dör fortfarande fler Ryssar? Ukrainas motoffensiv är en katastrof, har totalt havererat, de tar ju ingenting.
Det är dags att sätta sig i förhandlingsbordet och stoppa detta vansinne nu.
Citera
2023-09-27, 13:15
  #386573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ukraina vinner inga landområden. Finns inget som tyder på att Ryssen dör mer än Ukrainare just nu.
När ryssen anföll var det sannolikt att det dör 5 ggr mer än den som försvarar sig. Vedertaget FB uppfattning. När Ukraina anfaller så gäller inte det vedertagna utan då dör de försvarande ryssarna i drivor. Vart är logiken?
ryssarna har historiskt haft flest stupade när de är i en militär konflikt. Lägger du ihop de båda världskrigen hade ryssarna fler stupade än alla andra länder tillsammans (undantaget Kina) trots att ryssarna missade delar av båda krigen.
Citera
2023-09-27, 13:15
  #386574
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception


Vafan skriver du? Det är väl du som väljer att inte tro på siffrorna som kommer från alla möjliga håll om att Rysslands förlustsiffror är större.

Utan "du vet". Är det så jag ska tolka dig?

Nej jag väljer att inte tro på siffror på någon sida i denna konflikt. Propaganda såklart.
Finns ingen anledning att lägga tid på det. Kolla kartan istället hur motoffensiven har gått som pågått i månader. Ukraina kommer ju ingenstans.
Citera
2023-09-27, 13:31
  #386575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ok, men det dör fortfarande fler Ryssar? Ukrainas motoffensiv är en katastrof, har totalt havererat, de tar ju ingenting.
Det är dags att sätta sig i förhandlingsbordet och stoppa detta vansinne nu.

Det där är en väldigt typisk pro-rysk hållning, så att du blir kallad pro-ryss är inte så konstigt faktiskt. Det beror helt enkelt på att du är pro-ryss.

Vad ska man förhandla om menar du?
Citera
2023-09-27, 13:32
  #386576
Avstängd
smaug20017s avatar
En av Kadyrovs söner fick tag på ryss-mongolen som brände en Koran och misshandlar honom brutalt. Hur i helvete fick han tillgång till mongolen är en gåta. Killen satt i arresten men på något sätt fick de tag på honom. Det finns inga lagar i böglandet.. Film i länken....
Citat:
Here we have Kadyrov's teenage son beating a Russian man who set a Quaran on fire a few weeks ago. The man was in custody at the time, under investigation, and under state protection. Kadyrov published the video himself saying he is proud of his son. Russian tankies who wore t-shirts with Kadyrov yesterday are now attacking him. They will keep wearing the t-shirts.

Russia is a lawless land, a joke of a country, a medieval state at best. Anyone defending it in any capacity is, at the very least, a moron, or a paid agent.
https://twitter.com/wartranslated/status/1706340021786075398
Citera
2023-09-27, 13:33
  #386577
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Har det officiellt rapporterats om någon död Ukrainare sen krigsstarten från ukrainskt håll?

Ja. T.ex sa Zelensky följande förra sommaren:

Citat:
"Between 60 and 100 Ukrainian soldiers are being killed in combat, and 'around 500' are injured every twenty-four hours, Zelensky said."

https://www.kyivpost.com/post/6609
Citat:
"Ukraine’s president has given an insight into the level of losses being suffered by Ukrainian forces in the Donbas, saying between 50 to 100 Ukrainians could be dying every day."

https://www.theguardian.com/world/2022/may/23/up-to-100-ukraine-troops-could-be-dying-donbas-each-day-zelenskiy
Citera
2023-09-27, 13:34
  #386578
Medlem
skogsmarans avatar
Det här är bara så bisarrt.....

"In Bashkiria, officials photoshopped a serviceman into a picture of him being awarded a medal. At that time, he was in the hospital with severe injuries and subsequently died."

https://russiasnews.com/officials-photoshopped-a-military-man-to-receive-a-medal-for-the-northern-military-district-he-soon- died/

Citat:
Users began leaving comments about “very bad photoshop,” and the administration’s response was not long in coming. An entry appeared on behalf of the account administrator: “There is such a thing, I had to do it for some reasons...”

Varför håller ryssarna på med sådant här??
Citera
2023-09-27, 13:36
  #386579
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej jag väljer att inte tro på siffror på någon sida i denna konflikt. Propaganda såklart.
Finns ingen anledning att lägga tid på det. Kolla kartan istället hur motoffensiven har gått som pågått i månader. Ukraina kommer ju ingenstans.
Uppenbarligen så tror du ju på de ryska siffrorna lilla lögnare där.

Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ok, träning av Nato? I Ukraina?
Du har ingen j-la aning om några dödstal. Dödstalen på Ukrainska sidan är betydligt högre än den Rysska
__________________
Senast redigerad av Conception 2023-09-27 kl. 13:39.
Citera
2023-09-27, 13:43
  #386580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Västvärlden och Ukrainska förband lider enorma förluster och det vet du. Vad är anledningen att hålla ångan uppe att Ryssen förlorar här på FB? Finns det någon rimlig förklaring till detta? Det "hjälper" ju inte Ukraina på något sätt, eller tror du det?

Har någon sagt att Ukraina inte har förluster?
Som pro ryss som du är , berätta , vad borde Ukraina göra? Lägga ner sina vapen? Låta dig erövras av ryssarna?

Självklart ska Ukraina försvara sig.
Du försöker konstant med stt det är lönlöst av Ukraina att försvara sig. Att dom lider stora förluster. Att motoffensiven misslyckas.
Men du vet själv att den inte har det. Ni ryssar trycks tillbaka konstant varje dag.
Om du tycker Ukraina har stora förluster, vad säger du att ni har? Katastrofala enorma förluster.
Ni har visat hela världen att er militär är värdelös. Vapensystemen är ett skämt. Ni ber Nord Korea om hjälp. Så pass lågt har ni kommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in