Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Du vet om att du kan köpa simulator spel där du kan koppla din FPV controller för att köra drönare och få upp dina skillz. Det var så jag lärde mig att köra drönare, har ju alltid panikknapparna redo dvs att switcha från Manual till N eller S. Eller att trycka på RTH som stoppar drönaren och i mitt fall är den satt till att stiga 40 m upp i luften.
Finns i steam
Uncrashed : FPV Drone Simulator kostar pengar
Gillar jag starkt där kan du lära dig att följa efter racingbilar.
Bästa
AI Drone Simulator men lite dyrare
Gratis
FPV SkyDive : FPV Drone Simulator
Tackar. Jo, har vetat om att det finns simulatorer, men vet ej om de stöder Air 2s controller. Hade helst velat ha en app i telefonen och bara kunna koppla in kontrollern och köra istället för att använda mig av steam på datorn. Sen verkar alla simulatorer vara gjorda för fpv. Det är inte hur jag använder min drönare när jag kör. Jag använder follow mode och har aldrig testat fpv mode.
Det finns ju dock en fpv mode i Air 2S också som man kan aktivera. Så jag får väl testa det. Helst hade man velat ha såna där DJI goggles och en en fpv handkontroll. Så har jag läst att DroneMask 2 som fungerar till de flesta drönare har släppts, men är ju inte i närheten av DJI Goggles v2. DroneMask fungerar som så att du har telefonen framför ögonen. Du sätter alltså mobilen i DroneMask glasögonen. Flera säger att de är bra, men själv är jag osäker. Dels ser jag dåligt med linser och verkar bökigt att ha på sig glasögon enligt en del.
Imorgon ska jag fara och filma och jag är väldigt van att använda follow mode, så är osäker om jag ska träna mig i fpv mode. Det är ju inte riktigt samma, men förhoppningsvis väldigt enkelt att lära sig. Frågan är om några timmar i simulator räcker och så var det ju det där om min kontroller stöds?
Edit: Air 2s RC kontroller verkar ej stödas för steam. FPV mode i Air 2s är heller inte optimalt. Det här är väl anledningen varför fpv drönare existerar. Air 2s har däremot så mycket bättre kvalite i bilder och videos än de flesta fpv drönare. Så synd att det inte finns flight simulatorer för denna. Om någon vet mer än vad jag gör angående det är jag tacksam för svar.