2023-03-20, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Skum är mycket mer skonsamt för huden.
Då känns det värt att prova det. Har du något speciellt märke du skulle vilja rekommendera?
Citera
2023-03-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expanse
Då känns det värt att prova det. Har du något speciellt märke du skulle vilja rekommendera?

Jag köpte billigaste, märkte ingen skillnad mot de dyrare märkena.

https://www.biovea.com/se/product/detail/3567/foligain-minoxidil-5-hair-regrowth-foam-for-men--12-fl-oz--360ml-6-month-supply/?deptid=0&cid=0&mid=0&kw=Foligain
Citera
2023-03-21, 22:02
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expanse
Vilket märke kör du och har du fått några biverkningar, typ som trötthet/irriterad hud?
Jag avslutade för att min hud blev så irriterad/röd, men tänker om det eventuellt skulle fungera bättre om man körde foam istället för flytande.
Absolut får jag röd/irriterad/fjällande hud emellanåt. Därför använder jag Aloe Vera-kräm och tar paus från minoxidil på någon vecka ibland så huden får återhämta sig.

Trötthet har jag inte märkt av någon.

Jag använder minoxidil ABECE forte 50 mg nu. Jag är snål och köper det som är billigast för stunden. Har inte testat skum; det kan mycket väl vara skonsammare för huden.
Citera
2023-06-03, 13:06
Medlem
Någon som köpt från biovea nyligen? Ser de har addat en remsa uppe på startsidan:
"All Orders Delivered Within 2 Working Days | Shipped From Europe | VAT Included"

Blir lockad att köpa 12 flaskor för 1091 kr (91 kr per flaska). 15 % rabattkod inräknad. Fri frakt.

Är det denna ni köper från ebay?
https://www.ebay.com/itm/125585192577?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=KDxfUNNyQBW&sssrc=2047675&ssuid=&widget_ve r=artemis&media=COPY
6 flaskor för 625 kr?
Citera
2023-09-26, 20:26
Medlem
Driftstopps avatar
Är jag den enda som fått problem med gångbalansen, lätt huvudvärk och yrsel vid långvarigt bruk?
Citera
2023-10-14, 12:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur går det för er som har använt det en god stund; fått tätare skägg?
Hur länge har ni använt det? Kan man bara sluta med det vid eventuell skäggväxt?
Citera
2023-10-14, 21:59
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur går det för er som har använt det en god stund; fått tätare skägg?
Hur länge har ni använt det? Kan man bara sluta med det vid eventuell skäggväxt?
Kanske inte det svaret du söker men jag har ganska bra skäggväxt från början, önskar att täta till det och fylla i på ett par ställen. Har använt minox 20mg x 2 i ca en vecka nu och jag ser redan nya hår poppa upp och skägget ser tätare ut på kinderna. Jag menar, en vecka.. Jag tror resultaten kommer bli väldigt bra om några månader.

Vad jag har läst mig till så finns det många som kört x antal månader och fått "terminala" mörka hår som stannar kvar efter avslutad kur. Det verkar som att de flesta får behålla sina gains sålänge håren blivit tjocka och gått från vellus-stadiet! Är dock som sagt för färsk för att uttala mig säkert kring detta.
Citera
2023-10-15, 02:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Kanske inte det svaret du söker men jag har ganska bra skäggväxt från början, önskar att täta till det och fylla i på ett par ställen. Har använt minox 20mg x 2 i ca en vecka nu och jag ser redan nya hår poppa upp och skägget ser tätare ut på kinderna. Jag menar, en vecka.. Jag tror resultaten kommer bli väldigt bra om några månader.

Vad jag har läst mig till så finns det många som kört x antal månader och fått "terminala" mörka hår som stannar kvar efter avslutad kur. Det verkar som att de flesta får behålla sina gains sålänge håren blivit tjocka och gått från vellus-stadiet! Är dock som sagt för färsk för att uttala mig säkert kring detta.

Tack för bra svar!
Jag har använt det själv i snart 14 dygn. Och jag trodde att jag endast inbillade mig. Men precis som du, ser jag något hårstrå komma ut. Och själva skägget ser, och känns, robustare ut.
Citera
2023-12-09, 20:09
Medlem
Kul tråd, ska följa!
Citera
2023-12-19, 20:17
Bannlyst
Har en fråga beträffande Minoxidil och skäggutveckling.
Om man använder Minoxidil ett år och sen slutar, kommer skägget inte utvecklas mer efter att Minoxidilkuren är över eller kan kan skägget fortsätta utveckla nya strån efter avslutad behandling?

Tack på förhand.
Citera
2023-12-31, 12:50
Medlem
Kört på Minoxidil Abece Forte (den i flaska) ca 2 månader 6-8 sprut morgon och kväll.
Har inte fått några ”wow” resultat men definitivt resultat.
Har i grund riktigt dålig ansiktsbehåring, kan själv gro en mustasch, polisonger och soul patch.
Under själva hakan är det inte mycket alls och på självaste kinderna också väldigt dåligt, rätt dåligt på hakan med.
Det var 4 dagar sen senaste rakning ska försöka återkomma med bild på resultat osv inom nån vecka eller veckor.
Citera
2024-03-23, 23:35
Bannlyst
Funkar Minoxidil även om man vill ha fler ögonbryn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in