Citat:
Ursprungligen postat av
SmAkEnAvBaJs
Tack för svar.
Vänligen förklara för mig hur jag drar ut ett pumplock, som sitter fast!
visserligen på olika electroluc tvättmaskiner men prinipen är ju samma:
Jag har varit med ett par ggr att det ej gått att dra ut silen , man märker att den släppt då man skruvat på ratten men går ej dra ut , det har då alltid varit Behå byglar av rostfritt stål , länkar till armband eller halsband som delvis dragits in i silen och fastnat, då andra delen sitter fast i röret in till trumman blir det helt blockerat . Var ett tag sedan jag jobbade med sådant men vad jag minns gick det oftast att ta tag med en polygrip i vredet till silen och dra ut av helskotta! Behå byglar av rostfritt är oerhört starka och svåra böja så man får ta i utav sjutton , metallänkar till armband, halsband brister däremot relativt lätt så det går dra ut silen.
får man inte ut silen pga dom jädra behå byglarna eller där är fullproppat med annat skit, mynt, spik, länkar etc så är enda lösningen dra ut hela maskinen , koppla i från el och vatten ,avloppslangar och sedan lägga hela maskinen på rygg och därefter komma åt och skruva loss hela avloppspumpen inklusive silen, ibland kan det räcka med lossa slangen från trumman och dra loss behå byglarna därifrån dvs bakvägen