Citat:
Ursprungligen postat av
136-361
Måltavlan, eventuellt en person inblandad i en av polisen känd lokal konflikt, satt lugnt på pub med en person som har 300 pers bakom sig och lokal ledare av kriminell gruppering. Eller är det förhastade slutsatser? Iaf något jag tycker mig läst i tråden.
Isf rimligt att tro att offren var på samma sida eller iaf inte på olika sidor. Eller kände de inte till varandra alls? Kanske visste skytten att det fanns flera måltavlor? Kanske fanns en måltavla men skytten tog tillfället i akt och sköt på en eller två till med flit, men oplanerat innan skytten kom till stället?
Måltavlan kanske besökte bartendern/servitrisen och denne kände även familjen som vart attackerade, väldigt väl, inklusive Bandidosanhängaren. Två unga i samma ålder blir skjutna och befinner sig båda vid baren. Någon på puben visste att han befann sig på puben ett ställe mest för äldre, verkar även varit där ensam, en utländsk ung kille, på en Svenne PUB?
Personligen tror jag servitrisen/bartendern kände måltavlan och är inte så aningslös som vi tror. Tuff jäkel dessutom som påbörjar HLR trots hon är skjuten själv och måltavlan ligger bredvid sönderskjuten. 23 år är hon dessutom, utan erfarenhet av skjutningar och mord. Tuff alt drogpåverkad och avtrubbad?
Någon som har namn på tjejen?
Nån skvallrade och mördaren kom på besök och detta måste ha planerats.!