2023-09-25, 21:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Varför klippte han honom inte direkt då om han också var på puben då

Hur tänkte du dig GM skulle veta vilka andra som var där eller ens känna igen dom???
Citera
2023-09-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur tänkte du dig GM skulle veta vilka andra som var där eller ens känna igen dom???

Vet inte om jag missförstår men menar 71-åringens son som är Bandidos enligt folk i tråden var väl också där på puben så han hade väl kunnat klippt GM där och då
Citera
2023-09-25, 21:37
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Vet inte om jag missförstår men menar 71-åringens son som är Bandidos enligt folk i tråden var väl också där på puben så han hade väl kunnat klippt GM där och då

Hur fan ska ngn hinna med det om en ställer sej i entrén och skjuter hejvilt inåt i lokalen och han blir ju själv träffad.
Sen skulle iaf jag själv försöka se till farsgubben före ngt annat oavsett.
Citera
2023-09-25, 21:40
Medlem
Citat:

Styvson
Citera
2023-09-25, 21:47
Medlem
Måltavlan, eventuellt en person inblandad i en av polisen känd lokal konflikt, satt lugnt på pub med en person som har 300 pers bakom sig och lokal ledare av kriminell gruppering. Eller är det förhastade slutsatser? Iaf något jag tycker mig läst i tråden.

Isf rimligt att tro att offren var på samma sida eller iaf inte på olika sidor. Eller kände de inte till varandra alls? Kanske visste skytten att det fanns flera måltavlor? Kanske fanns en måltavla men skytten tog tillfället i akt och sköt på en eller två till med flit, men oplanerat innan skytten kom till stället?
Citera
2023-09-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 136-361
Måltavlan, eventuellt en person inblandad i en av polisen känd lokal konflikt, satt lugnt på pub med en person som har 300 pers bakom sig och lokal ledare av kriminell gruppering. Eller är det förhastade slutsatser? Iaf något jag tycker mig läst i tråden.

Isf rimligt att tro att offren var på samma sida eller iaf inte på olika sidor. Eller kände de inte till varandra alls? Kanske visste skytten att det fanns flera måltavlor? Kanske fanns en måltavla men skytten tog tillfället i akt och sköt på en eller två till med flit, men oplanerat innan skytten kom till stället?
Du tror alltså denna 23 åring med en hotbild emot sig lyckats köpa till sig skydd av BMC?😂 dom skulle aldrig lägga sig i om dom inte ansåg att BO var oskyldig till dom anklagelser som gett han hotbilden.

Och du tycker att de låter rimligt att skytten tog tillfället i akt att skjuta några till? Då är de mer troligt att dom andra träffades av misstag och skytten hade nog avrättat BMC medlemmen för att skydda sig själv om han viste vem det var.
Citera
2023-09-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Du tror alltså denna 23 åring med en hotbild emot sig lyckats köpa till sig skydd av BMC?😂 dom skulle aldrig lägga sig i om dom inte ansåg att BO var oskyldig till dom anklagelser som gett han hotbilden.

Och du tycker att de låter rimligt att skytten tog tillfället i akt att skjuta några till? Då är de mer troligt att dom andra träffades av misstag och skytten hade nog avrättat BMC medlemmen för att skydda sig själv om han viste vem det var.

Köpa? När sa jag det?

För mig blir konversationer bra när man låter andra lägga fram scenarios, argument etc. Under tiden lyssnar andra och bidrar till en inkluderande miljö. Underverk händer, tro mig.
Citera
2023-09-26, 00:47
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:

Med största sannolikhet var det bara en ren slump att de befann sig där samtidigt som den person som skytten avsåg knäppa. Vad jag har förstått det satt de där i sällskap med sin pappa i 70-årsåldern och drack öl vid ett borde brevid, pappan var dessutom stamgäst på den puben, alltså han gick dit ofta och var nu i sällskap med son och styvson ? Dom två var alltså förmodligen inte där på uppdrag att beskydda någon 2a eller 3e part, det känns inte som det...
Citera
2023-09-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Med största sannolikhet var det bara en ren slump att de befann sig där samtidigt som den person som skytten avsåg knäppa. Vad jag har förstått det satt de där i sällskap med sin pappa i 70-årsåldern och drack öl vid ett borde brevid, pappan var dessutom stamgäst på den puben, alltså han gick dit ofta och var nu i sällskap med son och styvson ? Dom två var alltså förmodligen inte där på uppdrag att beskydda någon 2a eller 3e part, det känns inte som det...
Exakt, inte fan skulle man sitta där och skydda en person med hotbild emot sig medans man tog en bira farsan/styvfarsan liksom. Att det råkade vara en BMC medlem och hans styvfar på platsen var en slump och troligtvis inget skyttet hade räknat med!
Sen som någon skrev att han från BMC borde väl skjutit tillbaka? Vad är de för fantasi värld man lever i om man tar för givet att han har tabben i byxlinningen bara för han är kriminell? Skulle säga att det snarare är mindre chans att han har pistol just pga att han är kriminell och känd av polisen.
Citera
2023-09-26, 08:58
Medlem
Citat:

Måltavlan kanske besökte bartendern/servitrisen och denne kände även familjen som vart attackerade, väldigt väl, inklusive Bandidosanhängaren. Två unga i samma ålder blir skjutna och befinner sig båda vid baren. Någon på puben visste att han befann sig på puben ett ställe mest för äldre, verkar även varit där ensam, en utländsk ung kille, på en Svenne PUB?

Personligen tror jag servitrisen/bartendern kände måltavlan och är inte så aningslös som vi tror. Tuff jäkel dessutom som påbörjar HLR trots hon är skjuten själv och måltavlan ligger bredvid sönderskjuten. 23 år är hon dessutom, utan erfarenhet av skjutningar och mord. Tuff alt drogpåverkad och avtrubbad?

Någon som har namn på tjejen?

Nån skvallrade och mördaren kom på besök och detta måste ha planerats.!
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-26 kl. 09:11.
Citera
2023-09-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Du ser väl för fan på bilden med utmärkningarna att din spridningsteori inte stämmer ! GW wannabee.

Har du inget ögonmått och förmåga till vidvinkelanalysering?

Han har medvetet skjutit uppåt för att skrämma så han inte blir jagad när han skall kuta ut mot bruket, efter avrättningen på de två personerna vid baren. Fyra hyllsorna på nedersta steget. Sen tar han några steg uppåt och skjuter in mot församlingen i lokalen. Skulle han ha skjutit uppåt först, så hade måltavlan chans att fly eller om han vart intryckt i ett hörn.

Tror du samtliga hylsor hamnar på exakt samma ställe om man står still och skjuter eller? Har du ens sett en pistol någon gång?
Det finns ingenting som tyder på att GM skjutit åt olika håll. Han har med största sannolikhet klivit in och pangat iväg en bunt kulor i riktning mot sin måltavla, and thats it! Att andra träffas är fullkomligt självklart, det vore närmast ett mirakel om dom inte gjorde det. Att träffa enbart det man siktar på inne på en fullsatt pub med ett handeldvapen är jävligt svårt och det är inga tränade prickskyttar vi talar om här.
Tydligen satt BO i baren och det innebär att det sannolikt funnits en hel del folk i hans direkta närhet, även om du gått fram och tryckt pistolen i tinningen på honom så är risken överhängande att du även träffat någon annan.

Jag vet inte vad fan det är du går på men du borde definitivt trappa ner rejält, du är ju totalt ute och flyger.
Citera
2023-09-26, 10:17
Medlem
Kan vi göra ett försök till en sammanfattning då denna tråd totalt spårat ur med allas egna fantasier och teorier.?

Vad vet vi?
En skjutning på Mulligans i Sandviken.
2 avlidna. 23 och 71 år gammal. Båda skjutna med flera skott.
2 skadade. En servitris i 20 årsåldern, skottskadad i benet. En man i 45 årsåldern, oklart vart han skadats.
En tydlig måltavla. Den avlidna 23 åringen. Skjuten på nära håll.
Dom 3 andra offren är oskyldiga som träffats av vad polisen tror, förlöpna kulor.
Ensam GM, mörkklädd och maskerad. Har stått vid dörren och skjutit in i byggnaden (stämmer överens med bilder från media) för att sen gå fram och avrätta måltavlan på nära håll som satt i baren.
Måltavlan sågs av vittne hänga över en barstol med huvudet bakåt. 71 åriga mannen sågs ligga på golvet nedanför.
Polisen har gått ut med att det rör sig om Gängrelaterat.
Polisen tror måltavlan kan ha haft en personlig konflikt, alternativt en lokal gängkonflikt. Men kan heller inte utesluta att det har en koppling till någon av de nationella konflikterna.

Vad vet vi om personerna?
Den döda 23 åringen - det har nämnts olika namn i tråden men enbart spekulationer. Han ska ha haft knarkskulder och eventuellt blivit skjuten 2021 (ej bekräftat)

Den döda 71 åringen - var blind och stamgäst på puben. Hemmahörande i Sandviken. Ska ha varit styvpappa åt mannen i 45 års åldern.

Den skadade i 45 årsåldern - ska ha haft en relation till den döda 71åringen enligt media. Styvson enligt denna tråd. Finns uppgifter om att han är medlem i Bandidos.

Den skadade i 20 årsåldern - ska ha jobbat som servitris på puben. Och försökt rädda livet på den döda 71åringen.

Någon kanske kan renskriva allt och formulera sig bättre. Samt lägga till/ta bort uppgifter som är rätt/fel.
Senast redigerad av engulbanan 2023-09-26 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in