2023-09-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
En möjlig orsak till att BO hamnat i Sverige. Jämför BO folkbokf Gävle lgh med nämnd person i artikel.

https://www.gd.se/2006-07-13/gavlebor-fasar-for-nytt-krig-i-libanon

Libanon, är inte namnet på måltavlan Irakiskt?
Citera
2023-09-25, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Libanon, är inte namnet på måltavlan Irakiskt?
Det är väl inte sådär jättelångt däremellan.

https://sv.distance.to/Irak/Libanon
Citera
2023-09-25, 18:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Länk till tidigare nämnt P4-radioreportage här

https://sverigesradio.se/artikel/nyinflyttad-23-aring-skots-ihjal-pa-puben-tidigare-domd

Den döde hade relativt nyss flyttat till Sandviken från Gävle och hade innan Gävle bott på en annan ort i landet.

Orten ska ha varit Örebro.

"Förre örebroaren pekas ut som måltavlan"

https://www.na.se/2023-09-25/forre-orebroaren-pekas-ut-som-maltavlan
Citera
2023-09-25, 18:52
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Har EE kommit ut efter sin sving med yxan för några år sedan?
Citera
2023-09-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda Popinsky
Nu är jag trött på hjärndöda spekulationer. fatta att ett skott skulle i teorin kunna vara det som orsakade alla skador. En kula stannar inte för att det skytten tänkte sig är klart, den fortsättertills energin är slut. Helmantlad ammunition rikoshetterar som fan utan att tappa värst mycket energi. Den går igenom innerväggar av uppreglad typ hur lätt som helst utan att tappa jättemycket energi.
Citat:
Troligt har skytten skjutit alla skott på måltavlan, träffat 3-4 st och resten av träffarna är rikoshetter, sekundära träffar eller missade skott som träffat direkt eller rikoshetterat. Skyttens fokus var på offret, och inte förräns han slutar skjuta märker han , kanske, att fler är träffade. Han sticker nog samma sekund som han slutar skjuta, då vill han bara därifrån. Inte otroligt att han inte ens märker att han träffat fler.

Tack för sansat o ett betydligt mer troligt scenario, än dessa "go bananas"spekulationer från vissa här!

Problemet med vissas vilda spekulationer från röven ger onödigt långa trådar o en jävla massa trådsanningar som sen ska tröskas o dementeras om o om igen.
Dådet väcker dock många frågor vad gäller MGM o måltavlan, hittills inte mycket till svar.
Citera
2023-09-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack för sansat o ett betydligt mer troligt scenario, än dessa "go bananas"spekulationer från vissa här!

Problemet med vissas vilda spekulationer från röven ger onödigt långa trådar o en jävla massa trådsanningar som sen ska tröskas o dementeras om o om igen.
Dådet väcker dock många frågor vad gäller MGM o måltavlan, hittills inte mycket till svar.

Du ser väl för fan på bilden med utmärkningarna att din spridningsteori inte stämmer ! GW wannabee.

Har du inget ögonmått och förmåga till vidvinkelanalysering?

Han har medvetet skjutit uppåt för att skrämma så han inte blir jagad när han skall kuta ut mot bruket, efter avrättningen på de två personerna vid baren. Fyra hyllsorna på nedersta steget. Sen tar han några steg uppåt och skjuter in mot församlingen i lokalen. Skulle han ha skjutit uppåt först, så hade måltavlan chans att fly eller om han vart intryckt i ett hörn.
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-25 kl. 19:44.
Citera
2023-09-25, 19:38
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
En stressad MGM håller knappast handen stilla utan rör sig helt vilt. Då går kulorna runt. MGM ska utföra ett jobb och om han misslyckas blir han själv ett offer.
Citera
2023-09-25, 20:00
Medlem
(Precis så här är det)Var en som skrev till mig tidigare när jag skrev i början att det inte var så. Men det är ett hedersmord. Bara vittnes historia i expressen styrker det jävligt väl för den som inte har kapaciteten att tänka själv. Men media kommer dom kalla det som något annat. Problemet blev att han mörda en gubbe vars son styr gävle / Sandviken. Så är inte gm död redan så lär han dö om inte polisen tar han. Och säg inte att den här personen styr. Han har minst 300 gubbar bakom sig och det kan jag inte se att något förotsgäng här i närheten ha.
Citera
2023-09-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humlekung
(Precis så här är det)Var en som skrev till mig tidigare när jag skrev i början att det inte var så. Men det är ett hedersmord. Bara vittnes historia i expressen styrker det jävligt väl för den som inte har kapaciteten att tänka själv. Men media kommer dom kalla det som något annat. Problemet blev att han mörda en gubbe vars son styr gävle / Sandviken. Så är inte gm död redan så lär han dö om inte polisen tar han. Och säg inte att den här personen styr. Han har minst 300 gubbar bakom sig och det kan jag inte se att något förotsgäng här i närheten ha.

Tänker du på beskrivningen av hur skytten gick tillväga i kroppspråk vid skjutningen? Att det handlade om mer än bara ett mord?
Citera
2023-09-25, 20:19
Medlem
Citat:
dom har mer än 300 bakom sig trust me
Citera
2023-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booosse
Fel av mig att använda ordet medlem när jag inte vet (se mitt tidigare svar).

Associerad och åtminstone prospect för några år sedan, men medlem vet jag ej.
Har för mig han heter något med ”Bandidos” på Instagram, har inga sociala medier längre och tänker inte kolla upp det dock.

Det ser ju helt klart ut som att karln är fullvärdig. Där ser man
Citera
2023-09-25, 21:12
Medlem
Citat:

Varför klippte han honom inte direkt då om han också var på puben då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in