2023-09-25, 18:45
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supercharged
Monoqocue med helsvetsade styrstag? Driver du nu eller?

Bara det uttalandet visar att du inte har någon koll alls utan bara sitter och yrar. För det första så finns det ingen bmw annat än deras f1 och Lemans bilar som har monoqocue. En bmw 3/4-serie är en vanlig bil med självbärande kaross i aluminium.
Helsvetsade styrstag? Ett styrstag är inte svetsat utan gjutet och alla sådana böjs eller går av oavsett bilmodell.

Klart som fan jag driver. Gräsklippargossen har noll koll vilket skulle bevisas med diverse överdrivna teknikfakta. Han missade förstås allihopa och fortsatte bara upprepa sitt mantra.

Sedan har du iofs fel om monocoque. Det är inte vanligt men finns i en del sportbilar.

Se

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_carbon_fiber_monocoque_cars
Citera
2023-09-25, 19:51
Medlem
Yinool0401s avatar
Undrar om den rika araben kan erbjuda 50 miljoner till offrets familj mot att dom lägger ned åtalet...
funkar det?
Citera
2023-09-25, 20:16
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Det finns tre typfall man bedömer efter i USA - olika mellan olika stater.

Absolute, Presumed, and Basic Speed Limits

I detta fallet lockar jag trollet med påståenden för att fälla honom genom sin egen korkade argumentation (han kollar aldrig upp han bara fortsätter med sin envisa idiotteori).

Så du har lite rätt men också fel - det beror på vilken stat det är.

Sverige har samma "Anpassa hastigheten efter rådande förhållanden".

Jag driver alltså med Gräsklipparmannen.

Autobahn har INGEN hastighetsbegränsning på ca 50% av all Autobahn, ca 33% har en absolut hastighet och resten har villkorsgivna. Var fick du 200 från? Lyssnat på bästa kompisen "Jorå, så är det..."?

Läs tex här:

https://www.haerlein.de/wer-auf-der-autobahn-200-km-h-schnell-fahrt-sollte-beachten-dass-er-grob-fahrlassig-handelt-wenn-er- sich-dabei/

Det finns rekommenderd hastighet på autobahn, max 130 även där det är "fri fart". Och det anses vårdslöst att köra väldigt fort, tex 412km/h som en person gjorde härom året.

Det är altså inte fortkörning utan vårdslöshet i trafik som är brottet.
Citera
2023-09-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Klart som fan jag driver. Gräsklippargossen har noll koll vilket skulle bevisas med diverse överdrivna teknikfakta. Han missade förstås allihopa och fortsatte bara upprepa sitt mantra.

Sedan har du iofs fel om monocoque. Det är inte vanligt men finns i en del sportbilar.

Se

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_carbon_fiber_monocoque_cars

Puh. Tack gode gud.

Jag vet att det finns en del sportbilar med den konstruktionen. Men som jag skrev ovan så gällde det just bmw som inte har det i någon produktionsbil.
Citera
2023-09-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Undrar om den rika araben kan erbjuda 50 miljoner till offrets familj mot att dom lägger ned åtalet...
funkar det?

Nu är det ett brottsmål, och inte familjen som driver det utan åklagaren, men jag kan lova dig att de ändå inte skulle gått med på det.
Citera
2023-09-25, 23:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Om man kör för fort utan att kunna köra är risken stor att man krockar.

Samtidigt vet inte vi exakt hur fort han har åkt eller om olyckan kan ha berott på fel med exempelvis styrningen?

Du verkar förutsätta att han inte kan köra bil men om olyckan berodde på ett tekniskt fel på fordonet så faller väl ditt resonemang?

Den unge mannen har dessutom varit nykter och drogfri vid olyckstillfället, anser inte du att det pekar på att han till viss del verkar respektera trafikreglerna?
Citera
2023-09-25, 23:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
funkar det?

Men nu är det ju inte ens klarlagt att han är skyldig till olyckan?

Först när den tekniska undersökningen av bilen är klar kan man börja prata om vems skulden är.

Tyvärr finns det personer som tar bilförarens skuld för given när olyckan istället kan bero på ett tekniskt fel på fordonet?

Familjen borde alltså inte betala ett öre innan det är klarlagt varför olyckan ägde rum.
Citera
2023-09-25, 23:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Nu är det ett brottsmål, och inte familjen som driver det utan åklagaren, men jag kan lova dig att de ändå inte skulle gått med på det.

De känner kanske på sig att det går inte att utesluta att olyckan kan ha orsakats av andra faktorer än vårdslöshet i trafiken?
Citera
2023-09-26, 03:50
Medlem
whack-a-moles avatar
Sannolikt att det resulterar i en Alford plea.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alford_plea
Citera
2023-09-26, 07:49
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supercharged
Puh. Tack gode gud.

Jag vet att det finns en del sportbilar med den konstruktionen. Men som jag skrev ovan så gällde det just bmw som inte har det i någon produktionsbil.

I8 och I3 verkar ha det, fast ingen vanlig BMW har det, inte ens M-serien. Så två produktionsbilar är tillverkade med monocoque.
Citera
2023-09-26, 08:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
funkar det?

Är väl ett federalt åtal, ingen civilprocess.

Han kan ju erkänna och slippa ett måhända hårdare straff. Bättre med 30 år än stolen. Hoppas han får dela cell med några homoerotiska negrar från hooden.
Citera
2023-09-26, 08:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Sannolikt att det resulterar i en Alford plea.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alford_plea

Detta var ju under hans egen risk bli avrättad. Så långt går det nog inte med denna arab. Hoppas på många år dock i ett skitigt fängelse utan ac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in