2023-09-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kunde bara inte hålla dig ifrån att dra till med en lögn va!? Det är märkligt att ni Majahatare inte kan skriva ett enda inlägg om Maja utan att dra till med en lögn

Ingenstans framgår ens i Aftonbladets artikel att Maja "börjat trivas" i häktet.

Samtidigt ska hon ha uttryckt att hennes mående blivit bättre med tiden, då hon börjat landa i sin tillvaro.

För att göra ordpolisen nöjd så kan vi lite enkelt byta ut börjat trivas med accepterat tillvaron.

Blev ordpolisen nöjd nu.
Citera
2023-09-25, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det är också väldigt intressant hur olika de verkar vara nu på häktet, av den lilla info som kommit fram och om den nu stämmer.

Det har om J tex skrivits i pressen att hon är glad och positiv och pratar glatt med andra fångar och berättar om sitt livstidsstraff, som inte utåt sätt verkar bekomma henne så mycket. Han klagar på GW:s dokumentär och tycker inte den är ”bra”. Hon verkar på ganska gott humör låter det som, nästan lite stolt.

Maja har enligt media och sin advokat mått väldigt dåligt och håller sig undan från andra intagna och är mest för sig själv. Det verkar som att hon är ledsen och kanske även deprimerad. Hon har bett om att få barnfilmer att titta på och har även bett om att få utföra städsysslor för att ha något att göra.

Det är två väldigt olika personer som hanterar samma extrema situation och miljö på så olika sätt. DET tror jag säger mycket om vilka de är.
Mmm , har återkommit vid flera tillfällen till denna tråden - Maja är garanterat inte alls någon mördare.
HR är ett bra alternativ för Maja - då de kan fri ge henne helt från skuldfrågan.
Senast redigerad av Massonite 2023-09-25 kl. 23:51.
Citera
2023-09-25, 23:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmm , har återkommit vid flera tillfällen till denna tråden - Maja är garanterat inte alls någon mördare.
HR är ett bra alternativ för Maja - då de kan fri ge henne helt från skuldfrågan.

Ja, nu är det bara en dryg vecka kvar tills hovrätten tar upp fallet, och ytterligare någon vecka innan förhandlingarna avslutas. Därefter kan nog Maja snart se fram emot att få komma hem igen.
Citera
2023-09-26, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet inte.

Maja och Johanna möttes 20 september 2020.
Via AS, gemensam väninna som gick på comback.

När fick Johanna ett ont öga till Tove?
Det tog länge tid att hitta än jag tänkte mig.
En aningen rörig sammanställning med olika uppgifter från tråden och framräknade årtal, så jag reserverar mig för ev. fel.

Miss X = Ts tvillingsyster M*y = Ts(piiip)
H's barndomsvän = J*ulius = Zs vän
H = Z

• 2019 (gissar jag)
J + H, Miss X + Hs barndomsvän
Av någon anledning är J obekväm med Miss X. (Personkemi? Ngt Miss X sagt eller gjort?)
J bjuder inte Miss X till sin fest, hotar avslöja Miss Xs otro mot Hs barndomsvän
T o Miss X gör mothot, hotar att avslöja Js otrohet mot H
Konflikten är ett faktum.
• 2020 Konfliktfyllt år
• 2021 Mycket lite kontakt J, T o A
• 2022 Födelsedagsfest :
J + Z (AWs vän), Zs vän + Ts (piiip)
Zs vän blir bjuden, men inte Ts (piiip)
Z går inte på festen

Nedanstående tror jag är från en intervju i en pod.
www.flashback.org/sp83840387
Citera
2023-09-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Så otroligt insiktsfullt, klokt och lärorikt inlägg.

Lite av det som sdsikuterats i tråden en tid, men här mer utifrån sina egna erfarenheter och förståelse som gav ett perspektiv på detta.

Jag läste det här inlägget i våras samma kväll som hen lade ut det men just stycket om F minns jag inte. Skribenten har liknande reflektioner som vi återkommit till i inlägg tidigare. Jag har förresten lärt mig mycket av dina, Sybels och Reviews analyser i tråden.

'Läs förhör med hennes senaste pojkvän F.H för att läsa ett skolboksexempel på en relation med psykisk misshandel. Där är det också tydligt att J valde en kille med låg självkänsla, någon som ”jag kunde göra allt för henne” och som aldrig haft förhållande förut. Men som plötsligt gjorde ett inbrott i ett öde hus ,- för att visa sig bra nog för J'.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-09-26 kl. 00:24.
Citera
2023-09-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Allt var kanske Toves fel i grund och botten, enligt Johanna? Hon verkar vara helt utan självreflektion. Alltid någon annans fel om saker och ting går åt skogen. ”Lätt att se grandet i någon annans öga, men inte bjälken i sitt eget”

Ja men också det absurda hämndbegäret hon hade mot andra.
Citera
2023-09-26, 05:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Redan på den fjärde raden i länken sprider skribenten falsk information, Maja har INTE diagnosen autism, däremot ADD som du skriver.
Resten var jämförelser med sig själv och emotionellt dravel som skribenten knåpat ihop, alltså ingen fakta.
Hon hade träffat de inblandade EN gång.
Reagerade direkt på samma sak nu när jag läste det Reviews citerade in.

Eftersom det inleds med diagnos autism så blir givetvis tolkningarna därefter.
Nästan läckra gräddfil är att Johanna är psykopat.

Så klok och insiktsfullt.. Du är så fin...
Så trevlig. Tack för att ni finns och sprider kunskap...😂

Men jag förstår förtjusningen, det mesta i tråden är i autismens anda ang Maja.

Även om hon inte ens har diagnos.
Det låter till och med som autism när add beskrivs.

Det är likaså snurrig när Majas add tolkas som adhd (hyper) och de krav hon ställer hemma ang framförhållning är som bortblåsta ihop med Johanna.

Hennes inlärningssvårigheter och lägre begåvning används också som nån sorts universalsvar och det låter snudd som om nåt inom LSS vore lämplig boende form.

Maja med sina autistiska drag har så svårt att samspela och interagera med andra. Komma till uttryck.

Som talesperson för nya delen av comeback måtte hon ha varit en ren katastrof och dålig reklam.

Läraren tyckte hon kunde bli nåt politiskt, då hon brinner för vissa frågor. Hur kunde han tolka den potentialen?

P7an indikerar potential till god kontakt.

"Hellman erbjöd en god formell kontakt och en adekvat känslomässig ömsesidighet utan tecken till de sociala interaktionssvårigheter som typiskt ses vid svåra autismtillstånd."

Förutom autistiska drag så åker hon nog lätt i offersäcken som färgad, problematisk bakgrund sexuell läggning, adopterad, en fd loner.
Hon har en hel palett, det finns säkert nån att identifiera sig med och bejaka bilden av utsatt, svag och hjälplös och ignorera att Maja tagit sig framåt via via elevhälsan, skolkurator, skolpsykolog och specialpedagog, coach på comeback, Bup, läkemedel och KBT.
För att inte tala sin familj som hon pratar skit om.

Samtidigt som den svaga och introverta härjat med Johanna i stort sett 24/7 och partat kroniskt så har hon läst upp betyg, tagit körkort, går extra musiktillägg då hon påbörjat gymnasiala studier,.
Med tanke på add och hur "offret/bytet" beskrivs är hon mer ett unikum.

Daltandet är bottenlöst och att halva Vetlanda kunde brunnit upp eller att Tove är mördad förefaller sekundärt sett från Majas inblandning.
Senast redigerad av develi 2023-09-26 kl. 06:11.
Citera
2023-09-26, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Redan på den fjärde raden i länken sprider skribenten falsk information, Maja har INTE diagnosen autism, däremot ADD som du skriver.
Resten var jämförelser med sig själv och emotionellt dravel som skribenten knåpat ihop, alltså ingen fakta.
Hon hade träffat de inblandade EN gång.

Ja det är märkligt att det letas upp inlägg som inte är direkt fakta och göra det till sanningar
Och dessa diagnoser som läggs på Maja i rent önsketänkande och syfte att användas som ursäkt för M inblandning mord natten
Att personen träffat dem endast en kväll på en fest och snackar om sina egna diagnoser som hen jämför sig med M är ju inte ens i närheten av sanningen

Sen det där skvallermedia skriver om J och M tid i häktet är också något som tydligen blivit sanningen
Aftonbladet är kända för att förvrida sanningar till häpnadsväckande storrys

Vem kan tro på att någon kan må bra och vara glad att frihetsberövas

Nån skrev att M frågat om hon får städa
Det är ju alltid vissa arbetsuppgifter som de intagna har att välja på
Av de så valde Maja städning
J har säkert också gjort ett val
Det är ju jobb de måste utföra

Jag tror inte att J mår speciellt bra där inne heller
jag tror snarare att hon håller igen. med känslorna och anpassar sina dagar med att aktivera sig med gym och annat som finns på fritid
utöver dagssysslorna de jobbar med

Hon valde att ringa sin pappa istället för att önska filmer som Maja
Det är väl en sorts känslohandling att vilja prata med en förälder

Vi har ingen aning om vad som pågår i deras psyken
Vi känner inte dem
Och det gör inte journalisterna heller

Att blunda för Majas lögner och empatilösa sätt hon visat sen hon hamnade i häktet visar att hon nog mer tycker synd om sig själv där inne än att stå för det hon faktiskt gjort
och att hon hellre tittar på film än att umgås med andra är väl en mer naturlig del av henne eftersom hon inte är lika utåtriktad och social som J även utanför fängelse
Citera
2023-09-26, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag läste det här inlägget i våras samma kväll som hen lade ut det men just stycket om F minns jag inte. Skribenten har liknande reflektioner som vi återkommit till i inlägg tidigare. Jag har förresten lärt mig mycket av dina, Sybels och Reviews analyser i tråden.

'Läs förhör med hennes senaste pojkvän F.H för att läsa ett skolboksexempel på en relation med psykisk misshandel. Där är det också tydligt att J valde en kille med låg självkänsla, någon som ”jag kunde göra allt för henne” och som aldrig haft förhållande förut. Men som plötsligt gjorde ett inbrott i ett öde hus ,- för att visa sig bra nog för J'.

Vetlanda ungdomarna har bekskrivit att Maja
blomstrade när hon började umgås med J

Det finns ingen som blomstrar av en destruktiv relation
Tvärtom man dör känslomässigt bit för bit
Så Majas och J relstion kan knappast ha varit destruktiv

I din värld så beror väl M empatilösa beteende där i häktet också på J
Citera
2023-09-26, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hur vet du att Maja inte var med där i badrummet?
Citera
2023-09-26, 06:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vetlanda ungdomarna har bekskrivit att Maja
blomstrade när hon började umgås med J

Det finns ingen som blomstrar av en destruktiv relation
Tvärtom man dör känslomässigt bit för bit
Så Majas och J relstion kan knappast ha varit destruktiv

I din värld så beror väl M empatilösa beteende där i häktet också på J
Samma från föräldrarna även om de är skeptiska då Johanna dumpat (gjort sig ovänner med) folk.
Det är Majas bror som informerat dem så han stod kanske inte högt i kurs då Maja strikt försvarat Johanna inför föräldrarna.

Det kanske inte bara var hbtq och främlingsfientlighet det gällde när Maja gnällt över honom?
Johanna kan iaf omöjligt ha koll på honom om det inte gått via Maja.

Vidare är det" Maja är så skör" som kickar in hos (iaf) mamman ang beskyddande
Att de har haft koll på henne var eg lönlöst.
Maja som ljuger dem rätt i ansiktet tog Johannas mobil istället när hon tänkte pippa.

Men de ser lyftet även om Maja är en följare.
Den här sortens "undergiven" rimmar väldigt illa med det EsmeraldaFelicia vill ge sken av:

Majas mor.
"Maja och Johanna har blivit väldigt "tighta", men Maja har haft en "undergiven" roll mot Johanna, det är "inte så mycket driv i Maja och hon behöver en påpuffning" säger C.
Johanna är den som gett Maja en "påpuffning" och hjälpt henne mycket, att våga mer, att bli mer framåt säger C."

Edit.
Att Johanna skaffar en pojkvän som endast får träffa henne 1g/vecka enligt hennes direktiv (och då de ses lyckas hon spy galla över honom) är väldigt intressant.
För samtidigt är det Maja som hon stärkt och höjt till skyarna och umgåtts konstant med.
Senast redigerad av develi 2023-09-26 kl. 06:43.
Citera
2023-09-26, 08:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
FUP sid 59.

Konflikten mellan Johanna och Tove / systrarna Tönnies
Det har i utredningen kartlagts att Johanna tidigare haft en vänskaplig relation till Tove, och
även umgåtts med Toves tvillingsyster My, men samstämmiga uppgifter har gett sken av att relationen upphörde för cirka 1,5 år sedan av flera olika anledningar. Det ska därefter har varit en
irriterad relation mellan Johanna och systrarna där de inte umgåtts eller pratat med varandra, i
vart fall under hela 2022. Enligt vittnen bröts kontakten mellan Johanna och Tove vid årsskiftet
2021-2022.Konflikten mellan Johanna och Tove / systrarna Tönnies
Det har i utredningen kartlagts att Johanna tidigare haft en vänskaplig relation till Tove, och
även umgåtts med Toves tvillingsyster My, men samstämmiga uppgifter har gett sken av att relationen upphörde för cirka 1,5 år sedan av flera olika anledningar. Det ska därefter har varit en
irriterad relation mellan Johanna och systrarna där de inte umgåtts eller pratat med varandra, i
vart fall under hela 2022. Enligt vittnen bröts kontakten mellan Johanna och Tove vid årsskiftet
2021-2022.
Tack!
Jag gjorde sammanställningen i november, innan vi visste att Miss X var M*y och all info kom i en salig mix, liksom tiden för händelserna.

Nu kan jag konstatera att även mitt inlägg är väldigt rörigt och inte helt lättbegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in