2023-09-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xigege
Vad ska du göra när du nått målvikten? Du blir livstidsprenumerant på drogen om du inte fixar det underliggande problemet.

När jag nått målvikten ska jag som jag gjort hela livet röra på mig!

Dom två senaste åren har varit tuffa!

Beroende, varför skulle man bli det ?
Citera
2023-09-25, 17:16
Medlem
Xigeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skajken
När jag nått målvikten ska jag som jag gjort hela livet röra på mig!

Dom två senaste åren har varit tuffa!

Beroende, varför skulle man bli det ?

Du tar drogen för att gå ned i vikt. Det är drogen som gör att du går ned i vikt. När du slutar ta drogen återgår du till tidigare tillstånd, varvid du går upp i vikt. Är detta på något sätt oklart?
Citera
2023-09-25, 17:17
Medlem
Citat:
Du tar drogen för att gå ned i vikt. Det är drogen som gör att du går ned i vikt. När du slutar ta drogen återgår du till tidigare tillstånd, varvid du går upp i vikt. Är detta på något sätt oklart?

Återkommer om 3 mån så får vi se!
Men tack för din input….
Citera
2023-09-25, 17:43
Medlem
Citat:

Citat:
Återkommer om 3 mån så får vi se!
Men tack för din input….

Du säger det som om det vore en självklarhet, det är galet mycket enklare att hålla vikten nere efter avslutat en 3 månaders kur.
Magsäcken har krympt, man har skaffat sig helt nya rutiner, osv.
3 månader är lång tid, så det är ingen quickfix egentligen, det är tillräckligt lång tid för att ändra på ett ohälsosamt levnadssätt såpass att det sitter djupt rotat.

Skajken: du fixar det lätt att bibehålla den vikt du uppnått, nemas problemas.
Citera
2023-09-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaitanya
Du säger det som om det vore en självklarhet, det är galet mycket enklare att hålla vikten nere efter avslutat en 3 månaders kur.
Magsäcken har krympt, man har skaffat sig helt nya rutiner, osv.
3 månader är lång tid, så det är ingen quickfix egentligen, det är tillräckligt lång tid för att ändra på ett ohälsosamt levnadssätt såpass att det sitter djupt rotat.

Skajken: du fixar det lätt att bibehålla den vikt du uppnått, nemas problemas.

Tack för din pepp!
Citera
2023-09-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagenlimpan
Det låter ju toppen! Tog min första dos ikväll.
Jag ska ta 0,25 i 4 veckor och därefter 0,5.

Är du nöjd över resan hittills ?
Citera
2023-09-26, 06:44
Medlem
Citat:

Du har rätt, att tro något annat är bara ett försök att lura sig själv. Men ser egentligen inget problem med det? Ozempic har inga biverkningar när man väl vant sig, sen kostar det ju en del, men det är väl upp till var och en att bestämma vad det är värt att slippa vara överviktig.
Citera
2023-09-26, 07:14
Medlem
Xigeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Du har rätt, att tro något annat är bara ett försök att lura sig själv. Men ser egentligen inget problem med det? Ozempic har inga biverkningar när man väl vant sig, sen kostar det ju en del, men det är väl upp till var och en att bestämma vad det är värt att slippa vara överviktig.

Listpriset för Ozempic är $900 eller 10000 svensk krona per månad. Du menar inte att man frivilligt betalar detta? Jag antar att det subventioneras av oss andra skattebetalare.

Till yttermera förvisso är det ett medel för diabetiker, vars tillgång försämras avsevärt då jojobantare ska prova något nytt. Inte främst svennarnas fel, utan mest smällfeta olje- och sockerätande saudier som dammsuger marknaden, men ändå.
Citera
2023-09-26, 17:18
Medlem
Citat:
Listpriset för Ozempic är $900 eller 10000 svensk krona per månad. Du menar inte att man frivilligt betalar detta? Jag antar att det subventioneras av oss andra skattebetalare.

Till yttermera förvisso är det ett medel för diabetiker, vars tillgång försämras avsevärt då jojobantare ska prova något nytt. Inte främst svennarnas fel, utan mest smällfeta olje- och sockerätande saudier som dammsuger marknaden, men ändå.
Såvitt jag kan läsa är priset på nätapoteken i Sverige drygt 1000 kr per månad, oavsett om det är spruta eller tablett. Tabletterna kostar samma oavsett hur mycket de innehåller, 3, 7 eller 14mg. Det priset är då innan man har dragit av för högkostnad.
Citera
2023-09-26, 18:15
Medlem
Citat:

1042:- för en spruta. För mig som endast tar 0.25 räcker den sprutan i 16 veckor, alltså inte så mycket i veckan om man slår ut det.
Citera
2023-09-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postmorten18
1042:- för en spruta. För mig som endast tar 0.25 räcker den sprutan i 16 veckor, alltså inte så mycket i veckan om man slår ut det.

Hur kan en spruta räcka 16v ?
1mg spruta då ?
Citera
2023-09-26, 22:05
Medlem
Citat:
Hur kan en spruta räcka 16v ?
1mg spruta då ?

1mgx4. Själv tar jag 0.5mg/vecka, har god effekt av det. Så för mig räcker en spruta i åtta veckor vilket då blir en kostnad på drygt 500kr/månad.
Senast redigerad av Nirra 2023-09-26 kl. 22:05. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in