2023-09-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tur att många sanningar består för att vi upplysta kloka västerlänningar kan tänka själv, sanningar som att ryzzen aldrig går att lita på...
och att det finns foliehattar som du.

Ryssland får skylla sig själv att Azov ses som hjältar idag. Har en nazist på jobbet och även han skulle jag se som en hjälte om han räddade livet på någon med risk för sitt egna liv. Att Azov har/haft några nationalister i leden är rätt ointressant för alla förutom PK-media o ryssmedia.

Trodde brunsmetning var blase på Flashback btw.
Citera
2023-09-25, 11:11
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
En sak är i vilka fall säker vad gäller putains chefs-sycophant lavrov och det är att dubbeltänket är mycket starkt i hen.

Hen kan utan att rodna orerar om det hemska väst som "för krig mot moskva" samtidigt som hen, i enlighet med kremls edikt, påstår att ryssland inte är inblandat i något krig överhuvudtaget, ty den psykotiske dvärgen i kreml genomför ju endast en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina...
Jag tror inte han räknar med att någon ska tro på vad han säger.

Det verkar mer som han resignerat och bara kör på med ännu värre lögner än Putin.

Kanske ett sätt för att få andra att förstå att han mer eller mindre är tvingad till detta skådespeleri.
Citera
2023-09-25, 11:20
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Att Lyssna på Lavrovs presskonferens, är som att titta på en surrealistisk film av okänd kinesisk filmproducent av den rosa grodans parningsakt.

Något så bisarrt har jag inte sett på länge.

"Absolut respekt för Ukrainas internationellt erkända gränser, om de hade följt de förutsättning som gällde vid tidpunkten för beslutet."
Är väl ett kort men korrekt återgivande av vad Lavrovs show.
Hans långa och omslingrande utlägg skulle kunna få döda att ha svårt att sitta still.

För den som sitter med lite mera fakta kring Rysslands inre maktspel, är detta spektakel av Lavrov helt absurt.
Allt vi hört och sett, oavsett om det rör MH117, Butcha, Mauripol eller kidnappade barn, är bara påhitt från Kiev. Allt!
Butcha: Ryssland har efterfrågat efternamnen på de som hittades döda, för att man ska göra egna undersökningar. Så Butcha är inte sant...
Detta sagt i så många ord och vindlingar att man nästan glömmer vad fråga var från början.

Man har aldrig dolt barnens identitet eller var de finns. Så vad pratar ni om?

Jisses.

Märkligt att journalister inte är bättre på följdfrågor. Fanns många frågor som kom av dessa kryptiska svar, som hade blottlagt lögnen från Lavrov.

Det är inte utan vidare Lavrov har jämförts med "Saurons språkrör"
https://www.reddit.com/r/PutinWatch/comments/u2078o/the_mouth_of_sauron_finally_revealed/
Citera
2023-09-25, 11:25
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Han sa ju även att de inte skulle invadera Ukraina. Och den mannen litar du på?

Terroristbrott är det som ryssarna påstår, sänkningen av Moskva och de 20 andra örlogsfartygen. Bombningarna av Krimbron, bombningen av Svarta Havsflottan högkvarter, bombning av ryska flygbaser mm?
Inget av det skedde väl innanför Rysslands gränser.
Citera
2023-09-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Jag tror inte han räknar med att någon ska tro på vad han säger.

Det verkar mer som han resignerat och bara kör på med ännu värre lögner än Putin.

Kanske ett sätt för att få andra att förstå att han mer eller mindre är tvingad till detta skådespeleri.

Jag tycker det är märkligt att Putin tvingar kvar Lavrov i jobbet. Lavrov verkar ju inte trivas och då gör man inget bra jobb. Vill Putin att han och Ryssland ska bli trodda borde han skaffa sig en skicklig retoriker som formulera sig och visa lite energi. Han borde kort sagt skaffa sig en en egen Goebbels.

Fast å andra sidan så är det ju inte så dumt för oss att Putin hellre satsar på folk som hjälper till att sänka Ryssland än att han tar in folk som kan ändra bilden.
Citera
2023-09-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Smarta vatniks har ju förklarat att ingen vill ta mark i krig.

Han har rätt fast utan att veta om det

Ukrainas viktigaste mål är att vinna kriget.
Man gör det genom att döda ryssar och förstöra deras materiel.
Man gör det metodiskt och utan onödiga risker.
Minsta lilla utbuktning av fronten blir som en honungsburk för ryska insekter som flockas till flugpapper och avlivas i sina diken.
Nya kräk fylls hela tiden på bakifrån med pipan i ryggen.
När fronten mjuknat tillfälligt kan man avancera.

Vi ser ryssens luftvärn, helikoptrar, artilleri allt svagare, nästan obrukbart. Detta mäts inte i kvadratkilometer. Rätt vad det är tar det slut och då är det fri fart till Kerch.

Jag har sagt det några gånger, det är ingen slump att ATACMS kommer nu. Ukraina har bevisat att de kan spränga flottans HQ i Sevastopol utan att bli hindrade. Stormshadow är en kryssningsmissil som håller sig i höjd med trädtopparna hela vägen utom slutet. Krävs luftvärn grupperat i målområdet för att ha en chans att stoppa. ATACMS är ballistisk och kommer synas på all radar på norra halvklotet. Man tror nu i Pentagon att den har en rimlig chans att nå målet, dvs rysk luftvärn är väsentligen utslaget i hela södra stridsområdet.
Citera
2023-09-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag tycker det är märkligt att Putin tvingar kvar Lavrov i jobbet. Lavrov verkar ju inte trivas och då gör man inget bra jobb. Vill Putin att han och Ryssland ska bli trodda borde han skaffa sig en skicklig retoriker som formulera sig och visa lite energi. Han borde kort sagt skaffa sig en en egen Goebbels.

Fast å andra sidan så är det ju inte så dumt för oss att Putin hellre satsar på folk som hjälper till att sänka Ryssland än att han tar in folk som kan ändra bilden.

Det påstods att han vill lägga av innan kriget men inte fick...

"För helvete, 3 dagar till får du ställa upp!"
Citera
2023-09-25, 11:46
Medlem
Gyxens avatar
Citat:
Vill Putin att han och Ryssland ska bli trodda borde han skaffa sig en skicklig retoriker som formulera sig och visa lite energi. Han borde kort sagt skaffa sig en en egen Goebbels.
Han har Rysslands version av Robert Aschberg. Juden Sovolev som har sitt propaganda tv-program 5 dagar i veckan i vilket han och hans gäster spyr ur sig lögner och hot.
Citera
2023-09-25, 11:52
Medlem
Citat:

En diktator värdesätter lojalitet framför kvalitet. Detsamma gäller väl den kvinnliga riksbankschefen men hon behöver ju åtminstone inte hålla på med uppenbara toklögner. Hon sa väl upp sig några dagar in i invasionen.
Citera
2023-09-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Vet inte om den här visats i tråden tidigare eller inte, men det ser ut en CV90 som slagits ut.

För mina otränade ögon ser delar av tornet utblåst ut, men jag är ingen expert så jag vet inte säkert om så är fallet. Den ser i alla fall ut att ha träffats betydligt hårdare än den andra CV90 som blev träffad av en RPG på film.

https://i.imgur.com/hdzyca1.jpg

Själv tycker jag den ser ganska intakt ut. Vad på tornet skulle vara utblåst? svårt att avgöra dock med bildens kvalite och det irriterande ljuset från solen.
Citera
2023-09-25, 12:18
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Man tror nu i Pentagon att den har en rimlig chans att nå målet, dvs rysk luftvärn är väsentligen utslaget i hela södra stridsområdet.

"I den senaste terroristattacken mot Sevatopol förstördes 4 av 4 ukrainska robotar.
En sköts ned av luftvärn och tre tillintetgjordes av flottbasens huvudkvarters skalskydd. Inga ukrainska robotar återstår.

Nu kommer Ryssland dessutom att skicka sina *riktiga* luftvärnssystem för att beskydda Krim så att inga fler nålstickande propagandarobotar kan flyga över de nya ryska oblasten."
Citera
2023-09-25, 12:19
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Det är inte utan vidare Lavrov har jämförts med "Saurons språkrör"
https://www.reddit.com/r/PutinWatch/comments/u2078o/the_mouth_of_sauron_finally_revealed/

Ja, precis.

Måste ge honom en poker-eloge.
Vilket pokerface!
Skulle inte lita en sekund på honom. Aldrig köpa en bil av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in