2023-09-25, 10:39
Medlem
detektiven789s avatar
Herregud. Sök Julia Larsson och Bugs.

Det är sannerligen en radikalfeminist vi har att göra med. Inga problem alls för henne att grooma och manipulera ett gäng tonårspojkar som vill ”beskydda” tjejer.

Detta kan mycket väl vara nästa steg i
metoo…
Citera
2023-09-25, 10:57
Medlem
Intressant ändå, sällan man ser mord genom hängning i modern tid
Citera
2023-09-25, 10:58
Medlem
meas19s avatar
Turk
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
ja, det står i stämninsansökan. Det var en blatte!
Citera
2023-09-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AThingThatsWild
Snacka om att helt missa bollen. Samtliga gm och dessutom bo är helyllesvenskar...

Öh? Va ju inte direkt svenska namn.
Flera är släkt. Låter lite som "resande"-familj.
Citera
2023-09-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Herregud. Sök Julia Larsson och Bugs.

Det är sannerligen en radikalfeminist vi har att göra med. Inga problem alls för henne att grooma och manipulera ett gäng tonårspojkar som vill ”beskydda” tjejer.

Detta kan mycket väl vara nästa steg i
metoo…

Löjligt. Menar du att en ensam tjej skulle hypnotisera fyra tonårskillar att begå mord?

Däremot anser jag att unga killar kan välja att bli extra brutala och kaxiga ifall de har en tjej med sig. De vill imponera på tjejen. Och visst är det sant att tjejen kan hetsa dem.

Det är väl klart att tjejen var med på mordet. Klart hon ska dömas för det, på samma sätt som killarna.

Men att lägga all skuld på tjejen är ju löjligt. Herregud, killar! Kan ni aldrig ta något ansvar för era egna handlingar om det finns minsta chans att skylla på en tjej?
Citera
2023-09-25, 11:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AThingThatsWild
Snacka om att helt missa bollen. Samtliga gm och dessutom bo är helyllesvenskar...
Pursvenskar?
Verkar ju vara av chilenskt ursprung - så möjligen andra eller tredjegenerations.
Citera
2023-09-25, 11:12
Medlem
Em1l1o och C@m1lo låter inte jättesvenskt. Efternamnet M@y0r låter inte heller svenskt.
Citera
2023-09-25, 11:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Löjligt. Menar du att en ensam tjej skulle hypnotisera fyra tonårskillar att begå mord?

Däremot anser jag att unga killar kan välja att bli extra brutala och kaxiga ifall de har en tjej med sig. De vill imponera på tjejen. Och visst är det sant att tjejen kan hetsa dem.

Det är väl klart att tjejen var med på mordet. Klart hon ska dömas för det, på samma sätt som killarna.

Men att lägga all skuld på tjejen är ju löjligt. Herregud, killar! Kan ni aldrig ta något ansvar för era egna handlingar om det finns minsta chans att skylla på en tjej?
Ja absolut kan en tjej förmå ett gäng killar att kliva upp till hennes försvar och i det begå grovt våldsbrott som "hämnd".

Dessutom räcker det att hon få med en eller två på idén om de har tillräckligt inflytande på resten.
Jag skulle säga att det dessutom är enklare att jaga i flock än att som ensam faktiskt kliva över gränser och skada någon svårt eller mörda någon. De eggar varandra och trissar varandra - samt att det kan bli svårt att backa ur.
Citera
2023-09-25, 11:13
Medlem
santos_devilles avatar
Dom gjorde ju bara vad vi på Flashback säger våldtäktsmän och pedofiler förtjänar.
Citera
2023-09-25, 11:16
Medlem
Denna FUP kommer bli intressant
Citera
2023-09-25, 11:17
Medlem
Run3s avatar
Bra att medborgare börjar ta lagen i egna händer när polisen inte räcker till. Politikerna ska inte tro att de kan göra vad de vill mot sin befolkning. Till slut är tålamodet slut. Gör inte politikerna något annat än att ge bort landet till babbar och fokusera på miljö och genus, så får medborgarna istället ta tag i det som faktiskt betyder något i samhället.
Citera
2023-09-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja absolut kan en tjej förmå ett gäng killar att kliva upp till hennes försvar och i det begå grovt våldsbrott som "hämnd".

Dessutom räcker det att hon få med en eller två på idén om de har tillräckligt inflytande på resten.
Jag skulle säga att det dessutom är enklare att jaga i flock än att som ensam faktiskt kliva över gränser och skada någon svårt eller mörda någon. De eggar varandra och trissar varandra - samt att det kan bli svårt att backa ur.

"De" hetsar varandra. Just det. Killarna hetsar också.

Kanske var det tjejen som drog igång alltihop. Kanske hon använde alla sina trick för att få killarna att mörda. Jag vet inte alls om det faktiskt var på det sättet, men det är ju möjligt.

Men för fan, killar! Har ni inte ett eget ansvar också? Ska ni säga som Adam i lustgården, Det var inte mitt fel att jag åt äpplet, det var Eva som gav det till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in