Citat:
Ursprungligen postat av
Jim-David
Hej,
Ett par frågor:
- Har läst några recensioner och läst om hur folk duschar före/efter. även läst en del om mat, öl, kaffe samt många som verkar röka (både herrar och damer). Har inte sett en enda kommentar om "så borstade jag (eller hon) tänderna och sen satte vi på varann". Hur ser det ut med munhygien? Fräscht kyssas efter öl, kaffe, vitlökskorv?
- Verkar förekomma en del blåsjobb utan gummi. Har ni någonsin fått en sjukdom på pillevippen som ni kan härleda till just oskyddat blåsjobb? Finns det akademisk forskning på detta som någon kan länka till? Hur stor är risken i praktiken för heterosexuella män som får oralt utan gummi?
1) jag är noga med munhygienen för min egen del. Jag vill vara fräsch och en minty fresh andedräkt hjälper med det.
Har med mig tandborste och tandkräm och brukar borsta en snabbis efter jag ätit. Har också med en lila listerine munskölj som jag brukar ta när jag kommer till skåpet efter en session. Tänker att den hjälper till att döda eventuella bakterier man fått med sig från att ha slickat.
Vissa tjejer vill att man börjar med lite munskölj i rummet. De har ofta med sig en liten flaska.
Tjejerna är oftast sjukt noga med hygienen, så misstänker att de håller bra koll på sin egen munhygien också. Ibland kan man känna spår av cigarettrök, men inte så det stör mig i alla fall.
Gällande maten på fkk så tycker jag den oftast ör ganska nedtonad och inte så mycket vitlök eller andra starka smaker/dofter. Dock brukar jag undvika sådant som ser ut att innehålla vitlök eller rå lök. Också för att känna mig fräsch.