2023-09-24, 22:41
Medlem
mr.demons avatar
Hej. Vet inte om tråden ligger rätt.

Men jag har en gammal Hotmail som jag använder att skicka fiskebilder till från telefonen. Men nu har jag blivit blockad då dom anser att det har varit nåt konstigt. Samma var det med Facebook i går.

Skulle fylla i nåt formulär där jag byter lösen. Men sen så står det att jag ska skriva ner vilka mail adresser jag har skickat till. Jag har bara skickat från min telefon till min Hotmail, då jag vill ha mina fiskebilder sparade på datorn. Så vad fan gör jag nu?

Det funkar ju inte när jag skriver ner i min Icloud adress. Det är ju den jag har använt för att skicka bilder från telefonen till datorn.
Citera
2023-09-24, 23:42
Medlem
Blockad? Jag tror du har blivit hackad snarare
Citera
2023-09-24, 23:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svealapp
Blockad? Jag tror du har blivit hackad snarare

Det var ju tråkigt då. Vad gör jag nu då?
Citera
2023-09-24, 23:56
Medlem
Gör inget med icloud mailen tills du har reset på Hotmailen. Outlooks forgot password or username.
Sen efter det försök med iclouden hotmailen är enklast börja med
Citera
2023-09-25, 00:01
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svealapp
Gör inget med icloud mailen tills du har reset på Hotmailen. Outlooks forgot password or username.
Sen efter det försök med iclouden hotmailen är enklast börja med

Hmm. Jag jade redan fyllt i min Icloud när jag skulle försöka återställa Men det gick ej. Jag har ju bara använt mailen de senaste 10-15 åren för att skicka bilder, från telefon till mail, sen spara på dator. Så jag har inga andra kontakter jag kan skriva i. Så det funkar inte att återställa. Min andra mail som jag använder till viktiga saker är Gmail .Men den har jag aldrig använt med Hotmail.

Verkar inte finnas nån telefon support för Microsoft heller. Skulle vilja ta det med dom över telefon.
Citera
2023-09-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hmm. Jag jade redan fyllt i min Icloud när jag skulle försöka återställa Men det gick ej. Jag har ju bara använt mailen de senaste 10-15 åren för att skicka bilder, från telefon till mail, sen spara på dator. Så jag har inga andra kontakter jag kan skriva i. Så det funkar inte att återställa. Min andra mail som jag använder till viktiga saker är Gmail .Men den har jag aldrig använt med Hotmail.

Verkar inte finnas nån telefon support för Microsoft heller. Skulle vilja ta det med dom över telefon.

Om du lyckas fixa tillbaka din Hotmail så rekommenderar jag 2 stegsverifiering för maximal säkerhet.
Citera
2023-09-25, 09:50
Medlem
mr.demons avatar
Hur kommer jag i kontakt med Microsoft för att se om jag kan öppna kontot igen? Dom har ingen support telefon, och jag måste vara inloggad för få hjälp. Men jag kommer ju inte in på min Outlook
Citera
2023-09-25, 10:08
Medlem
AliPizzerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur kommer jag i kontakt med Microsoft för att se om jag kan öppna kontot igen? Dom har ingen support telefon, och jag måste vara inloggad för få hjälp. Men jag kommer ju inte in på min Outlook
Använd "inloggningshjälp för Microsoftkonto"-området på deras supportsida.

När det kommer till telefonnummer var detta det närmsta jag kunde hitta. Har inte mycket att göra med hjälp med Microsoftkonton men kanske värt ett försök iallafall?

https://support.microsoft.com/sv-se/account-billing/kontakta-supporten-f%C3%B6r-microsoft-store-4f615f2a-6bbd-fd69-6695-ae213d63eef0
Citera
2023-09-25, 17:08
Medlem
mr.demons avatar
Det fixade sig. Modd kan låsa. Tack för hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in