2023-09-24, 20:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
McGregor kan inte skilja på vapen från vapen. En avdankad militär som inte bör uttala sig över huvud taget. Ritter och han är nog bästa vänner.

Visst kan vi kritisera McGregor, men hans analyser är ju av betydligt högre karat än alla fanatiska ukrainadårars fria fantasier som rikligt figurerar i den här tråden.
Citera
2023-09-24, 20:44
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Visst kan vi kritisera McGregor, men hans analyser är ju av betydligt högre karat än alla fanatiska ukrainadårars fria fantasier som rikligt figurerar i den här tråden.
Du tänker kanske primärt på hans analys att Ryzzarna undviker att köra tunga fordon över åkrarna för att skydda Ukrainas skörd eller? maken till stolpskott får man leta efter!
Citera
2023-09-24, 20:47
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Varför inte sälja in någonting med flat earth theory på samma gång? Jag menar om man nu ska läsa vad andra tokdårar har skrivit varför bara nöja sig med en?
Citera
2023-09-24, 20:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

McGregors "analyser" är ju helt fria fantasier. Några exempel:

https://www.flashback.org/sp85328125

T.ex när Ukraina hade sin framgångsrika offensiv i Kharkiv-området förra hösten, kom dessa fantasier från McGregors mun:

Citat:
12 Sep 2022: Tucker Carlson's top Russia-Ukraine war expert Douglas MacGregor, on Friday night:

"This entire war may be over" soon, "right now things are going very, very badly" for the Ukrainians and they're "desperate," "they're losing once again just south of Kharkiv."

https://twitter.com/MattGertz/status/1569321565531115523

Övriga världen - samt vi på Flashback (utom rysstrollen) - sa så här:

Citat:
"A stunning counter-offensive by Ukraine’s armed forces. Russian troops flee in disarray."

"Russian forces retreat as Ukraine takes key towns"

"Ukraine inflicts ‘major operational defeat’ on Russia as its forces retreat"

"White House official: Recent Ukrainian advances are 'impressive'"

"Ukrainian military celebrates recapture of Izium after months of Russian occupation"

"Ukrainian forces regained over 9,000 sq km of territory since August 12."

https://www.flashback.org/sp82285259

Vilka hade rätt? Vem stod för fantasierna?

Det här är ett typiskt exempel på hur fel MacGregor brukar ha. Antingen är han helt knäpp (dement?) eller så får han betalt från Kreml för att uttrycka sig så här.
Citera
2023-09-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Hen har sagt det med jämna mellanrum sedan början av mars förra året. Den gången var det ett möjligt utfall. Efter det har en rysk vinst i kriget blivit allt mer avlägsen.

Den FÖREDETTA översten har också presenterat olika förlustsiffror som om de stämde hade betytt att hela den ukrainska armén var död eller allvarligt sårad i november 2022 och de nuvarande siffrorna om 1,5 miljoner tyder på att hela den ukrainska armén dött och dessutom allvarligt skadats flera gånger. Trots det har ryska armén inte haft några framgångar överhuvudtaget på ett år.

Om det stämmer att Ukrains förlorat 1,5 miljoner man så verkar det vara väldigt stora framgångar för Ryssland. Ett av Rysslands mål är ju att krossa den Ukrainska arméen.
Citera
2023-09-24, 20:53
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Jasså. Kan du ge mig ett enda exempel på där han har haft rätt? Karln är ju en kontraindikator. Han har haft alla fel. Jag kommer speciellt ihåg en av de första uttalandena han kom med, i mars -22 tror jag att det var. Han säger då tvärsäkert att det här är över på ett par dagar och han trodde att president Zelenskyj skulle dö eller fly inom ett par dagar. Han har sagt att Ukraina redan har förlorat (vi pratar om över ett år sedan). Att deras soldater har gett upp. Mm mm. Han har ju för fan inte haft ett rätt. Är du totalt efterbliven som inte ser det?
Citera
2023-09-24, 20:54
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
McGregor "analyser" är ju helt fria fantasier. Några exempel:

https://www.flashback.org/sp85328125

T.ex när Ukraina hade sin framgångsrika offensiv i Kharkiv-området förra hösten, kom dessa fantasier från McGregors mun:

Övriga världen - samt vi på Flashback (utom rysstrollen) - sa så här:

Vilka hade rätt? Vem stod för fantasierna?

Det här är ett typiskt exempel på hur fel MacGregor brukar ha. Antingen är han helt knäpp (dement?) eller så får han betalt från Kreml för att uttrycka sig så här.

Jag tyckte det var tydligt att jag ställer upp på kritik av McGregor. Men de stora linjerna har han lyckats förstå, enl mig. Detsamma kan jag dock inte påstå om ukrainadårarna som förpestar tråden med sin dynga.
Citera
2023-09-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är övertygad om att Macgregors analyser följs av både amerikansk och ukrainsk militär.
De tar nog hans bedömningar på största allvar.
Enbart de högst rankade officerarna får ta del av informationen då det har en negativ inverkan på slagfältet om hela armén skrattar sig harmynta samtidigt. Det finns mig veterligen ingen som haft så genomgående fel i denna konflikt som den FÖREDETTA översten.
Citera
2023-09-24, 20:56
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

22 minuter in i denna länk kanske räcker till att du ska ändra åsikt.

https://youtu.be/E_NegaBRfRU?si=5UwR592JOZvq2ddd

Han lever i en fantasivärld.

Lyssna på hela för övrigt. Han lever i 1990 talet. Precis som en ryss gör för oss från sverige.

Du har bara svårt för att ta in det.

Skämd du inte av att ta upp någon som inte kan skilja på vapen från vapen med en så stor erfarenhet?
Senast redigerad av CanisMinor 2023-09-24 kl. 21:03.
Citera
2023-09-24, 20:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Han blev inte General för att han inte är till salu. De flesta Generaler är knähundar som säger vad de blir tillsagda att säga av politikerna.
Som General Milley i Vita Huset som säger att det går jätte bra för Ukraina.
Macgregor har inte särskilt stora tankar om Milley.
"Han är inte tillsalu"
Jag skulle int tro det va?
Förr eller senare lär det väl börja uppdagas vilka som var till salu i väst när öst har fallit.
Citera
2023-09-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Om det nu har hänt, varför lyckas Ryssland aldrig avancera?
Är de vidskepliga och vågar inte vandra över lik eller varför tar de inte över hela Ukraina om nu ukrainska armén är pulveriserad?

Du förstår väl att allt det Macgregor påstår är fantasier?
Enligt honom har Ryssland varit nära flera gånger att vinna men antingen så var hans källor felaktiga, vilket han själv påstått, eller att det finns någon anledning som han inte själv förstår.
Är det en kille att lita på, en som skyller på andra så fort hans information är felaktig?

Han har inte fel. Det är Putin som vill hantera kriget med silkesvantar.
Macgregor ser möjligheterna för militärt avgörande vilket Putin aldrig tar.
Men det pågår samtidigt ett ekonomiskt krig där EU/USA ständigt måste fylla på krigskassan samtidigt som EU går mot depression utan rysk gas.
Citera
2023-09-30, 16:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Han har inte fel. Det är Putin som vill hantera kriget med silkesvantar.
Macgregor ser möjligheterna för militärt avgörande vilket Putin aldrig tar.

Så du menar att Putin förlorade Lyman, Izium och Kupiansk eftersom han inte såg möjligheterna till ett militärt avgörande och vinst? Så här sa MacGregor då:

Citat:
"This entire war may be over" soon, "right now things are going very, very badly" for the Ukrainians and they're "desperate," "they're losing once again just south of Kharkiv."

Övriga världen sa samtidigt så här:

Citat:
"A stunning counter-offensive by Ukraine’s armed forces. Russian troops flee in disarray."

"Russian forces retreat as Ukraine takes key towns"

"Ukraine inflicts ‘major operational defeat’ on Russia as its forces retreat"

"White House official: Recent Ukrainian advances are 'impressive'"

"Ukrainian military celebrates recapture of Izium after months of Russian occupation"

"Ukrainian forces regained over 9,000 sq km of territory since August 12."
Citat:
Källa: (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

Själv tror jag att du bara babblar på... Och Macgregor har - som vanligt - fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in