2023-09-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Smartare att byta namn till något vanligt om man är väldigt rik, så ingen hittar en. Typ Erik Johansson eller Anna Svensson.

Vanligt är väl Muhammed nu för tiden.
Citera
2023-09-23, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vanligt är väl Muhammed nu för tiden.
Hon borde haft kvar sitt turkiska namn. alla kan ju se att hon är arab, så hon gjorde bort sig då hon tog hitte-på-namnet. Alla smuts kommer fram till slut. Hon ser verkligen ut som en elak häxa eller drake.
Citera
2023-09-24, 00:12
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Smartare att byta namn till något vanligt om man är väldigt rik, så ingen hittar en. Typ Erik Johansson eller Anna Svensson.

Eller kanske byta namn till ”den turkiska reptilen” likt ”den kurdiska räven” och flytta till Turkiet. Där är de kriminella och andra svåra att hitta och utvisa.

Det skall bli intressant att se hur länge kärringen GvP står ut med detta rotande i hennes smutsiga byk. Det flesta brukar ge sig efter några dagars skitstorm i media.

I det här fallet så kommer hon nog snart att inse att hon inte har någon framtid som ordförande för Filminstitutet. Hon är körd! Hon är nu en belastning för regeringen och kulturdepartementet. Notera att ingen längre går ut och försvarar henne. Hon står nu ensam när all skit som hon gjort i sitt yrkesliv nu grävs fram och kommenteras.

Samtidigt börjar förmodligen hennes kriminella släkt med kopplingar till den avskydda Göteborgsklanen Ali Khan bli besvärade. Kriminella vill inte ha strålkastare på sin ljusskygga verksamheten.

Nej, antingen avgår GvP själv eller också kommer hon att uppmanas avgå av regeringen. Att seriöst kunna fortsätta som ordförande går inte längre. Alla skrattar åt GvP nu!

Reptilen från Turkiet får väl gå med sin make, som bytte till det adliga namnet, på Riddarhusets träffar och dricka te och försöka prata med de adliga. Men jag tror de vänder bort blicken vid tilltal. Vem vill bli förknippad med GvP framöver?
Citera
2023-09-24, 10:19
Medlem
Enligt tidningen Norran nu så har Gunilla von Platen via en tjänsteman begärt ut samtliga skriverier om henne från tidningen för att kunna läsa. Känner hon månne att verkligheten hinner i kapp henne nu? Trodde hon att verkligheten (läs offren) glömt hur hon med härskartekniker, psykisk misshandel och psykopatiskt utnyttjande av såväl hoppfulla ungdomar som skattebetalarnas medel slagit sig fram i korridorerna och att inget skulle komma upp till ytan igen? Verkligheten står bakom vilken dörr du än stänger. Gunilla von Platen kommer att få upptäcka att hennes sätt till rikedom inte var så vacker och genomtänkt och sådana metoder anses nog inte så politiskt korrekta idag och hennes släktskap och eventuella samrören med kriminella grupperingar, oavsett avstånd är nog ytterst besvärande för hennes jobb - eller kommer i vart fall bli det. Kommer det fram allt mer att tex Edip Samuelsson t.o.m. blev utkastad från tingsrätten en gång efter att ha blivit av med advokattiteln och att Gunilla dessutom har närmare band till Ali Khan klanen än vad många kanske vet så blir hennes närvaro i de finare kretsarna än mer besvärande.

Alfred lär nog inte kunna sopa byken under mattan här. Jag tror på fullaste allvar att om Gunilla von Platen var medlem i SD så skulle till och med Jimmie kasta ut kärringen om hon hade betett sig så som hon gjort genom åren. Oavsett man är rik eller framgångsrik så kommer sanningen alltid fram till sist. Saken hade kunnat bero om hon inte kastade ut Anette Novak med de skriverier som blev direkt. Om Gunilla von Platen, som hon säger, inte kände till Anette Novak eller haft med henne att göra så undrar jag varför Gunilla begär ut Anettes anställningsavtal det första hon gör. Man ska vara mer än lovligt dement om man inte kommer ihåg skriverierna för 15 år sedan då ingen annan glömt hennes sätt att manipulera och utnyttja systemet redan för över 20 år sedan. Redan i början av 2000-talet så var Gunilla von Platen på tapeten med sitt diktatoriska sätt att styra företaget, utnyttja ungdomar och trycka ner de som inte var på hennes sida.

Jag tror hennes dagar på den där tjänsten är räknade. Hennes bakgrund ligger henne i fatet snart och till slut inser hela styrelsen att hon är ett besvärande problem. Det som till viss del fungerade för 15 år sedan är inte acceptabelt idag. Tidningar runt om i sverige har begärt ut kopior på skriverierna om Gunilla von Platen och nu kommer det troligen ett stålbad med direktleverans från helvetet själv. Ska bli intressant se hur länge hon blir kvar på jobbet när alla får veta vem och hur hon egentligen är.
Senast redigerad av krokodilmedstil 2023-09-24 kl. 10:22.
Citera
2023-09-24, 12:50
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Så nu tror du inte på ditt påstående om "turkfilm" längre? Kanske var lika bra.

Jag tror att inverkan på filmproduktionen kommer vara marginell, även om jag misstänker att SD och M inte kommer vilja finansiera lika många wokefilmer. Så finns det någon plan så är det sannolikt en högervridning i produktionen.

Gällande Nowak och Gunilla drar jag slutsatsen att den endast handlar om personöig sak med grund i reportagen i Norran. Småaktigt av GvP, men hämnden är ljuv.

Hur känns det att ha helt fel?

"På torsdagen avslöjade Svenska filminstitutet vilken film som blir Sveriges bidrag till kategorin bästa internationella film i Oscarsgalan. Valet blev Motståndaren som handlar om en iransk brottare som invandrar till Sverige tillsammans med sin familj och hamnar på ett asylboende i Norrbotten."
(källa: https://pressroom.filminstitutet.se/posts/pressreleases/milad-alamis-film-motstandaren-utsedd-till-sv)

Hoppas du gillar "turk-filmer". Det lär bli fler av dem framöver. Men jag har svårt att förstå varför vi som inte gillar detta skall behöva betala för det. ...
Citera
2023-09-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Hur känns det att ha helt fel?

"På torsdagen avslöjade Svenska filminstitutet vilken film som blir Sveriges bidrag till kategorin bästa internationella film i Oscarsgalan. Valet blev Motståndaren som handlar om en iransk brottare som invandrar till Sverige tillsammans med sin familj och hamnar på ett asylboende i Norrbotten."
(källa: https://pressroom.filminstitutet.se/posts/pressreleases/milad-alamis-film-motstandaren-utsedd-till-sv)

Hoppas du gillar "turk-filmer". Det lär bli fler av dem framöver. Men jag har svårt att förstå varför vi som inte gillar detta skall behöva betala för det. ...

Det där är alltså en film som är beslutad, planerad, inspelad och producerad långt innan Gunilla von Platen tillträdde sin post, dumfan.
Citera
2023-09-24, 15:10
Medlem
Citat:
En ny ordförande för Filminstitutet som bland första hon gör är att begära ut anställningskontrakten för institutets vd, vad tror du hennes planer är nu efter att hon nu sparkat vd:n?

Hon är dessutom hårt anknuten till sin familj och klan samt det kriminella nätverket kring Ali Khan-klanen. Vad tror du hennes nästa steg är? Tror du inte hon på något sätt kommer att knyta dessa klaner till Filminstitutet?

Nej, det här måste vara en av de sämsta rekryteringar av styrelseordförande jag sett. På vilket sätt kan GvP främja svensk film? Genom hennes kontakter l gangsterkretsar bland invandrade turkar i Sverige? Eller hennes erfarenheter som arbetsgivare för ett omdiskuterat call-center?

Allvarligt, vad tror du själv kommer att ske?

Hur i helvete blev häxan Gruella ens odrförande för filminstitutet!?

Hon är en vidrig slavdrivare helt utan empati. Hon är en narcissist och borde få vård och medicinering.

Hon är en she-devil.
Citera
2023-09-24, 16:03
Avslutad
Citat:
Det där är alltså en film som är beslutad, planerad, inspelad och producerad långt innan Gunilla von Platen tillträdde sin post, dumfan.

…men vald att representera Sverige nu.
Citera
2023-09-24, 16:04
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Ja, nu försöker du blanda bort korten igen. Nyheten är inte att de gör ”turk-film” i Sverige finansierad av Filminstitutet. Det vet vi sedan tidigare, fast du vill förminska det. Nyheten är att den film som skall representera oss vid Oscar-galan har utsetts.

Jag trodde du förstod det
.
Självklart har detta beslut varit uppe i Filminstitutets styrelse. Hur var det nu, var det inte GvP som sitter ordförande i styrelsen? Naturligtvis har hon varit med och fattat detta beslut nyligen.

Problemet som har diskuterats är att få går och ser svensk film, som nästan genomgående delfinansieras av Filminstitutet.

Personligen tror jag inte en film om en iransk ekonomisk migrant som bor på flyktingboende och brottas blir en ”block buster”, en stor kassako för svensk film och en Oscar-vinnare med statyett. Vi kan besöka närmaste ”ort” om vi vill se dessa personer och se hur de lever av oss. Men jag kan förstås ha fel.
Citera
2023-09-24, 17:23
Medlem
Jofs avatar
Tycker hon (gvp) ser ful och illasinnad ut. 🥴.
Citera
2023-09-24, 17:56
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Eller kanske byta namn till ”den turkiska reptilen” likt ”den kurdiska räven” och flytta till Turkiet. Där är de kriminella och andra svåra att hitta och utvisa.

Det skall bli intressant att se hur länge kärringen GvP står ut med detta rotande i hennes smutsiga byk. Det flesta brukar ge sig efter några dagars skitstorm i media.

I det här fallet så kommer hon nog snart att inse att hon inte har någon framtid som ordförande för Filminstitutet. Hon är körd! Hon är nu en belastning för regeringen och kulturdepartementet. Notera att ingen längre går ut och försvarar henne. Hon står nu ensam när all skit som hon gjort i sitt yrkesliv nu grävs fram och kommenteras.

Samtidigt börjar förmodligen hennes kriminella släkt med kopplingar till den avskydda Göteborgsklanen Ali Khan bli besvärade. Kriminella vill inte ha strålkastare på sin ljusskygga verksamheten.

Nej, antingen avgår GvP själv eller också kommer hon att uppmanas avgå av regeringen. Att seriöst kunna fortsätta som ordförande går inte längre. Alla skrattar åt GvP nu!

Reptilen från Turkiet får väl gå med sin make, som bytte till det adliga namnet, på Riddarhusets träffar och dricka te och försöka prata med de adliga. Men jag tror de vänder bort blicken vid tilltal. Vem vill bli förknippad med GvP framöver?

Vad jag har förstått har GvP bytt såväl förnamn som efternamn, det senare via giftemål. Hon är säkert driven och duktig men när det övergår till att byta identitet är det ”too much” för mig iaf.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2023-09-24 kl. 18:08. Anledning: Felpost
Citera
2023-09-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, nu försöker du blanda bort korten igen. Nyheten är inte att de gör ”turk-film” i Sverige finansierad av Filminstitutet. Det vet vi sedan tidigare, fast du vill förminska det. Nyheten är att den film som skall representera oss vid Oscar-galan har utsetts.

Jag trodde du förstod det
.
Självklart har detta beslut varit uppe i Filminstitutets styrelse. Hur var det nu, var det inte GvP som sitter ordförande i styrelsen? Naturligtvis har hon varit med och fattat detta beslut nyligen.

Problemet som har diskuterats är att få går och ser svensk film, som nästan genomgående delfinansieras av Filminstitutet.

Personligen tror jag inte en film om en iransk ekonomisk migrant som bor på flyktingboende och brottas blir en ”block buster”, en stor kassako för svensk film och en Oscar-vinnare med statyett. Vi kan besöka närmaste ”ort” om vi vill se dessa personer och se hur de lever av oss. Men jag kan förstås ha fel.

Nej, det har inte varit uppe i Filminstitutets styrelse, sluta gissa med röven.

Sveriges Oscarsbidrag väljs av Oscarskommittén som i år består av:

Agneta Fagerström Olsson, Fackförbundet Scen & Film
Anna Anthony, Film & TV-Producenterna
Carl Javér, Fackförbundet Scen & Film
Cicci Renström Suurna, Svenska Filmkritikerförbundet
Jonas Holmberg, Göteborg Film Festival
Nanna Blondell, Skådespelare
Sara de Costa, Sveriges Filmuthyrareförening
Stefan Baron, Film & TV-Producenterna
Petter Mattson, Ordförande (Svenska Filminsitutet)
Theo Tsappos, rådgivare (Svenska Filminstitutet)
Ebba Rydqvist, jurykoordinator (Svenska Filminstitutet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in