2023-09-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Och byggföretaget med företagsparken blir väl ålagda att, utan ersättning, frakta bort allt de dumpat däruppe. Blir väl inte alldeles enkelt om en del av det har glidit ned en bit.
Som det ser ut på alla bolag undrar jag om de har resurserna för det.
Citera
2023-09-24, 15:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyX25
Skulle vilja se en karta på de körbara vägarna för trafik mellan Oslo - Göteborg
Kommer bli "KAOS" i vinter när alla utländska långtradare med sommardäck skall köra på småvägarna med dess backar.

De har ju svårt på vintern på E6 undrar vilka vägar de skall ta nu ???

Lägg till att järnvägstrafiken mella Stenungsund - Uddevalla ligger ner pga underhåll

En PERFEKT STORM inför vinterkaoset eller ...

Om nu polisen gör sitt jobb och stoppar alla utländska fordon så fort de beger sig ut på svenska vägar med sina livsfarliga fordon skulle detta problem aldrig uppstå. Istället är de upptagna med allsköns hastighetskontroller av svensson som kör 6 km för fort på spikraka motorvägar i fullt dagsljus och torrt väglag.
Citera
2023-09-24, 15:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Som det ser ut på alla bolag undrar jag om de har resurserna för det.
Nej, dom riskerar väl att få problem. Är väl inte omöjligt att det blir en långdragen rättslig strid där företaget får det svårt vid en eventuellt fällande dom.
Citera
2023-09-24, 15:09
Medlem
docentdisciplins avatar
Mycket uppmärksamhet på var skredet har börjat, helt korrekt, men egentligen inte var det slutade, undrar om man nu inte kommer att få behöva utvärdera och riskbedöma hela eller delar av industriområdet väster om Preem/Burger King, hur lång har leran skjutits iväg egentligen? Det hade nog kunnat gå ännu värre. Tur dock att det är industrifastigheter och inte privatbostäder. Skulle inte förvåna mig om delarna av området närmast skogsområdet/dalen där måste stängas. Man ser ju tydligt på bilder att mark, träd har rört på sig rejält hela vägen fram till industrifastigheternas parkeringsplatser Derome och Steel Strong /nordväst om Ucklumsvägen.

edit: ah ser på kommunens sida att delar av området klassas som risk, och två mindre vägar där, närmast den lilla bäckdalen, är avstängda.
Senast redigerad av docentdisciplin 2023-09-24 kl. 15:21.
Citera
2023-09-24, 15:10
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Så blir det helt säkert, och det kommer bli trögt, särskilt där alla ska på och av E45.

Precis, Uddevalla blir en flaskhals och likaså Kungälv.
Här kommer det bli ännu mer kö än vanligt, och det är stundtals redan extremt idag i rusningstrafik.

Varför skulle det bli mer kö i Uddevalla och Kungälv för att e6 pajat i Stenungsund?

Bor man i Uddevalla så lär man köra via Trollhättan allt annat vore dumt om man ska till Göteborg. Då har man motorväg hela sträckan i stort sett.
Citera
2023-09-24, 15:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Här kommer det bli ännu mer kö än vanligt, och det är stundtals redan extremt idag i rusningstrafik.

Och ska de gå via E45 så måste de igenom Trollhättan och Stallbackabron.

Och som jag tror kommer en ny väg inte vara klar förrän tidigast hösten 2024 vilket blir en mardröm med turismens trafik via E6 och de som kommer österifrån som ska till Bohuslän med sina stugor längs kusten.
Citera
2023-09-24, 15:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
https://ibb.co/pj2dZ1L

Aha! GRenar Och Toppar!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Grot
Citera
2023-09-24, 15:15
Medlem
Knut-Annes avatar
De gröna Khmererna skyller på klimatet.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...03f2631d&ei=19
Citera
2023-09-24, 15:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det är väl så bra det kan bli.
Igår och fram till nyligen så var södergående påfart stängd, men den är öppen nu så gissar att geologer börjat med att undersöka detta motorvägsmot primärt.
Bästa vore om även avfarten kunde öppnas, för då slipper all Stenungsundstrafik (samt Orust) gå av vid Spekeröd.

Ucklumsvägen binder ihop med väg 160 vid Nösnäs alldeles i utkanten av Stenungsund tätort, så där kommer nog all industritrafik köras in i Stenungsund och tack o lov undvikas köras centralt. Kommer bli ansträngt på den vägen dock.
Ut, kan industritrafiken ta den vanliga E6-påfarten om dom ska söderut. Ska man norrut lär man ta Uddevallavägen till Kolhättan och sen gå på gamla vägen vidare till Ljungskile för närmsta påfart på e6, men farligt gods får nog inte köra där. Vägen är för liten för tung trafik dessutom.
Tung trafik kan bli hänvisade tillbaka till Spekeröd och väg 650.

Kämpigast blir nog dock e6-trafik till o från norr på stackars väg 650. Där kommer bli helt sanslöst tror jag.

Citat:
Expressen publicerar nu en karta med alternativa körvägar: https://www.expressen.se/nyheter/kar...r-raset-pa-e6/

Bra förslag, eller dåligt? Vad säger ni som kan området?

Nä vänta nu, nu ljög jag för dig ser jag.
Trafik till Stenungsund kan enbart komma in via väg 160 (eller Uddevallavägen om man kommer norrifrån) ser jag
Tung trafik som ska till Stenungsund måste gå genom tätorten alltså...
Citera
2023-09-24, 15:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo många kommer nog ta den vägen men det kommer bli stor trafikökning genom Uddevalla.
650 är ju en 80 väg och många farliga omkörningar kommer det bli. Olyckor längs den vägen kommer ställa till ett elände med köer och försök att hitta andra vägar.

Citat:
Så blir det helt säkert, och det kommer bli trögt, särskilt där alla ska på och av E45.

Då lär man väl få se bilar och lastbilar som försöker hitta allehanda alternativa småvägar när det köar och knasar på de större alternativa vägarna.

En del bilfärjor från kontinenten till Göteborg kanske kan förlänga sin rutt till Oslo? Många bäckar små.
Citera
2023-09-24, 15:17
Medlem
Citat:
Nej, dom riskerar väl att få problem. Är väl inte omöjligt att det blir en långdragen rättslig strid där företaget får det svårt vid en eventuellt fällande dom.
https://www.allabolag.se/5564716677/...der-aktiebolag
badhustorget-privatbostader-aktiebolag
Citera
2023-09-24, 15:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Nä vänta nu, nu ljög jag för dig ser jag.
Trafik till Stenungsund kan enbart komma in via väg 160 (eller Uddevallavägen om man kommer norrifrån) ser jag
Tung trafik som ska till Stenungsund måste gå genom tätorten alltså...
Aj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in