2023-09-24, 11:45
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Nej inget händer på en dag I Mys värld.
Hon analyserar och tänker efter noga före hon "handlar" inget som sker på impuls där inte

Nu sjukligt besatt av nonsens. Hon måste köpt ett hus nära fru Falk…. radhus eller?Tror inte på KK, men naiv.

Varför tyst om planer? Inget sorgligt i stories. Queen som boostar över malande Book ( använder hennes lives som sömnpiller)
Citera
2023-09-24, 11:49
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Nej inget händer på en dag I Mys värld.
Hon analyserar och tänker efter noga före hon "handlar" inget som sker på impuls där inte
Förutom radhus nummer 2 som hon erkände att hon spontanköpt innan det ens var byggt. Sen kom hon på att Täby var bättre, där skulle dom bo läääänge...
Köpet av etagevåningen var rätt spontant också. Hon har även haft storvulna planer på att köpa lägenhet i Spanien, sommarstuga, el-bil, och mycket annat.

Är jag färgblind? Mäklaren beskriver färgen på väggarna i lägenheten som beige. Jag tycker det ser ut som grått.
Senast redigerad av TPL 2023-09-24 kl. 11:53. Anledning: Tillägg.
Citera
2023-09-24, 12:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Förutom radhus nummer 2 som hon erkände att hon spontanköpt innan det ens var byggt. Sen kom hon på att Täby var bättre, där skulle dom bo läääänge...
Köpet av etagevåningen var rätt spontant också. Hon har även haft storvulna planer på att köpa lägenhet i Spanien, sommarstuga, el-bil, och mycket annat.

Är jag färgblind? Mäklaren beskriver färgen på väggarna i lägenheten som beige. Jag tycker det ser ut som grått.

När besatthet blir färgblint 😉 Neutralt grå
Citera
2023-09-24, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Det är avskalat och opersonligt, hur i helvette kan tidningspostrarna med Mytomanen vara lämpligt att hänga uppe?
Väntrumskänslan blir 100% äkta
Fint att hon bytt ett magasin mot bröllopsguiden, som hon köpt in annonssidor i, skrivet av sig själv...vad kostade kalaset tro? Även förstasidan...
PaTeTiSkT MY!
Citera
2023-09-24, 12:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är avskalat och opersonligt, hur i helvette kan tidningspostrarna med Mytomanen vara lämpligt att hänga uppe?
Väntrumskänslan blir 100% äkta
Fint att hon bytt ett magasin mot bröllopsguiden, som hon köpt in annonssidor i, skrivet av sig själv...vad kostade kalaset tro? Även förstasidan...
PaTeTiSkT MY!
Det är samma mäklare för den andra lägenheten i samma hus så det där att allt personligt plockas bort innan fotografering och visning verkar inte stämma. Tantens (gissar att det är en hon) lägenhet är så otroligt mycket mer tilltalande än Mys.
Obegripligt varför My har tidningsstället uppe. Tvålar och toalettpapper är bortplockat, det blev väl för personligt...
Citera
2023-09-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
...
Kan ju vara så att ett hus med perfekt läge hamnat på marknaden?
Men då My sist satt med dubbla lån, så känns det inte troligt.
Om My hade köpt ett hus skulle hon skriva om det. Den här försäljningen vill hon inte kännas vid.
Citera
2023-09-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Låter troligt. Har revisorn kommit hem från semestern och upptäckt att det var panik i lägret? Bäst att ge sig av innan allt går åt skogen. Hoppas att L slipper byta skola och att Jobas får hoppa runt på scenen. Jobas lägenheten får duga att bo i.

Det hade ju varit toppen. Men då hade hela Sveriges bankvärlden gått åt skogen för då hade mängder med folk gjort så. Det är för bra för att vara sant om man vill fiffla med betalningen.

Jag har absolut ingen kunskap alls i detta, men det enda jag hade att laborera med vara företag på väg i kk och dyra bostadsrätter som lån kanske försvunnit ifrån. AI säger att man kan göra det själv men det är riskfyllt att göra det själv. Om man är manisk kanske man tror att man kan både det ena och andra. Men det är ju rena spekulationer från min sida. Men jag är väldigt intresserad av henne ekonomi för det ser konstigt ut.

AI:

Ja, det är möjligt att försöka genomföra en sådan överföring, men det finns det en betydande risk att man begår juridiska överträdelser eller stöter på problem om man inte följer lagen och reglerna korrekt. Fastighets- och företagsjuridik är komplexa områden, och överföringar av denna art kan involvera flera juridiska aspekter som kan vara svåra att hantera utan professionell juridisk rådgivning.

För att undvika juridiska problem, skattemässiga komplikationer och andra konsekvenser är det starkt rekommenderat att konsultera med en advokat och eventuellt en skatteexpert för att säkerställa att överföringen genomförs enligt lag och i enlighet med de juridiska och skattemässiga krav som gäller i din jurisdiktion.

Att använda professionell hjälp är ofta en investering i att undvika juridiska och ekonomiska problem i framtiden och kan ge dig en ökad trygghet i att överföringen genomförs korrekt och lagligt.
Citera
2023-09-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kan hon ha köpt bostadsrätten och flyttat över lån på denna bostadsrätt till lån på lokalerna för pt-studion och blomochosthyvelbutiken?

För att då kan hon gå i kk för pt och blomochosthyvelbutiken och ha kvar pengar i bostadsrätten?

Jag har inte en aning om hur sånt där fungerar men fick bara för mig.

NEJ det kan man inte
Citera
2023-09-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryD
NEJ det kan man inte
JAHA det kan man inte. Jag har som sagt ingen aning, men det är bara spekulationer kring det hela.
Citera
2023-09-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
JAHA det kan man inte. Jag har som sagt ingen aning, men det är bara spekulationer kring det hela.
Om det blir en vinst efter försäljningen av lägenheten kan kan pytsa in den i hennes bolag men det tror jag inte på. Mera troligt att hennes nya drömboende har dykt upp och dit kommer ev. Vinst att gå..
Ge det en vecka eller två så kommer hon att meddela vad som skett. Inget som skett
plötsligt eller impulsivt utan efter mycket övervägande och analyser.😇
Senast redigerad av Grynet45 2023-09-24 kl. 13:51.
Citera
2023-09-24, 14:22
Medlem
Citat:
Om det blir en vinst efter försäljningen av lägenheten kan kan pytsa in den i hennes bolag men det tror jag inte på. Mera troligt att hennes nya drömboende har dykt upp och dit kommer ev. Vinst att gå..
Ge det en vecka eller två så kommer hon att meddela vad som skett. Inget som skett

Ja jag har som sagt ingen aning, men har länge funderat över denna människas ekonomi. Kanske hon har vunnit miljoner någon gång som hon plöjer ner i sina så kallade företag. För något är extremt på något sätt.
Citera
2023-09-24, 14:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hon har renoverat både den förra och nuvarande lägenhet vilket måste ha kostat en hel del. Kan inte se att hon skulle ha gjort nån vinst under dom här åren.
Har för mig att hon först ville ha över 4 miljoner för förra lägenheten.

"För radhuset fick hon 3 495 000 kr.
Köpte "etagevåningen" för 3 925 000 och
sålde den efter 1,5 år för 3 900 000.
Köpte nuvarande dystra lägenhet för 5 525 000."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här