Citat:
Ursprungligen postat av
Tova.
Låter troligt. Har revisorn kommit hem från semestern och upptäckt att det var panik i lägret? Bäst att ge sig av innan allt går åt skogen. Hoppas att L slipper byta skola och att Jobas får hoppa runt på scenen. Jobas lägenheten får duga att bo i.
Det hade ju varit toppen. Men då hade hela Sveriges bankvärlden gått åt skogen för då hade mängder med folk gjort så. Det är för bra för att vara sant om man vill fiffla med betalningen.
Jag har absolut ingen kunskap alls i detta, men det enda jag hade att laborera med vara företag på väg i kk och dyra bostadsrätter som lån kanske försvunnit ifrån. AI säger att man kan göra det själv men det är riskfyllt att göra det själv. Om man är manisk kanske man tror att man kan både det ena och andra. Men det är ju rena spekulationer från min sida. Men jag är väldigt intresserad av henne ekonomi för det ser konstigt ut.
AI:
Ja, det är möjligt att försöka genomföra en sådan överföring, men det finns det en betydande risk att man begår juridiska överträdelser eller stöter på problem om man inte följer lagen och reglerna korrekt. Fastighets- och företagsjuridik är komplexa områden, och överföringar av denna art kan involvera flera juridiska aspekter som kan vara svåra att hantera utan professionell juridisk rådgivning.
För att undvika juridiska problem, skattemässiga komplikationer och andra konsekvenser är det starkt rekommenderat att konsultera med en advokat och eventuellt en skatteexpert för att säkerställa att överföringen genomförs enligt lag och i enlighet med de juridiska och skattemässiga krav som gäller i din jurisdiktion.
Att använda professionell hjälp är ofta en investering i att undvika juridiska och ekonomiska problem i framtiden och kan ge dig en ökad trygghet i att överföringen genomförs korrekt och lagligt.