Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Om du är en riktig man och kvinnan inte är hjärntvättad bortom all räddning så kommer hon att anpassa sina värderingar till dina över tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
AB0NNERAD
Vart/hur man träffar dom är inte på något sätt avgörande. Det viktiga är att väga sina ord i början.
Sen väcker man dom gradvis.
Det finns ingen - jag upprepar - INGEN, som inte går att väcka, bara man gör det lite snyggt och låter det få ta lite tid.
Sen är det ganska angenämt att se sin sambo prata om sina vänner och kollegor som "blinda" eller "oförmögna att ifrågasätta PK-narrativet".
Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Skillnaden är den att de flesta kvinnor tycker egentligen inget om politik det är mer som ett mode för dem. Andelen kvinnor som är djupsinniga och filosofiskt sinnade är mycket liten.
En kvinna som whinar om att hon tycker man har fel politiska värderingar är att jämföra med att en kvinna som whinar om man har en frisyr som inte är modern. Kvinnor bryr sig inte om ens politik så länge som de är attraherade av en.
Det är den strategin jag har kört på med min fru. Likt majoriteten av kvinnor bryr hon sig knappt och vet väldigt lite om politik. Hon hade lite vaga uppfattningar som hon snappat upp tidigare. Men över tid har jag influerat henne med mina åsikter, så nu är vi väldigt eniga och lika varandra.
Jag är äldre än henne, tjänar mycket mer, är maskulin, vältränad, stark, intelligent, äger mer, har tränat kampsport, osv. Så hon respekterar mig och ser upp till mig. Hon är istället feminin, vacker, har modersegenskaper, osv.
I ett traditionellt förhållande blir det naturligt så att kvinnan tar efter sin man. Hon söker efter en dominant, stark ledare som hon kan respektera. Fyller man den rollen så blir det naturligt så att hon underkastar sig och anammar mannens värderingar.