2023-09-23, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brajjan2.1
Alla utom du kan hitta bekräftelser.. du är nog på fel forum din fjant.

Vi ses på bron (under keps/bakom mask)

Fuck snutens UAV, den sänker vi
Maskera er som våtmarksaktivister och smält in i klubben, sen sabba så mycket som möjligt
Citera
2023-09-23, 11:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Vad är ÅV?

Har för mig att tillstånd ej krävs om drönare väger mindre än eller max 250gram, så exempelvis en Dji Mavic Mini eller vad de heter, borde således inte vara något problem.

Men terroristerna borde ha stryk.
Korrekt. Så har jag också läst det men om man framför fordonet på ett för allmänhet farligt sätt kan polisen ingripa.
Citera
2023-09-23, 13:05
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Som en person sa tidigare, ta surströmming FAST blandat med diarre från indiskt käk. Så käka indiskt!!

Sedan så samlar man 100 personer som gör samma sak, alla lämnar telefonerna hemma och går ur maskerade och smetar ner våtmarksaktivisterna.

Skämt åt sido, hoppas våtmarksgalningarna blir avisade från platsen av snuten
Svenska snutar är alldeles för mesiga för att ta i med hårdhandskarna.
Citera
2023-09-23, 16:52
Medlem
Läste att bron var avstängd idag på grund av underhåll, stämmer det? Har inte sett några bilder från aktionen? Misslyckades allt?

Från Aftonbladet.se:

Citat:
Klimataktivister från Återställ Våtmarker befinner sig på Centralbron i Stockholm.

– Jag vet inte vad det är för människor som är på bron. Vi har inte gett tillstånd till allmän sammankomst på Centralbron. Vi har patruller på plats, säger polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.

Organisationen skriver på sin Facebook-sida att aktionen kommer pågå till klockan 16.30.

– Centralbron är avstängd så det är ingen trafik där, det är ingen som påverkas av den allmänna sammankomsten.
Senast redigerad av Chrille2k 2023-09-23 kl. 17:00. Anledning: Lägga till citat
Citera
2023-09-23, 16:59
Medlem
bunnyboys avatar
Stor framgång för ÅV. Snuten (?) stängde bron i förväg så aktionen kunde göras utan risk

Citat:
Centralbron är avstängd så det är ingen trafik där, det är ingen som påverkas av den allmänna sammankomsten.

Aftonbladet

Det är mycket säkrare och lättare att stänga trafiken bara genom att utannonsera aktioner.

För övrigt tror jag på en kompromiss mellan de som vurmar för ambulanserna (inte när det gäller bilköer dock) och aktivisterna. förbjud privatbilism och kör bara yrkestrafik i Stockholm. Kommer visa sig att vi inte behövde ha massa bilköer hela dagarna, övriga trafikslag är mycket mer effektiva.
Citera
2023-09-23, 17:02
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Trafik Stockholm har meddelat oss att de stängde av trafiken. Det gjorde man innan ett antal människor promenerade ut i vägbanan

Expressen

Det betyder också att ingen kan gripas för något allvarligt brott. Men effekten blev minst lika bra som vanligt.
Citera
2023-09-23, 17:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Också den bilden i Expressen är ju märklig, varför står polisen med händerna på ryggen och tittar på som om aktionsgruppen ägde bron.
Citera
2023-09-23, 18:18
Avslutad
Gick förbi och ingen aktivitet, bron avstängd. Synd, för jag hade laddat med sten jag tänkt kasta på dem. Stor publik på riddarholmsbron som gått dit förgäves

Rätt åt dumskallarna att det inte fanns några bilister de kunde reta upp.
Citera
2023-09-23, 18:19
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
23 september 15:30, Trafikhinder, Stockholm
Icke tillståndsgiven allmän sammankomst på en avstängd bro.

En grupp personer blockerade vägbanan på Centralbron på lördagseftermiddagen i samband med att de höll en icke tillståndsgiven allmän sammankomst.
Centralbron hade dock stängts i båda riktningar en stund före sammankomsten efter ett beslut av Trafik Stockholm vilket medförde att till exempel Söderledstunneln var helt tömd på trafikanter.
Personerna som blockerat vägbanan fick utöva sina grundlagsskyddade rättigheter (yttrande- och demonstrationsfrihet) innan polis gav en ordningshållande befallning om att lämna vägbanan.
Fyra personer valde att ej hörsamma befallningen och blir därför anmälda för brott mot trafiklagen (hindrat trafiken). En anmälan kommer också att skrivas om en allmän sammankomst utan tillstånd.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/september/23/23-september-1530-trafikhinder-stockholm/
Citera
2023-09-23, 20:01
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Gick förbi och ingen aktivitet, bron avstängd. Synd, för jag hade laddat med sten jag tänkt kasta på dem. Stor publik på riddarholmsbron som gått dit förgäves

Rätt åt dumskallarna att det inte fanns några bilister de kunde reta upp.

Tänk om målet var att stänga Centralbron. Dessutom utan att riskera något. I så fall var det rätt lyckat va?
Citera
2023-09-23, 20:43
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Att stänga ner stora delar av Sveriges huvudstad är det inget statsmedia har något emot.
Men bränner du en bunt papper så kommer krigsrubrikerna.
Citera
2023-09-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Också den bilden i Expressen är ju märklig, varför står polisen med händerna på ryggen och tittar på som om aktionsgruppen ägde bron.

Från polisen.se

Citat:
Personerna som blockerat vägbanan fick utöva sina grundlagsskyddade rättigheter (yttrande- och demonstrationsfrihet) innan polis gav en ordningshållande befallning om att lämna vägbanan.

Verkar vara okej och begå brott samtidigt enligt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in