2023-08-26, 16:41
Bannlyst
EPA-trakotorer och "moppebilar" är ett jävla otyg, omogna fjortisar som gör allt annat bakom ratten förutom att titta på vägen, jag ser tillbud nästan dagligen med dessa, jag skulle inte gråta om de försvann.
Citera
2023-09-02, 07:21
Bannlyst
EPA Traktorer är väl omöjliga att bygga idag. Det måste vara ett fordon senast 1975 årsmodell.

A Traktorer borde få åka i 45 km/h och sedan förbjud mopedbilar istället.

Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
EPA-trakotorer och "moppebilar" är ett jävla otyg, omogna fjortisar som gör allt annat bakom ratten förutom att titta på vägen, jag ser tillbud nästan dagligen med dessa, jag skulle inte gråta om de försvann.

Man borde koppla en tuffare trafikutbildning till A traktorer. Dvs man börja sin resa till B körkort redan som 15 åring att man få en grundutbildning hur man uppför sej i trafiken. Då skulle nog många B Körkort bli billigare att ta, om 15 åringen fick göra ett teroriprov & uppkörningsprov om året till fram till 18 årsdagen.

Finns fördelar med A traktor, du kan få en mängdtränning.
Senast redigerad av 53280 2023-09-02 kl. 07:24.
Citera
2023-09-18, 01:55
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
När kommer det ett förbud mot Epatraktorer?

Snorungarna som kör dem kör dunkadunka så det stör.
Samma snorungar har kilometerlånga köer efter sig när det är enfiligt.
Samma snorungar kör ihjäl sig titt som tätt. Eller har ihjäl andra på olika sätt vid omkörningar etc.

Jo, det är en märklig kvarleva just här i Sverige, och en fordonstyp som inte går speciellt bra ihop med övriga fordon.

Tycker man kan plocka bort både EPA och mopedbilar.
Citera
2023-09-18, 01:57
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Satt bakom långa köer bakom en i dag. Dessutom en, men det var ju denna blixtens fel, galning som körde om mopedbilen när det kom mötande trafik (irritationen tog väl över trafikförnuftet).
Citera
2023-09-23, 17:11
Medlem
Frustration hos A-traktorförare över bilister

Leo och flera med honom som måste köra A-traktor känner frustration över att många bilister inte visar tillräcklig hänsyn i trafiken och lär sig trafikreglerna.

När ska bilisterna lära sig att anpassa sig ordentligt? Att köra i 30km/h med en EPA är en rättighet i Sverige. SVT är på plats:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/darfor-pimpar-leo-a-traktorn-sa-att-bilisterna-i-skelleftea-ska-respektera-honom--wzlv4d
Citera
2023-09-23, 17:28
Medlem
Måste köra måste ingen men väl att det är en rättighet. Kul kille som ger lite uppmaningar till frustrerande bakom. Motorburen ungdom har en bra hobby!
Citera
2023-09-23, 17:36
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Förbjud dessa på vägar med hastighet över 60 tack. Satans bönder som ligger i vägen och stör mig.
Citera
2023-09-23, 17:39
Bannlyst

Blockerar man framfarten för andra på 30 km/h och uppåt, då får man räkna med att folk blir frustrerade, speciellt i rusning när folk har tider och passa, sluta lipa!
Citera
2023-09-23, 18:01
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:

Blockerar man framfarten för andra på 30 km/h och uppåt, då får man räkna med att folk blir frustrerade, speciellt i rusning när folk har tider och passa, sluta lipa!

Jag bor relativt lantligt och kör tyvärr en del bil i tjänsten. Jag lägger på "potentiell EPA och jurdbruksmaskintid" när jag räknar ut mina körsträckor.
Ska jag åka till en ort dit det vanligen tar en timma så lägger jag helt sonika på en kvart för att slippa stressa. De sträckor där jag vet att det är svårt eller förbjudet att köra om försöker jag också räkna in och därav lägga på extra tid.
Sånt är livet, framför allt ute på landsbyggden där kolektivtrafiken är begränsad och där bonden måste flytta sin traktor från åker A till åker B osv.
Citera
2023-09-23, 18:59
Medlem
Enkelt förbjud skiten, att ha dessa i trafiken rimmar redan illa med all miljöpolitik och nollvisionen om olyckor i trafik, dessa är endast leksaker åt rikemans barn så att dom slipper dela bussplats med invandrare, punkt.
Citera
2023-09-23, 19:01
Medlem
Storanglarens avatar
Så svårt kan det inte vara att köra åt sidan och släppa fram trafiken.
Citera
2023-09-23, 19:04
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Enkelt förbjud skiten, att ha dessa i trafiken rimmar redan illa med all miljöpolitik och nollvisionen om olyckor i trafik, dessa är endast leksaker åt rikemans barn så att dom slipper dela bussplats med invandrare, punkt.

Här sätter du huvudet på spiken.

En importerad kines som heter Leo Furstenborg, borgerligare än så kan det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in