Citat:
Ursprungligen postat av
Ghibellino
Nej, du är verkligen inte särskilt begåvad. Om du vore det skulle du förstå vilka problem som väntar runt hörnet, insikter som enkelt följer av en redan ytlig blick på historien. Du glömmer att stora invandrargrupper har en klanmentalitet och känsla av samhörighet med de egna. Dessa är dina nya landsmän, som du så entusiastiskt välkomnar. Och vi svenskar är dina fiender.
Men du har höga tankar om dig själv, och din kosmopolitism. Du tror du kan fungera i vilken kontext som helst, eftersom du saknar så många insikter om människans natur. Nåväl, du kommer med all sannolikhet att få erfara vad det verkligen innebär att bli en minoritet i sitt eget land. Och om du varit tydlig i det offentliga med vad du anser om svenska folket, ja då ligger du ännu sämre till. Ingen gillar en förrädare.
Jag har sagt det förut, och säger det igen: hur illa jag än tycker om de värsta bland kriminellt belastade invandrare, så är det ingenting jämfört med det förakt jag känner inför sådana som dig.
Du spottar på ditt eget folk, eftersom det lika gärna kan få försvinna enligt dig. Men du kommer att få lära dig den hårda vägen, vad allt detta innebär.
Som blond och vit har mitt marknadsvärde alltid varit högre vilket tskapade en stor utsatthet. Fortfarande trots att jag är medelålders möter jag kvinnor som saknar min hårfärg eller hudfärg som lider av att de är mindre eftertraktade och på fullt allvar tror att någon skulle kunna "mobba" mig subtilt. Jag vet att män föredrar kvinnor med mina färger även om många har preferens för brunetter (det har inte stoppat de männen för att plötsligt vilja ha en blond blåögd kvinna) och själv upplever jag det absurt. Jag är rätt glad att jag själv inte är ung längre.
Min utsatthet har varit långt högre än vad majoriteten svenskar ens kommit i närheten av men jag är tuffare än majoriteten av befolkningen..få hade överlevt mina skor. De kan inbilla sig att de är hårdare men min mjuka utsida kommer av genetik för det yttre och att jag inte ser ut som om jag är särskilt hård är just för att mitt psyke klarar mycket mer och att hålla mig ganska intakt
Ni får vad ni förtjänar. Precis som köttbulleflickor som trot i någon form av hybris att de kan sätta ner mig. I en tävling om att rulla fram kanske. Skälet till att jag inte mobbar människor handlar om min personlighet, inte att jag inte förstår hur man gör. Skälet till att jag inte ser ut som en hårdför krigare är för att jag inte vill se ut som en knarkare eller fjanta mig med att leka skadad och förstörd av tillvaron.
Nej jag gillar inte förrädare. Varsågod och ät vad ni alla förtjänar. Du förstår, jag har redan klarat mig igenom mycket mer än vad du sannolikt gjort men ändå är det du som sitter här och är uppkäftig för att du är man, har hudfärg som en gris 🐷 och tror att jag är skyldig dig något för att detsamma gäller mig
Jag skiter fullständigt i alla våra fula variationer som vi kommer i. För det är problemet. Världen är full av fulla människor som tror att de har något hos dem själva som gör dem mervärdiga. Svarta som knappt syns, vita som ser ut som grisar, runda köttbullar, spinkiga skelett. Man kan fortsätta i alla evighet. För täta små ögon, ögon som klot. En häck som behöver döljas med en dörrmatta (jag fick själv en rumpa som hade passat en manlig fotbollsspelare bättre) rumpor man kan placera saker på, en häck full av celluliter, en som är lika formiga som en vägg, bukfett, gäddhäng. Stripigt hår. Råttfärgat hår. Krullig, lockigt, spikrakt. Min mer ariskt näpna näsa, slaviska, afrikanska, (om det nu inte vore en kontinent med en mängd variationer). Folk ser ut som dittan och dattan. Oftast kan vi gissa oss till varifrån de har sina ursprung.
Det är bara olika typer av uttryck för klimat. Har inte ett skit med att förråda någon. Men saker jag utsatts för många gånger om är direkt förräderi från er svenskar och svenska samhället liksom svenska medborgare, att inte ha stått upp för mig, talat högt om sådant jag pekat på etcetera. Det är ett enormt svek. När det händer dig är det faktiskt inte längre mina problem. Om vi är krassa.
Folk ser ut som skit överlag. Jag gillar det ändå. Jag tycker om att se alla de där variationer vi kommer i. Har aldrig haft minsta problem med det och redan som barn ville jag adoptera utan att jag brydde mig om att adopterade barn inte ser ut som sina föräldrar och inte ens brukar ha samma hudfärg, ögonfärg och så vidare. Om jag hade haft ett bättre liv som inte varit så utsatt utan haft möjlighet att etablera mig hade jag haft adoptivbarn. Sedan så
vet jag ju att det ändå hade gått om jag tagit någon skitman från annat land och krävt honom på en mer "olaglig" adoption. För så hade man kunnat gjort också. Men jag gjorde aldrig så. Obviously.
Så hur kan du tro att jag ska värdesätta dig för att du se ut på ett visst vis när ingen kan få immunitet av mig utan att sågas så hårt att jag hade blivit utsatt för cancelling om jag tillhört den yngre generationen och inte är äldre och stundom mer grov såsom här än vad man "får vara"?
Ta ditt jävla utseende och dra åt helvete.