2023-09-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammatill2barn
Häktad i detta ärende är en kille född 2005
B: 1833-23

Han släpptes väl rätt omgående?
Citera
2023-09-22, 20:29
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Stureplansmorden fick enorm uppmärksamhet 1994.. visserligen med fler mördade. Denna illgärning får knapp notiser! Flera oskyldiga skadade och en död och media bryr sig knappt längre, inte heller politiker. Fy fan!
Huvudämne på rapport. Typ halva programmet

Detta är helt jävla sjukt. Vad fan ska vi göra?
Senast redigerad av Awkwardman 2023-09-22 kl. 20:31.
Citera
2023-09-22, 20:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeTurner
Nej. Nu är det mycket skit som skrivs här. Folk bara tar något som något troll skriver, gör det till sin egen fakta och hittar på någon version som blir en ny sanning. Är inte verkligheten illa nog? Måste folk sitta här och göra allt värre??
De två skadade jobbade på krogen.
Den skjutne 70-åringen var inte släkt med någon av de andra skjutna. Någon skrev att sonen var chockskadad. Jag tänker att man inte behöver vara på plats för att bli chockad över att ens förälder blir skjuten! Sluta placera folk på platsen utan att veta. Folk far fan illa av det här jävla trollandet. Ska ni läsa och skriva så ha lite jävla källkritik. Kolla tillbaka vad uppgiften kommer ifrån.

Men någon relation har de i alla fall enligt DN......

Citat:
De döda är en 23-årig man och en 71-årig man, enligt uppgifter till DN. De skadade är en 43-årig man, som har en relation till 71-åringen, och en kvinna i 20-årsåldern.
Citera
2023-09-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Så du som har koll. Är personen i 45 års åldern innehavaren till puben?

Edit: Förtydligande, den skadade överlevande mannen
Ska inte säga att jag har någon expertkunskap om den här händelsen eller ägarförhållandet på krogen. Jag bor i Sandviken och har någorlunda koll på vilka de tre är som kommit ivägen. Jag har ingen aning om vem måltavla är. Det är inte mitt klientel av människor. Alla som besöker den här krogen vet vilka de andra tre är.
Citera
2023-09-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
71 åringen var pappa/styvpappa till 43 åringen om jag fattar det rätt.
Citera
2023-09-22, 20:42
Medlem
Två män med samma efternamn är lagda i denna tråd. Ett namn stämmer inte med ålder och namn på det tredje namnet som är droppat i detta forum, styvsonen 40 +? Med Svensk-klingande namn OCH benämnd som arbetande bartender och styv-son?
Citera
2023-09-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeTurner
Ska inte säga att jag har någon expertkunskap om den här händelsen eller ägarförhållandet på krogen. Jag bor i Sandviken och har någorlunda koll på vilka de tre är som kommit ivägen. Jag har ingen aning om vem måltavla är. Det är inte mitt klientel av människor. Alla som besöker den här krogen vet vilka de andra tre är.

Om ”Alla som besöker den här krogen vet vilka de andra tre är” så måste du ju veta om en av dom är ägaren?? Eller du vet vem han är men inte om han är ägaren? Han verkar ju vara en profil för krogen och med på bild på hemsidan.
Citera
2023-09-22, 20:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja egentligen är det rätt fantastiskt att man ska skjuta en men lyckas pricka av tre till. Vågade inte skytten kliva fram och trycka av på en meters avstånd?
Automatvapen, kort pipa och eller kraftig kaliber, viftas det lite med vapnet sprids kulorna överallt. Kan även ha blivit rikoschetter som träffat de som stod runtomkring.
Oerfaren skytt med stor sannolikhet.
Citera
2023-09-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Relationer är ju olika såklart. Det är inte någon av sönerna som blivit skjutna iaf.
Även svt:s reporter på plats sa att de skadade arbetade på krogen.
Jag vet inte mer än så.
Citera
2023-09-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Om ”Alla som besöker den här krogen vet vilka de andra tre är” så måste du ju veta om en av dom är ägaren?? Eller du vet vem han är men inte om han är ägaren? Han verkar ju vara en profil för krogen och med på bild på hemsidan.
Precis, jag vet inte om han är ägaren. Skulle gissa att det är så men jag vill inte gissa. Jag uttalar mig bara om sånt jag vet.
Citera
2023-09-22, 20:50
Medlem
Du som dumpade alla namn uteslutande kvinnan.!!! Kan du skriva igen? Två av offren hade samma efternamn. Den fjärde typ ”Henrik Larsson” vanligt svenskt namn? Namnet kan vara fel. Dock!!! Är denne kille även involverad i familjen?
Citera
2023-09-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Du som dumpade alla namn uteslutande kvinnan.!!! Kan du skriva igen? Två av offren hade samma efternamn. Den fjärde typ ”Henrik Larsson” vanligt svenskt namn? Namnet kan vara fel. Dock!!! Är denne kille även involverad i familjen?

Kristoffer Larsson
Henrik viri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in