2023-09-22, 19:24
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag har kommit över en halvcentral lokal i ett centralt bostadsområden och leker med tanken att hyra ut platser i lokalen till ett fåtal cyklar.

Vad skulle ni kunna tänka er att betala för att parkera er cykel i ett cykel rum ni delar med ca 3-4 andra, möjlighet att ladda batterier kommer finnas, platsen kommer vara avdelare till just dig, även arbetsbänk och kompressor kommer finnas.

Tacksam för all input, dels om vad ett vettigt pris kan vara, dels om ni tror intresset skulle finnas. Målgruppen är främst de som i dagsläget förvarar sin cykel på balkongen.
Citera
2023-09-22, 19:28
Bannlyst
Ingenting alls. Det ska inte kosta att låsa cykeln.
Citera
2023-09-22, 19:33
Medlem
Lillprinsessans avatar
0:-
Citera
2023-09-22, 19:38
Medlem
tastass avatar
Cykeln vill man helst ha direkt utanför dörren, alternativt innanför om den skulle vara värd mer än någon tusenlapp. Att knata iväg till ett "garage" något kvarter bort är inte aktuellt.
Men visst, skulle jag bo direkt intill skulle jag kunna pynta några hundra i månaden för att slippa ha cykeln i hallen.
Citera
2023-09-22, 19:40
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag är fullt medveten om att de flesta inte vill betala något för att låsa cykel.
Det som jag främst tänker att jag tillhandahåller är mindre strul, egen plats som är ledig, inga djävla trehjuling som man behöver snubbla över och då en begränsad mängd med tillgång till förrådet. Dvs enklare att spåra vid stöld än om stund sker i gemensamt cykelföråd med kod 1234
Citera
2023-09-22, 19:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag har kommit över en halvcentral lokal i ett centralt bostadsområden och leker med tanken att hyra ut platser i lokalen till ett fåtal cyklar.

Vad skulle ni kunna tänka er att betala för att parkera er cykel i ett cykel rum ni delar med ca 3-4 andra, möjlighet att ladda batterier kommer finnas, platsen kommer vara avdelare till just dig, även arbetsbänk och kompressor kommer finnas.

Tacksam för all input, dels om vad ett vettigt pris kan vara, dels om ni tror intresset skulle finnas. Målgruppen är främst de som i dagsläget förvarar sin cykel på balkongen.

Tror inte att det där med cykelparkering för 3-4 cyklar ger något, men om du berättar mer om lokalen så kan Flashback kanske komma upp med bättre idéer.
Storlek, utrustning och liknande.
Källare eller markplan?
Citera
2023-09-22, 19:42
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Cykeln vill man helst ha direkt utanför dörren, alternativt innanför om den skulle vara värd mer än någon tusenlapp. Att knata iväg till ett "garage" något kvarter bort är inte aktuellt.
Men visst, skulle jag bo direkt intill skulle jag kunna pynta några hundra i månaden för att slippa ha cykeln i hallen.

Finns ca 150-200 lägenhet innom mindre än 100 m från förrådet. Mestadels mindre ettor och tvåor så tänker många yngre med dyra cyklar.
Citera
2023-09-22, 19:48
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Finns ca 150-200 lägenhet innom mindre än 100 m från förrådet. Mestadels mindre ettor och tvåor så tänker många yngre med dyra cyklar.

Unga män har gärna sina dyra leksaker i vardagsrummet
Citera
2023-09-22, 19:50
Avslutad
Problemet är att alla är halvkriminella numera. Fyra personer är tre för mycket. Det blir samma problem med stulen sadelstolpe, stulet styre, stulen display till elcykeln osv. Batteri och laddare är ju extremt stöldbegärliga så det kommer aldrig nånsin gå att dela med nån annan person tyvärr. Polisen bryr sig inte även om det finns kameror, passerkort, personnummer, DNA och tydlig film på tjuven. De lägger ner direkt ändå.
Senast redigerad av Juristen08 2023-09-22 kl. 19:57.
Citera
2023-09-22, 19:51
Medlem
franges avatar
Ingenting alls.
Citera
2023-09-22, 19:56
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tror inte att det där med cykelparkering för 3-4 cyklar ger något, men om du berättar mer om lokalen så kan Flashback kanske komma upp med bättre idéer.
Storlek, utrustning och liknande.
Källare eller markplan?

Syftet är inte att det ska ge något, utan är en dålig lokal som passar ett behov jag har och samtidigt skulle kunna dubbla som cykel garage så lokalen bär sim egen kostnad
Citera
2023-10-22, 22:29
Medlem
TheBusters avatar
Betalar c:a 200 månaden i en större stad på kontinenten. Tänk bara på att kolla med försäkringsbolaget samt ha videoövervakning i rummet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in