2020-12-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Härlig person, tillsammans med oss ute på vänsterkanten, därför så hyllad och upplyft av oss. Viktigt att media pressar fram auktoriteter med rätt värdegrund.

Vad fan menar du med "-viktigt att media pressar fram auktoriteter med rätt värdegrund"
Det var det vidrigaste jag läst på länge. Media har inte till uppgift att "pressa fram några auktoriteter" med vad du tycker är rätt värdegrund. (Du menar kanske som Annie Rööv och Fredrik Pedoley). Medias uppgift är att granska makt och auktoriteter...
Kan också meddela dig att den gode Brandeby de sista åren inte hade några ideal utan var tämligen glad i sig själv och pengar.
Citera
2020-12-20, 00:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Vad fan menar du med "-viktigt att media pressar fram auktoriteter med rätt värdegrund"
Det var det vidrigaste jag läst på länge. Media har inte till uppgift att "pressa fram några auktoriteter" med vad du tycker är rätt värdegrund. (Du menar kanske som Annie Rööv och Fredrik Pedoley). Medias uppgift är att granska makt och auktoriteter...
Kan också meddela dig att den gode Brandeby de sista åren inte hade några ideal utan var tämligen glad i sig själv och pengar.

Vad är din analys av Lasse? Blev han Moderat innan han dog? Borde han pressats bort av värdegrundsdrivande agendasättarmedia bara därför?
Citera
2020-12-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Härlig person, tillsammans med oss ute på vänsterkanten, därför så hyllad och upplyft av oss. Viktigt att media pressar fram auktoriteter med rätt värdegrund.
Du tycker inte att media ska vara neutrala och för alla, utan bara för vänsterhjon?
Citera
2020-12-20, 23:03
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=021gIuSmCDQ
Citera
2020-12-23, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intermittent
Du tycker inte att media ska vara neutrala och för alla, utan bara för vänsterhjon?
Är du en av oss och artist, författare, konstnär edyl skriver vi om dig så att det du gör uppfattas som bra.
Citera
2020-12-23, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Så ska läsare och tittare tro, såklart, men det är affärer och pengarna måste in. Tänk själv om Bosch köper ett annonspaket av mig om tidningen jag jobbar åt, sedan tar teknikavdelningen itu med verktygstest och upptäcker att Bosch är värdelöst, tror du att Bosch kommer köpa fler annonspaket om tekniktestet publas?
Citera
2021-01-02, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intermittent
Att media ska vara neutrala är något som läsarna ska tro, de tror på det så hårt att de envist hävdar att det ska vara så. Var hittar du att media ska vara neutrala? vi gör vad vi vill!
Citera
2023-07-30, 10:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Någon som vet i vilken studio som Fådda Blommor spelades in?
Var det samma studio i Jonsered där Rena Rama Rolf spelades in?
Citera
2023-09-21, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Någon som vet i vilken studio som Fådda Blommor spelades in?
Var det samma studio i Jonsered där Rena Rama Rolf spelades in?
Jag vet inte men det var på en teaterscen med folk i publiken som satt på teaterstolar. Ingen särskilt stor scen men ganska.
Citera
2023-09-21, 22:35
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag träffade honom på ett museum för 20 år sedan när jag var där med familjen. Vi hade precis kommit in och betalat inträdet, när gubben i kassan plötsligt sprang iväg till en annan familj som kom efter oss. Man fick gå runt själv och kolla på allt men han valde att ge den andra familjen personlig guidning. Vi gick runt och jag var inne i ett mindre rum med bilder och utställningsobjekt, när kassören kom in med familjen för att prata om föremålen i rummet.

Jag stod bredvid Lasse och för ett ögenblick tittade jag upp. Vi såg varandra i ögonen och han gav en sån där blick som bara Allan Mjunstedt hade kunnat göra. Jag gick sedan vidare och tänkte att mannen verkade bekant. Då smög dom andra fram till mig och sa att det var "Kurt Olsson". Jag hajade till lite då det var en oväntad upplevelse.

Han var alltså där med hela familjen spontant för lite sightseeing.
Citera
2023-09-22, 01:03
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag träffade honom på ett museum för 20 år sedan när jag var där med familjen. Vi hade precis kommit in och betalat inträdet, när gubben i kassan plötsligt sprang iväg till en annan familj som kom efter oss. Man fick gå runt själv och kolla på allt men han valde att ge den andra familjen personlig guidning. Vi gick runt och jag var inne i ett mindre rum med bilder och utställningsobjekt, när kassören kom in med familjen för att prata om föremålen i rummet.

Jag stod bredvid Lasse och för ett ögenblick tittade jag upp. Vi såg varandra i ögonen och han gav en sån där blick som bara Allan Mjunstedt hade kunnat göra. Jag gick sedan vidare och tänkte att mannen verkade bekant. Då smög dom andra fram till mig och sa att det var "Kurt Olsson". Jag hajade till lite då det var en oväntad upplevelse.

Vet du om det var Lasse med sällskap som fick personlig guidning?
Citera
2023-09-22, 17:04
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren

Minns du vilket museum det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in