2023-09-22, 08:34
Medlem
GamleJans avatar
Men nu är det mycket snack om rävar, jordgubbar och allehanda skit. Det enda bekräftade är två döda och flera skadade. En av de döda skjuten i huvudet. Tydlig måltavla. Nu måste vi få fram lite namn på BO!
Citera
2023-09-22, 08:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagom66
För på lokal radio är så. De mest idioter som jobbar. Iaf på. P4 kanaler.
P4 ändrade tillfälligt till skadade. Men nu skriver de 2 döda igen.

Man undrar ju lite om det pågår något slags kamp om sanningen på P4 GB. Det kan ju inte vara en stor redaktion...
Citera
2023-09-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Du tycker inte att det är märkligt hur målet för denna aktion, sitter på Mulligans och dricker bira? Själv skulle jag nog röra mig väldigt lite bland folk, när ett inbördeskrig råder i Sverige mellan två Turkar?!? Man känner sig nog rätt trygg i miljön om man sitter ute på lokal den tidpunkten. Släkt med ägaren kanske?

Såklart är det märkligt att någon kommer in och skjuter på puben, men det har ingenting med ägaren att göra. Jag baserar min uppfattning på att jag känner ägaren väl, besöker puben ofta, bor i Sandviken.
Citera
2023-09-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Men nu är det mycket snack om rävar, jordgubbar och allehanda skit. Det enda bekräftade är två döda och flera skadade. En av de döda skjuten i huvudet. Tydlig måltavla. Nu måste vi få fram lite namn på BO!

Kan det vara någon hämnd för giovanni som blev skjuten för en vecka sedan? Han var ju från Gävle?
Citera
2023-09-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pintobona
Såklart är det märkligt att någon kommer in och skjuter på puben, men det har ingenting med ägaren att göra. Jag baserar min uppfattning på att jag känner ägaren väl, besöker puben ofta, bor i Sandviken.

Jag bor oxå på orten. I de lugnaste vattnen simmar oftast de fula fiskarna. Offret känner någon på Mulligans, kan vara vakter, bartenders etc annars om man är jagad av Räven, så sitter man inte lugnt och bara dricker bira på en pub med bara gamlingar. Nånting är skumt, bartendern en tjej, skall tydligen ha blivit skjuten i knäna? En härva helt klart, en vild skjutning.!
Citera
2023-09-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piggelinos
Kan det vara någon hämnd för giovanni som blev skjuten för en vecka sedan? Han var ju från Gävle?

Där har du en poäng
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Vad är länk till "det enda bekräftade" ?

När det blir mer ord än trådsvar så ....
Sr gavleborg
Men de börjar vackla lite nu och pratar om att: polisen säger 2 livshotande medans vi har uppgifter om 2 döda
Citera
Medlem
Sandviken...
Mulligans var otippat dock. Har vart runt på de flesta pubbar och resturanger där och det är nog det enda stället där man inte sett dessa pack.
Senast redigerad av Javool 2023-09-22 kl. 08:48.
Citera
2023-09-22, 08:43
Medlem
SR i Gävleborg måste varit hungriga och svalde betet med hull o hår att publicera två döda, sen
raderade hela artikeln utan förklaring, Gävle i ett nötskal, trovärdigheten försvann där

Har någon en skärmdump från tidigare publicerat innehåll om två döda ..

Detta som gäller nu tydligen ...
"" Flera personer sköts sent under torsdagskvällen när någon öppnade eld på en pub mitt i
Sandviken i Gävleborg. När polisen kom till puben visade sig två ha livshotande skador.
Platsen har spärrats av under fredagsmorgonen är polisen fortfarande på plats.
Ingen misstänkt har gripits
https://sverigesradio.se/artikel/fyra-skadade-i-skottdrama-i-sandviken
Citera
2023-09-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
P4 ändrade tillfälligt till skadade. Men nu skriver de 2 döda igen.

Man undrar ju lite om det pågår något slags kamp om sanningen på P4 GB. Det kan ju inte vara en stor redaktion...
Troligen har de någon kollega etc som är ögonvittne. Sitter väl bara alkisar, kriminella och mediafolk och super på en torsdag.....
Citera
2023-09-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlickCity
SR i Gävleborg måste varit hungriga och svalde betet med hull o hår att publicera två döda, sen
raderade hela artikeln utan förklaring, Gävle i ett nötskal, trovärdigheten försvann där

Har någon en skärmdump från tidigare publicerat innehåll om två döda ..

Detta som gäller nu tydligen ...
"" Flera personer sköts sent under torsdagskvällen när någon öppnade eld på en pub mitt i
Sandviken i Gävleborg. När polisen kom till puben visade sig två ha livshotande skador.
Platsen har spärrats av under fredagsmorgonen är polisen fortfarande på plats.
Ingen misstänkt har gripits
https://sverigesradio.se/artikel/fyra-skadade-i-skottdrama-i-sandviken

Det där tror jag är en rikstäckande redaktion (Ekot). P4 Gävleborg skriver skjutna till döds fortfarande (efter att ha tagit bort det en stund):
https://sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-i-sandviken-en-person-ford-till-sjukhus
Citera
2023-09-22, 08:47
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Fyra skadade, två livshotande.
Två stycken var "på fel plats vid fel tidpunkt" enligt p4gb imorse.

Härlig sopning under mattan där av dom.
Aftonbladet skriver ochså fyra skadade och två allvarligt - när går dom ut med två döda?
Än så länge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in