2023-09-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Ja så är det såklart, men känns som något av deras namn är inblandad i en sån här händelse i viken! Antingen bakom eller framför pistolen😅
Men vet du förresten om All*n är kvar på g10 sidan och det är G*ran som lämnat eller har både G och A lämnat AA? För har bara G lämnat så bör han och A vara fiender?

Ända jag hört helt bekräftat är att G går under Foxtrot flagg. A var det längesen jag hörde något om.
Men att han tog rygg på G till viken tycker jag inte skulle vara helt osannolikt.
Citera
2023-09-22, 08:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Antagligen för att de anhöriga inte ännu är underrättade.
Men tog det P4 GB hela natten att komma på det och backa?

Fick de ett telefonsamtal från högkvarteret i Stockholm och ombads backa?

Eller har P4 GB faktiskt gjort fel? Det är inte 2 döda?
Citera
2023-09-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men tog det P4 GB hela natten att komma på det och backa?

Fick de ett telefonsamtal från högkvarteret i Stockholm och ombads backa?

Eller har P4 GB faktiskt gjort fel? Det är inte 2 döda?

Vad jag kan se så står det fortfarande två döda i deras artikel, eller ändrades det tillfälligt förut?
Citera
2023-09-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ja så är det såklart, men känns som något av deras namn är inblandad i en sån här händelse i viken! Antingen bakom eller framför pistolen😅
Men vet du förresten om All*n är kvar på g10 sidan och det är G*ran som lämnat eller har både G och A lämnat AA? För har bara G lämnat så bör han och A vara fiender?

Vad är efternamnet på Göran?
Citera
2023-09-22, 08:20
Medlem
Citat:
Sandviken är inte så stort så har du en fyrhjuling kommer du snabbt iväg till något skogsområde och kan dumpa fyrhjuling och byta fordon! Så fyrhjuling borde vara dumpad och eldad någonstans, om inte GM blev girig och vill behålla den..

Vittnen skall ha sett en fyrhjuling med två personer åka via Bruket, skogen ligger väl närmre mot Högbo-hållet. Svårt att tro att någon plockar upp dem, om det är lejda barnmördare. De ligger nog och trycker någonstans.
Citera
2023-09-22, 08:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCharts
SR P4 Gävleborg tycks ha reviderat sin nyhetartikel och skriver nu inte längre något om dödsskjutning, utan om livshotande skador.

https://sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-i-sandviken-en-person-ford-till-sjukhus

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfredde
Vad jag kan se så står det fortfarande två döda i deras artikel, eller ändrades det tillfälligt förut?
Tack. Ja, P4 GB har tydligen ändrat tillbaka.

2 döda skriver de igen.

Cirkus... Är det så svårt att hålla sig till sanningen!?
Citera
2023-09-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pintobona
Mulligans är en lugn och trevlig pub. Ägaren är en lugn och extremt trevlig familjefar med villa och ordnade affärer. Inget klanande eller fuffens. Bra mat och öl. Så glöm teorierna om att ägarna var någon måltavla. Någon/några har stövlat in där med en eller flera måltavlor bland besökarna. Helt sjukt tragiskt att denna pub utsatts för detta. Jag bor i Sandviken och brukar ofta besöka puben. Är bekant med ägaren.
Kanske just därför, dom kanske ville dränera honom på beskyddar pengar och kan satte sig på tvären? Om så är fallet så är det tragiskt värre, men dom som gör affärer eller bara beblandar sig med kriminellt pack har jag 0 sympati för!!!
Citera
2023-09-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Och varför låter det konstigt? 3 helikoptrar hovrade i Stockholm efter skjutning i veckan. Dom har alla resurser här uppe nu.
Dom kommer ju från sthlm med dom.
Citera
2023-09-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Kanske just därför, dom kanske ville dränera honom på beskyddar pengar och kan satte sig på tvären? Om så är fallet så är det tragiskt värre, men dom som gör affärer eller bara beblandar sig med kriminellt pack har jag 0 sympati för!!!

Kan ju vara någon anställd som säljer saker under disk också.
Citera
2023-09-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig

Finner det helt osannolikt att det skulle vara så
Citera
2023-09-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pintobona
Finner det helt osannolikt att det skulle vara så

Du tycker inte att det är märkligt hur målet för denna aktion, sitter på Mulligans och dricker bira? Själv skulle jag nog röra mig väldigt lite bland folk, när ett inbördeskrig råder i Sverige mellan två Turkar?!? Man känner sig nog rätt trygg i miljön om man sitter ute på lokal den tidpunkten. Släkt med ägaren kanske?
Citera
2023-09-22, 08:34
Medlem
Personen som var måltavlan ska ha haft en knarkskuld . Skjuten i huvudet enligt vittnen, är en av bartenderna på mulligans så kan inte vara så svårt att veta vem BO är om känner till de som jobbar där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in