2023-09-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Som jag anade innan så håller Mulligan's stängt hela helgen pga detta enl deras egen FB-media

https://www.facebook.com/mulliganspubsandviken
Tragiskt. Detta måste väl ändå ha att göra med fel person på fel plats snarare än puben i sig? Nu har jag inte varit mycket i Sandviken, men detta är väl ändå en av dom lugnare pubarna.
Citera
2023-09-22, 07:41
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker

Målet ska vart en man med utländsk härkomst, som även han är död.

Bekant som är boende i Sandviken gav mig precis dessa uppgifter.

Vem är då frågan ?

G@ran?
Finns andra aktörer i "viken" som kan dras i i Röven's vendetta?
Citera
2023-09-22, 07:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Radio Gävleborg hänvisar till ”en trovärdig källa”. Det kan ju vara han som kör likbilen i Gävle. Polisen har inte gått officiellt än vilket gör att MSM ligger lågt men Radio Gävleborg vet att det är två döda.

Det är snarare så att rikstäckande massmedia inte har samma kontakter som lokal media i Gävleborg. Att SR med hänvisning till anonyma uppgifter talar om två döda räcker troligtvis inte.

Dessutom låg bemanning på redaktionerna på nätterna, och då är det tryggast att vara lite försiktig. Ont om rutinerade och chefer som kan fatta beslut.
Citera
2023-09-22, 07:44
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Tragiskt. Detta måste väl ändå ha att göra med fel person på fel plats snarare än puben i sig? Nu har jag inte varit mycket i Sandviken, men detta är väl ändå en av dom lugnare pubarna.

Har eg ingen aning om publivet där då det är en särdeles tråkig ort att v ara ute i.

Skulle jag öht gå ut ngnstans där så är det närmast 8ball ( Charly's )
Citera
2023-09-22, 07:45
Medlem
Citat:
Vem är då frågan ?

G@ran?
Finns andra aktörer i "viken" som kan dras i i Röven's vendetta?

Har några krokar ute. Delar när jag får mer info!
Men att de är drogrelaterat är helt klart!
Citera
2023-09-22, 07:47
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är snarare så att rikstäckande massmedia inte har samma kontakter som lokal media i Gävleborg. Att SR med hänvisning till anonyma uppgifter talar om två döda räcker troligtvis inte.

Dessutom låg bemanning på redaktionerna på nätterna, och då är det tryggast att vara lite försiktig. Ont om rutinerade och chefer som kan fatta beslut.

Storebror SVT bekräftar ju inte ens detta i nyhetsmorgon utan vara att "skadeläget är oklart"
men gör man endast max 10 sekunders inslag av detta då det inte gäller Sthlm så... ja...jo
Citera
Medlem
Märkligt att ingen journalist från MSM lyckats ta sig till Sandviken ännu för en direktrapport.

Om uppgiften att en av de tre felskjutna är en 70 åring som var där och tog en välförtjänt bärs. Kan var Rune om jobbat i 40 år på fabriken.

Att avvakta med att rapportera om dödsfall för att anhöriga ev. skall underrättas är helt fel. Kan inte stämma. Om det är en skjutning i en bostad kan jag förstå men en pub är närmast en allmän plats.

Jämför med när Akilov eller Breivik mördade. Inte fan väntade man med att meddela antalet konstaterade döda.

Heder åt Radio Gävleborg!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Då har MGM varit väldigt pricksäker om han träffat minst 4 personer o dessutom lyckats döda några av dom… Eller haft en jäkla ”tur”! Med så många offer borde det gått åt fler skott än 7-8.

Det beror väl på hur tätpackat det var på puben igår kväll. Är det mycket folk är det nog inte så svårt att träffa med dom flesta kulorna.
Citera
Medlem
Citat:
En kvinnlig bartender ska vara skjuten i rakt igenom knät.
En man i 70 års åldern som absolut inte hade något med saken att göra ska vara dödad.
Målet ska vart en man med utländsk härkomst, som även han är död. skott i huvud.

Vem är den 4e som blev skjuten? Och vem är den utländska mannen? G*ran håller ju till i Sandviken, men det gör ju även all*n som också var en i toppskiktet av g10
Citera
2023-09-22, 07:48
Medlem
Citat:
En kvinnlig bartender ska vara skjuten i rakt igenom knät.
En man i 70 års åldern som absolut inte hade något med saken att göra ska vara dödad.
Målet ska vart en man med utländsk härkomst, som även han är död. skott i huvud.

Det där låter trovärdigt och detaljerat. Då verkar det vara två döda.
Citera
2023-09-22, 07:51
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Skottlossning i Sandviken 2023-09-21.

Ny rubrik: Skottlossning på lokal Pub i Sandviken, två döda (2023-09-21)

/Mod
Citera
2023-09-22, 07:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Storebror SVT bekräftar ju inte ens detta i nyhetsmorgon utan vara att "skadeläget är oklart"
men gör man endast max 10 sekunders inslag av detta då det inte gäller Sthlm så... ja...jo

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Märkligt att ingen journalist från MSM lyckats ta sig till Sandviken ännu för en direktrapport.

Om uppgiften att en av de tre felskjutna är en 70 åring som var där och tog en välförtjänt bärs. Kan var Rune om jobbat i 40 år på fabriken.

Att avvakta med att rapportera om dödsfall för att anhöriga ev. skall underrättas är helt fel. Kan inte stämma. Om det är en skjutning i en bostad kan jag förstå men en pub är närmast en allmän plats.

Jämför med när Akilov eller Breivik mördade. Inte fan väntade man med att meddela antalet konstaterade döda.

Heder åt Radio Gävleborg!
Ja, det är märkligt att inte ens Sveriges Radio bekräftar sina egen lokalredaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in