2023-09-21, 16:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om nu J ville gå på stripklubb kanske M googlade för att få veta vad som väntade för att vara lite förberedd?
Självklart. Bisexuella Maja bara lydde och inte kunde hon väl ha googlat på egen maskin...
Citera
2023-09-21, 17:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Inte så juridiskt kunnig, utifrån det du skriver varför ej dråp som alternativ till vållande och mord? (Själv tycker jag att det tydligt rör sig om mord.)

Bra fråga. Jag tänkte faktiskt tanken själv när jag skrev inlägget. Men valde att bortse från det då den frågan har varit väldigt perifer i detta fallet. Dråp är, kan man säga lite förenklat, ett fall av mord där det finns någon form av "förmildrande omständighet", exvis att den som begått brottet blivit provocerad av offret och agerat i ett ögonblick av affekt.

Att säga att ett badrum inte var mycket att se, är inte en sådan provokation
Sådana provokationer handlar mer om hot. En "förmildrande omständighet" kan också vara att den som begått dråp själv är utsatt för misshandel.
Citera
2023-09-21, 17:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om nu J ville gå på stripklubb kanske M googlade för att få veta vad som väntade för att vara lite förberedd?
Att det är just vetgiriga J som "vill ha en upplevelse" och drömmer om nakenhet eventuellt kryddad med danslektioner runt stång, låter mer än trovärdigt.

M hänger på J:s äventyr och googlar för att veta vad som väntar, mera upphetsande än så lär det inte ha varit.
Citera
2023-09-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
När det kommer till Johannas skuld i Toves död, så är det hela egentligen mycket enkelt.

Johanna orsakade Toves död. Därom är alla inblandade överens.

Därmed är frågan bara om hon skall dömas för

a) Mord

eller

b) Vållande till annans död

Det hela avgörs av en och endast en sak.

Om Johanna hade uppsåt.

Hade hon uppsåt, a) annars b)

Svårare än så är det inte.

Därmed inte sagt att det är lätt.

Men Johanna har gjort det ganska lätt för domstolen ändå.

Eftersom hon har spridit bevis på uppsåt omkring sig inför mordet.

Beträffande Fröken H*llman, så kommer hon, att inom Göta HovRätt, få stå till svars för sina tidigare begångna brottslig handlingar, och det är mycket enkelt att taga till sig, att så blir fallet för Fröken H*llman:s del.

Det är med mycket stor sannolikhet sagt, att Fröken H*llman höll fast den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś båda armar och, under tiden som hennes kamrat utförde själva strypningen av deras offer.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-09-21, 17:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kul att du svarade för en gång skull. Du påminner mer om en som ligger i ett orkesterdike annars och piper som backup åt nån leadsinger. 😂

Du framstår som desperat i dina patetiska försök att trivialisera att Maja faktiskt var mer engagerad i strippklubb än hon gav sken av i förhör.
Dra in Paris och Oslo var så långsökt att klockorna nästintill stannade.

Maja har aktivt sökt på strippklubb i Göteborg som de sen besökte.
Hon pekar ut Johanna som att det var hon som var sugen att glo på nakna kvinnor.

Hon är en hycklare av hög rang och mer troligt ville hon peka ut J och framstå som mer ångerfull och retroaktivt moralisk.

Hon har pin om en flicka som ska bli hora som yrke och framställer sig ha ett rättvisepatos om kvinnor som strippar.
Typ exploateras och får betalt via att Johanna och Maja står och dreglar. Skillnaden är att ett knull inte ingår i priset.

"Jaha , vad ska ni bli när ni blir stora?
Ja jag ska bli hora."

Varje gång Majahatarna tycker sig få minsta lilla form av ifrågasättande av deras person, så åker offerkoftan på och de ligger och skriker som en bebis med full blöja.

Men det är alltid de själva som inleder personangreppen, helt oprovocerat, precis som Develi ovan, och när de får svar på tal så blir de som dessa blöjfulla spädbarn. Develi är bevisligen inget undantag från den regel.

Att Majas telefon har googlat på Chat Noir råder det ingen tvekan om. Möjligen är det en fråga vem personen var som gjorde denna googlingen på Majas telefon. Johanna har själv förklarat att Johanna och Maja använde varandras telefoner och datorer sinsemellan. Kanske var det Maja som körde just då, och Johanna som satt och surfade på Majas telefon när hennes själv hade slut på batteri. Vem vet.

Eller så kanske det var Maja som satt och googlade på nattklubbar som excet osv åsså säger Johanna - Googla på Chat Noir. Åsså gjorde Maja det och fick inte se vad det var förrän hon gick in på hemsidan.

Och om Maja gick på strippklubb, so what? Hon gick inte dit för att hon ville. Hon gick dit för att Johanna ville. Det är heller inget konstigt. Det är många människor som gör något de helst skulle avstå, men gör det ändå för att någon annan vill och de ställer upp för den personen. Maja och Johanna gjorde mycket ihop och det är inte olagligt att gå på vare sig nattklubb eller strippklubb.

Det jag finner smått anmärkningsvärt är att Maja som anser sig själv vara bisexuell ogillade att se kvinnor strippa. Fast jag har ju å andra sidan alltid tvivlat på att hon verkligen är bi, men det är en annan story.

Oavsett vem som googlade Chat Noir på Majas mobil, och oavsett varför Maja följde med på strippklubb och oavsett vad hon tyckte om det, så gör inget av det Maja till mördare. Tvärtom så är dessa företeelser bara ännu fler exempel på att Johanna leder och Maja följer.

Att sedan Develi och övriga Majahatare skiter i blöjan varje gång någon påtalar deras fula ageranden, det är bara att beklaga.
Citera
2023-09-21, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag antar att dom båda haft kul båda två när dom gjort utflykter, sleepovers, ridit, simmat, gått på konserter, festat osv. På ytan har dom levt som många andra tonåringar gör, men snacket om hat och hämnd har hållits dom emellan. Maja har ju inte direkt gjort avkall på sina egna intressen eller behövt anpassa sig utöver det vanliga av vad man kan förvänta sig av en kompisrelation. Vi alla anpassar oss till viss del till vår omgivning. Det är när man själv börjar må dåligt eller blir utnyttjad den finns en risk. Kan inte så något sådant i deras relation.

Vet vi verkligen att M höjt J till skyarna? Kompisarna pratar ju om en hård jargong dom emellan där dom båda gav och tog. M har som bekant sagt nej till J och vägrat följa med ut och festa, vilket slutade med att J blev sur och ingen av dom gick ut.

Vad jag kan se så tillfredsställs Majas behov i lika hög grad som Johannas. Dom stormtrivs i varandras sällskap.
Hittade även Johannas pinterest och nog är det match made in hell.
Deras pins återspeglar deras personligheter där J är mer radikal och rakt på sak. Hey sucker! Yo bitch!
Typ...
Majas är mer bakom kulisserna - men minst lika obehagliga pins och uppenbart mörka synsätt. Återkommer till det med kommentarer senare.

Ska man förklara det här med nån sorts ångestproblematik blir det problematiskt eller hennes då obehandlade episod som 13-14 åring. Jag antar som sagt att kontot rullade på från 2020 och under deras relation (äldsta pins).

Ang fetat.
Maja beskrev ju att de körde interna skämt vilken även bekräftas av närmsta kretsen. Att de hade en hård jargong sinsemellan.
De tycks dela en bitchig (el mer narcissistisk för all del..) syn på sig själva.

Detta är nog ganska spot on hur de upplevde på sig själva som allierade, den nya styrkan de får ihop (synergism) och speciellt på fyllan.

Påminner mig osökt om när de trakasserade JA och gapade efter henne. Kan se attityden alltså.

Johanna:
"Princess? No, bitch.
Queen."

Maja:
"If you don't think I'm a princess, then you are 100% right. I'm the fucking queen."

"I'm not a princess, I don't need savings. I'm a queen and I got this shit handled."
Senast redigerad av develi 2023-09-21 kl. 17:51.
Citera
2023-09-21, 18:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Beröringspunkten avsåg inte adoptionen, utan det sk traumatiska bindningen där det dras paralleller till Lena och Stefan stup i kvarten. Att jämföra dessa två, där det i ena fallet handlar om ett destruktivt parförhållande där Stefan har ofredat, hotat, stalkat och till slut haft ihjäl Lena, med Johanna och Maja är rent ut sagt horribelt!

Jag har efterfrågat konkreta exempel på att J velat M något ont. Det som lagts fram (som kommit från M själv kan tilläggas) är nån blick J gett henne. Att det påstådda offret själv inte kan sätta fingret på vad det är, må vara om offret är traumatiserat, chockat m.m. Men det finns inga tecken på traumatisering. Varken läkare, eller övrig häktespersonal har flaggat för att M blivit traumatiserat, chockat eller lider av minnesförlust. Tvärtom så levde hon som inget hade hänt och kunde detaljrikt redogöra för händelseförloppet för läkaren.

Det finns heller inga vittnen, inga sms, inga anmälningar, ingenting som det i regel finns (se Stefan/Lena) som tyder på att J och M haft ett destruktivt förhållande. Det är en skymf mot riktiga offer och T s anhöriga att hela tiden påstå att M är ett offer för J s psykiska våld, när man inte ens kan ge konkreta exempel.

Däremot finns det bevis på att dom levt loppan tillsammans och trivts i varandras sällskap, med allt från konserter, fester, strippklubbar, inbrott, skadegörelse, mordbränder och till sist mord. Detta finns det bevis för i from av ett tiotal vittnen, och dom själva.
Du har fått konkreta exempel i form av M:s anpassning till J där hon utnyttjas av av sin vän som hjälpreda i olika situationer; se exempel i mitt tidigare inlägg.
Hon lät bli att ifrågasätta och konfrontera J och var hela tiden tvungen att hitta en balans mellan att undvika att göra sin vän upprörd och att hålla sig i bakgrunden när J hade planer på hämnd.
Att visa sig svag och rädd var inte aktuellt, då låg hon själv i farozonen för att att brännas på bål.

Jag citerar inget från FUP då du förhoppningsvis själv kan gå tillbaka och se vad M berättar om deras relation när hon - som några av er menar - "kastar J under bussen".
För övrigt såg jag att @Sybel försett dig med citat ur FUP häromdagen.

/.../...hon har liksom aldrig släppt dom tankarna för att alltså ja men alltså man kan ju bli arg på folk och liksom i stundens hetta liksom vara eld och lågor men, eh, hon har liksom aldrig släppt just dom tankarna, eh, och ja och hon har ju berättat om sina planer för mig och så där. Ja.
F: Okej. Hon har berättat om sina planer för dig?
M: Ja.
F: Berätta!
M: Ja men t ex det när hon, ja, eh, skulle försöka bränna inne Toves familj och så där. Eh, och alltså i dom situationerna har jag liksom men jag har bara försökt ja men lugna henne och lugna liksom situationen och ja men lyssna typ så här med ett halvt öra och ja men antingen försöka prata om någonting annat och så där.

- Troligt att M har gillat tanken på att bränna inne folk? Hur hanterar en 17-åring med lindrig intellektuell funktionsnedsättning en sådan absurd situation som denna, på bästa sätt?
(Är det någon som stör sig på att jag nämner högst relevant information så kan meddelas att man inte behöver vara mega-smart IQ-mässigt i det här landet för att få stöd och hjälp att ta körkortet).
/.../
F: Den här informationen som du då har fått t ex det här med när hon skulle bränna inne Tove och hennes familj. Eh, att hon har lämnat sådan information till dig. Hur liksom, hur har hon kunnat veta att du skulle behålla det för dig själv?
M: Ja, alltså jag antar att hon har litat på mig så pass mycket och att jag, eh, inte skulle våga säga någonting om det för att, ja men hon har ju sagt att jag också kommer råka illa ut i så fall.
F: Och på vilket sätt skulle du råka illa ut i så fall?
M: Ja, jag tänker väl mer, eh, alltså det, alltså det jag har tänkt först och främst är väl mer alltså att jag också kommer, att jag kommer bli straffad för det rent, ja men sitta i fängelse och så vidare. Eh, men sen så, alltså tanken har ju slagit mig också att ja men att hon kommer, eh, döda mig och min familj på något sätt. Ja.

- Underliggande/direkt hot om M får för sig att bli en skvallertacka?

Med den inställningen - att hennes ord saknar trovärdighet i häktet - så vet jag inte hur jag ska förmedla ett annat perspektiv på deras relation, än att de skulle vara av samma skrot och korn i grund och botten.

J har en svart-vit inställning till sina medmänniskor; antingen är de perfekta så länge de dansar efter hennes pipa eller så väntar en halvtimmes utskällning innan de ignoreras alternativt förpassas till ett brinnande h-vete.
M uppmärksammade denna oförmåga till "kompromissande" som hon själv uttrycker det, efter en tid. Betänk också att deras vänskap var relativt kortvarig med tanke på att de umgicks mindre periodvis, särskilt det första året.

De får ha haft hur många äventyr som helst ihop - det är ytan ni diskuterar, som jag ser det. Något annat - betydligt mörkare - pågår under ytan. - Och det är J som håller i taktpinnen.

Deras relation syns med andra ord vara villkorad.

"Skymf mot riktiga offer" är ord som har använts flertalet gånger och har som syfte att skuldbelägga snarare än att argumentera.
Jag går tyvärr inte på den sortens försök till emotionell påverkan.
Citera
2023-09-21, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att Majas telefon har googlat på Chat Noir råder det ingen tvekan om. Möjligen är det en fråga vem personen var som gjorde denna googlingen på Majas telefon. Johanna har själv förklarat att Johanna och Maja använde varandras telefoner och datorer sinsemellan. Kanske var det Maja som körde just då, och Johanna som satt och surfade på Majas telefon när hennes själv hade slut på batteri. Vem vet.

Eller så kanske det var Maja som satt och googlade på nattklubbar som excet osv åsså säger Johanna - Googla på Chat Noir. Åsså gjorde Maja det och fick inte se vad det var förrän hon gick in på hemsidan.
Skulle vilja se dig som försvarare för Maja i rent juridiska sammanhang,men främst rättens ansikten.
Det vore en ren fröjd.
Du skulle rent kunna konkurrera ut Rönnbäck som var advokat åt balten som mördade Lisa Holm. Ändå toppar hon nog ligan långsökt försvar.
Citat:
Och om Maja gick på strippklubb, so what? Hon gick inte dit för att hon ville. Hon gick dit för att Johanna ville. Det är heller inget konstigt. Det är många människor som gör något de helst skulle avstå, men gör det ändå för att någon annan vill och de ställer upp för den personen. Maja och Johanna gjorde mycket ihop och det är inte olagligt att gå på vare sig nattklubb eller strippklubb.
Tog bort ditt dravel om develi och majahatarna men det känns som om du behöver komma in i matchen. Du spretar åt alls håll och tycks inte hitta kärnan i det som diskuterats.

Personligen tycker jag de kan ränna varenda dag på strippklubb om de haft lust med det.
De gör nog mindre skada på ett sånt ställe än när de sover ihop eller är bitchiga på Nöjet.

Finns ingen vits att dravla om att det inte är illegalt. Det är inte ifrågasatt öht.

Ur ett sexuellt perspektiv får hon lägga upp sexleksaker och sexställningar på pinterest bäst hon vill. Det rör mig heller inte i ryggen.
Citat:
Det jag finner smått anmärkningsvärt är att Maja som anser sig själv vara bisexuell ogillade att se kvinnor strippa. Fast jag har ju å andra sidan alltid tvivlat på att hon verkligen är bi, men det är en annan story.
Hon må ha tvivlat (eller tvekat att komma ut som det mer troligt rör sig om) men hon har landat i att hon gillar tjejer likaväl som killar.

Maja själv lär veta vad hon tänder på och det står i förhör.
Så vad du tvivlar på är helt värdelöst.

Att Maja är bisexuell är lika okej. Det är till och med riktigt bra att våga stå upp för sin sexualitet som hon nu gjort.

Det centrala är dock att hon hycklar å det grövsta när hon drar upp besök på strippklubb som om hon vore mer moralisk.
Citera
2023-09-21, 18:32
Medlem
En person, vilken har konsumerat stora mängder av alkoholhaltiga drycker, framför allt då gällande sprit-drycker och en tid därefter intar en säng för att sova, kommer med mycket stor sannolikhet att kunna❗kvävas i sina egna vomeringar.

Beträffande den 21-åriga flickan T*ve T*nnies, så var hon inte påverkad av alkoholhaltiga drycker i sådan utsträckning, som i exemplet ovan skrivet.

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade högst troligen samt vid det aktuella tillfället fått insöndrat stora mängder av stress-hormonerna, Adrenalín och Nór-adrenalin samt där till också Kortisol inom sin blodcirkulation vilket i sin tur kan leda till just, vomerings-reflexer.

Magsäckens översta part, det vill säga, Fúndus Ventricúli, kan muskulärt bilda en sluten del av magsäcks-innehållet. När strypgreppet har släppts och Esophágus-regionen sålunda blir fri, då släpper det tidigare Tónus-trycket i Fúndus-delen och magsäcks-inehållet kommer upp ... men, inte❗ med en sådan kraft, att magsäcks-inehållet kan emanera ut per Ós.

När Tónus-trycket släpper i Fúndus-delen, så är i just detta fallet strupens peristaltiska vågrörelser lågdrivna på grund av att kroppens mitokondríer inte kan producera tillräckligt med ATP-energier som krävs för att ut-tömningen av magsäcks-innehållet skall kunna emanera på ett normalt sätt.

Enligt ovan skrivet, så leder detta till att magsäcks-innehållet som samlats i Fúndus-delen endast når en bit av Esophágus-regionen och sålunda uppstår sedan därefter ett tillbaka-flöde av magsäcks-innehållet och, om personen befinner sig i ett halv-vaket tillstånd vid ett sådant tillfälle och drar efter andan samtidigt som magsäcks-innehållet endast nått en bit av Esophágus-regionen så borde det vara mycket enkelt att kunna förstå vad detta kan innebära och leda till.

Då den 21-åriga flickan T*ve T*nnies förstod att hon var på väg att avlida och därtill sagt inte kunde försvara sitt liv ... inom just det ögonblicket insöndrades mycket stora mängder av stress-hormoner i hennes blodcirkulation vilket ledde fram till att hon mycket strax därefter fick symptomet Naûséa och, då uppstod en sammandragning av hennes magsäck:s översta Fúndus-del och, som behöll magsäcks-innehållet till strypgreppet släpptes. Slutligen sagt, så hade T*ve T*nnies vid det aktuella tillfället en försvagad mitokondri-funktion.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-09-21 kl. 18:35.
Citera
2023-09-21, 19:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och frågan är väl varför Maja ens skulle berätta om hon hade gjort en sökning på strippklubb, vilket hon inte gjorde då.

Vilken relevans har det för förhöret, där Maja inte förnekar att hon varit där och då inte hade haft några invändningar?

Dessutom misstänker jag att hennes moraliska principer om strippor, inte handlar om sex i sig, utan om de kvinnor som är i den situationen. Men det är förstås bara en gissning.
Se fetad text: ja, antar det då hon engagerar sig i HBTQI, en grupp som för övrigt toppar självmord och försök till.

Siffran verkar hon inte ha problem med när hon har gått ut med sin dubbla läggning och aktivt tar parti för en minoritet.
Fattar egentligen inte vad diskussionen om strippor går ut på, förutom att försöka skapa misstro kring M:s avståndstagande efter besöket.

Tycker för övrigt att J borde googla på "heta brandmän" - hon anlägger, han släcker.
Citera
2023-09-21, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du har fått konkreta exempel i form av M:s anpassning till J där hon utnyttjas av av sin vän som hjälpreda i olika situationer; se exempel i mitt tidigare inlägg.
Hon lät bli att ifrågasätta och konfrontera J och var hela tiden tvungen att hitta en balans mellan att undvika att göra sin vän upprörd och att hålla sig i bakgrunden när J hade planer på hämnd.
Att visa sig svag och rädd var inte aktuellt, då låg hon själv i farozonen för att att brännas på bål.

Jag citerar inget från FUP då du förhoppningsvis själv kan gå tillbaka och se vad M berättar om deras relation när hon - som några av er menar - "kastar J under bussen".
För övrigt såg jag att @Sybel försett dig med citat ur FUP häromdagen.

/.../...hon har liksom aldrig släppt dom tankarna för att alltså ja men alltså man kan ju bli arg på folk och liksom i stundens hetta liksom vara eld och lågor men, eh, hon har liksom aldrig släppt just dom tankarna, eh, och ja och hon har ju berättat om sina planer för mig och så där. Ja.
F: Okej. Hon har berättat om sina planer för dig?
M: Ja.
F: Berätta!
M: Ja men t ex det när hon, ja, eh, skulle försöka bränna inne Toves familj och så där. Eh, och alltså i dom situationerna har jag liksom men jag har bara försökt ja men lugna henne och lugna liksom situationen och ja men lyssna typ så här med ett halvt öra och ja men antingen försöka prata om någonting annat och så där.

- Troligt att M har gillat tanken på att bränna inne folk? Hur hanterar en 17-åring med lindrig intellektuell funktionsnedsättning en sådan absurd situation som denna, på bästa sätt?
(Är det någon som stör sig på att jag nämner högst relevant information så kan meddelas att man inte behöver vara mega-smart IQ-mässigt i det här landet för att få stöd och hjälp att ta körkortet).
/.../
F: Den här informationen som du då har fått t ex det här med när hon skulle bränna inne Tove och hennes familj. Eh, att hon har lämnat sådan information till dig. Hur liksom, hur har hon kunnat veta att du skulle behålla det för dig själv?
M: Ja, alltså jag antar att hon har litat på mig så pass mycket och att jag, eh, inte skulle våga säga någonting om det för att, ja men hon har ju sagt att jag också kommer råka illa ut i så fall.
F: Och på vilket sätt skulle du råka illa ut i så fall?
M: Ja, jag tänker väl mer, eh, alltså det, alltså det jag har tänkt först och främst är väl mer alltså att jag också kommer, att jag kommer bli straffad för det rent, ja men sitta i fängelse och så vidare. Eh, men sen så, alltså tanken har ju slagit mig också att ja men att hon kommer, eh, döda mig och min familj på något sätt. Ja.

- Underliggande/direkt hot om M får för sig att bli en skvallertacka?

Med den inställningen - att hennes ord saknar trovärdighet i häktet - så vet jag inte hur jag ska förmedla ett annat perspektiv på deras relation, än att de skulle vara av samma skrot och korn i grund och botten.

J har en svart-vit inställning till sina medmänniskor; antingen är de perfekta så länge de dansar efter hennes pipa eller så väntar en halvtimmes utskällning innan de ignoreras alternativt förpassas till ett brinnande h-vete.
M uppmärksammade denna oförmåga till "kompromissande" som hon själv uttrycker det, efter en tid. Betänk också att deras vänskap var relativt kortvarig med tanke på att de umgicks mindre periodvis, särskilt det första året.

De får ha haft hur många äventyr som helst ihop - det är ytan ni diskuterar, som jag ser det. Något annat - betydligt mörkare - pågår under ytan. - Och det är J som håller i taktpinnen.

Deras relation syns med andra ord vara villkorad.

"Skymf mot riktiga offer" är ord som har använts flertalet gånger och har som syfte att skuldbelägga snarare än att argumentera.
Jag går tyvärr inte på den sortens försök till emotionell påverkan.
Ditt problem är att du (likt Sybel) ignorerar när i tiden hon gör sina aha-upplevelser.

Om du tycker livet leker ihop med nåt annat psykfall, du ser mellan fingrarna på mordförsök på bland annat aktuellt mordoffer och även agerar alibi i ett annat - dvs att allt är skitkul ända tills ni far över stupet - så är det föga intressant vad du sen sitter och snyftar över i häktet.
Det du och Sybel hänvisar till.
Efter att ha fått ganska ledande frågor om rädsla, efter att ha samspråkat med både advokat och samsittare.

Problemet med dig är att du hade så roligt dess innan att du sket i allt vad moral heter.
Du brydde dig inte att folk kunde dött för du var så egocentrerad ang att få njuta av livet ihop med den du teamat upp med.
Blir gråtfärdig av bara tanken att hon skulle dö men bryr dig inte ett skit om mordoffret.

Den finns även en passus i det hela att Maja de facto sitter med livstid över huvudet och att anta en offeroll är ett känt fenomen.

Tex som Homolka gjorde - det team som Maja intresserat sig för enligt sökningar.

Därför är kronologi av vikt. Att särskilja på när och varför saker sägs.
Det absolut enda intressanta är hur de agerade innan mordet och Maja beskriver att hon inte är ett dugg rädd för Johanna - att hon snarare är hennes trygghet.

Att hon är förtrolig med henne och inte vill mista sin absolut närmsta vän.

Deras vänskapskrets vittnar om hur lika de var oavsett om en leder och en följer. Tighta som satan. De vittnar om att de hade roligt och med samma energi el driv.

Du gillar ju att diskutera psykopati om Johanna.

Hur kommer det sig att Maja lägger upp tre pins som lyder "Psychopath" och två som står "Antisocial" ?
Det kan vara fler, jag har inte lusläst den enorma mängden.
Ihop med andra pins ser det rätt obehagligt ut.
Det är inte många som skulle vilja skylta med dessa epitet.
Senast redigerad av develi 2023-09-21 kl. 19:52.
Citera
2023-09-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Kan du säga på ett ungefär var landet ligger så man vet när Pegasus-dyker opp ?

M*ja "Chimaría" H*llman kommer att få stå till svars för de brottsliga handlingar vilka hon tidigare har begått i samförstånd med sin kamrat Fröken Bensin-J*nsson.

Monster skall inte vistas fritt ute, i ett samhälle, dom skall hållas bakom stängda murar.

Mvh/@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in