2023-09-21, 13:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Här handlar det dock om något annat. Om de serverat gris och sagt att det är detta eller inget, det är en sak. Men att lura folk att vad de äter faktiskt är köttfritt, det är bara genomkorkat.
Edit;
https://slagthuset.se/restaurangen/
Deras meny består av kött, fisk eller vegetariskt. Det hela känns mycket märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Men det var väl bara ett misstag? Menar du att det var en konspiration för att få dig att äta kött mot din vilja?
Citera
2023-09-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huttler
Visar detta att det faktiskt går att minska de kommunala kostnaderna utan att någon blir sjuk och far illa?

Dags att sluta dalta med woke matföreställningar på skattebetalarnas bekostnad?

https://www.sydsvenskan.se/2023-09-21/vegetarianer-och-muslimer-serverades-gris-pa-malmo-stad-konferens

Innerst inne tyckte alla köttbullarna vart ovanligt goda
Citera
2023-09-21, 13:33
Medlem
Citat:
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…
Gissar att det finns en frustration i grund och botten, samt en trötthet på att ideologiskt drivna vänstermänniskor och islamister fått bort (gris)köttet från förskolor, kommuner mm.
I mina barns förskolor serveras det vegorätter, fiskrätter och kötträtter, men aldrig någonsin gris. Gissa varför. (Svaret innehåller inte ordet allergi kan tilläggas).
Citera
2023-09-21, 13:33
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det var väl bara ett misstag? Menar du att det var en konspiration för att få dig att äta kött mot din vilja?
Nej såklart kan misstag hända, även om jag tycker att det är slarv som inte borde ske. Men det som stör mig är de som sitter och garvar åt det här misstaget utan förståelse för ens egna etiska (eller hälsomässiga för den delen) beslut.
Citera
2023-09-21, 13:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Det sjuka är att dom kallar det köttbullar när det är grönsaker. Inte konstigt att det blir fel på serveringen.
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.

Igår lagade jag animaliska växtbullar. Till helgen blir det animaliska växtkotletter.
Citera
2023-09-21, 13:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nej såklart kan misstag hända, även om jag tycker att det är slarv som inte borde ske. Men det som stör mig är de som sitter och garvar åt det här misstaget utan förståelse för ens egna etiska (eller hälsomässiga för den delen) beslut.

Men lite roligt är det ju........ Hoppas ingen blev sjuk av maten i alla fall.
Citera
2023-09-21, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det där har jag ochså funderat på?!?!
Om man nu vägrar att äta kött, varför i helvete skall då substitutet se ut och smaka som kött?
Är inte det lite hyckleri typ -Öööööh jag äter inte kött men det jag äter måste se ut och smaka kött?????? VA
Det är inte så svårt att förstå och det har förklarats i decennier.

Det är inte köttsubstansen i sig som veganer tycker är omoralisk och än mindre utseendet och smaken, utan att köttet kommer från djur som har känslor.
Citera
2023-09-21, 13:45
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.

Håller helt med! Jag som kock kan koka (no pun intended) på benämningar som vegansk bacon och vegansk ost.

En idiot som jag jobbar med sa att hon älskar leverpastej varav jag svarade att hon väl är vegan!? Då svarade hon att ”men det finns ju vegansk leverpastej”

Sorry för OT
Citera
2023-09-21, 13:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det heter inte grönsaksbullar, det heter Falaffel

Falaffel är ju en helt egen maträtt, den har man ju aldrig haft kött i.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja det är lite märkligt. Detsamma med mjölk. Mjölk är ju det som olika däggdjur sprutar ur sina tuttar eller spenar för att ge näring åt sina avkommor. Mjölk är ju mjölk. Havremjölk är ju inte någon jäkla mjölk utan bara en jäkla havredryck.
Varför ska det heta havremjölk? Det är ju inte mjölk med havre i utan det är ju bara havredryck som är helt mjölkfri.

Riktig mjölk borde heta animalisk havredryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Kommer dessa muslimer brinna i helvetet nu eller hur funkar det? Kan det ha varit en prank? Isåfall borde det inte gillas ifall man blir utsatt för en prank

Nej det gör inget om det är av misstag. Även om man måste för att det inte finns någon annan mat.
Citera
2023-09-21, 13:48
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det är dumt att äta främlingars mat om man har regler.
Citera
2023-09-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det heter inte grönsaksbullar, det heter Falaffel

Uhm. Nej? Falafel är falafel och vegobollar kan man göra av alla möjliga grönsaker.
Citera
2023-09-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Uhm. Nej? Falafel är falafel och vegobollar kan man göra av alla möjliga grönsaker.

Förvisso, men nu råkade det sig på så vis att detta inträffade i Malmö stad och där
och man kallar man all växtbaserad smet som friteras för Fa laffel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in