2023-09-21, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt obegripligt. Tyckte det lät helsjukt när jag läste hennes förhör och hur hon såg sig som extramamma till Maja som var oskyldig.
Det reagerade jag också på
En jäkla snyfthistoria
Citera
2023-09-21, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Att Fröken H*llman tidigare har diagnostiserats med ADD kommer inte att kunna leda till några förmildrande omständigheter för hennes del och beträffande de tidigare brottsliga handlingar vilka hon gjort sig skyldig till.

Fröken H*llman kommer att få stå till svars för vad hon en gång i tiden har gjort på den brottsliga banans väg, den, vilken [ Väg ] ... hon av egen fri vilja gångat på.

Mvh/@JokerMannen

Eftersom flera i tråden vill få till det att Maja har en hel del sk diagnoser psykiska problem och en massa andra symptomer som förklaring till att hon är ett oskyldigt offer i Johannas klor
så blit man orolig att någon anhörig till Maja försöker få hennes försvarare att gå på den linjen
Vi får hoppas att HR ser igenom offerkortet
Citera
2023-09-21, 06:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Troligt, ja.

Någon i hennes närhet, i kompisgänget, kan ha kallat J för narcissist. Och då har hon sökt vidare på gaslighting som vanlig manipulationsmetod?
M tillfrågas om begreppet narcissist om T och M svarar att J använt det hela deras bekantskapstid. Kan tyvärr inte citera nu.

Edit: Hittade! Det gällde för alla Js hatobjekt.
F: Och de här ordvalen när är det i tid kring Tove och My? När har det skett att hon har benämnt dem som narcissister? M: Ja det lite här och var. Så länge jag har känt henne.
Senast redigerad av sybel 2023-09-21 kl. 07:31. Anledning: Edit:
Citera
2023-09-21, 07:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis 😂
Hur kan man lita på en samsittare som precis blivit haffad med sprängdoningar som hon tänkt spränga en familj/barn med
Hon var chaufför åt pojkvännen som skulle utföra dådet.
Citera
2023-09-21, 07:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Lögner behöver ingen förklaring. Hon är manipulativ.
Hon manipulerar föräldrarna direkt efter att ha burit ett lik. Ljuger om att ha varit hos sitt KK på efterfest.
Hon uppfattas normal och inte stressad, de märker ingen skillnad.
Hon fortsätter ljuga inför sin far. Spelar förskräckt i sms.

Hon ljuger i klass med en p-störning, hon ljuger själviskt, strategiskt och utan emotionell påverkan och då handlar det inte om försvarsmekanismer alt nödlögner.

Hon behärskar situationen med andra ord och bete sig känslokall.

Talet är inte det primära. Det är hennes känslokalla beteende. Att hon inte reagerar värst på Tove som ligger död i baksätet men börjar hulka när hon nämner att Johanna i framsätet nämner att ta livet av sig.

Diskuterar du autism är det nämnd subgrupp som gäller. Maja kvalar in som kriminell, dömt i TR och fortsatt misstänkt för mord inför HovR.

Det vill säga att hon inte kan tolkas med de traditionella AST-glasögonen och de mer normativa högfungerande.
Det vore inte ens schysst mot de som är inom spektrat - de som inte skyddar brottslingar med visioner om att mörda, inte agerar alibi vid mordbränder, bär lik som hon tydligen vill ska ruttna bort och hittills dömts till livstid i TR för mord.
Jag har anfört det flera gånger och gör det igen, ingen enskild faktor kan förklara hennes beteende. Samtliga faktorer i samverkan måste beaktas.

Edit: Frivårdens bedömning:
"Med hänsyn till aktuell händelse utesluts dock inte förekomst av ett umgänge som ägnar sig åt brott, värderingar som stöder kriminalitet eller en koppling mellan psykiskt ohälsa och aktuell händelse."

Frivårdens formulering är intressant, där de knyter Ms kriminalitet till "aktuell händelse" och värderingar som stöder kriminalitet.
Senast redigerad av sybel 2023-09-21 kl. 07:10. Anledning: Edit:
Citera
2023-09-21, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har anfört det flera gånger och gör det igen, ingen enskild faktor kan förklara hennes beteende. Samtliga faktorer i samverkan måste beaktas.

Edit: Frivårdens bedömning:
"Med hänsyn till aktuell händelse utesluts dock inte förekomst av ett umgänge som ägnar sig åt brott, värderingar som stöder kriminalitet eller en koppling mellan psykiskt ohälsa och aktuell händelse."

Frivårdens formulering är intressant, där de knyter Ms kriminalitet till "aktuell händelse" och värderingar som stöder kriminalitet.
Då kanske vi också bör beakta olika faktorer i J beteende
Vem vet hon kanske blev hatisk. pga att hon ev fick stryk hemma eller så kanske hon tidigare varit utsatt för annat traumatiskt
Eller kanske det finns psykiska ärftliga störningar familj/släkt
Citera
2023-09-21, 08:03
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Problemet med det hela är ju inte om AL troligen har rätt i sitt tolkning att Tove dog av strypning.
Problemet är att det absolut inte får finnas minst risk för att Tove dog av något annat.

Finns en liten tveksamhet kring dödsorsak, kan ingen dömas för mord på Tove.
Tyvärr.

Hur menar du? Hade inte T brottats ner på badrumsgolvet och J suttit på hennes bröstkorg/mage och tagit ett hårt och djupt stryptag (nästa ända in till halskotpelaren) så hade T inte heller dött.

Eller menar du att T plötsligt dog av något helt annat just då?
Citera
2023-09-21, 08:14
Medlem
Citat:
Vem vet hon kanske blev hatisk. pga att hon ev fick stryk hemma eller så kanske hon tidigare varit utsatt för annat traumatiskt

Men hennes föräldrar kanske också har bråkat en del och blivit hatiska mot varandra och det i sin tur kan ha skadat JJ så att hon också har blivit hatisk om hon ansåg att hon hade blivit behandlad på fel sätt.
Citera
2023-09-21, 08:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hur menar du? Skulle Js beteende analyseras av rättviseskäl så att båda omnämns lika mycket?
Citera
2023-09-21, 09:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hur menar du? Hade inte T brottats ner på badrumsgolvet och J suttit på hennes bröstkorg/mage och tagit ett hårt och djupt stryptag (nästa ända in till halskotpelaren) så hade T inte heller dött.

Eller menar du att T plötsligt dog av något helt annat just då?
Orsak och verkan går inte alltid hand i hand med juridiken.
Citera
2023-09-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att M förlitade sig på att J skulle "lösa problemet" som en av anledningarna ja, precis som det brukade vara,

Vilka problem syftar du på att JJ skulle lösa "precis som det brukade vara"?

Tror du att JJ sa till (en oskyldig) Maja, vid deras genomgång dagen efter, att oavsett hur länge vi får sitta i förhör/inlåsta så gäller det att tiga/ljuga?

Skulle en oskyldig Maja fortsätta sitt troende?
Citera
2023-09-21, 09:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och?
Det här är ursprunget och vad jag skrev:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Och... vilket intresse har du av att Maja har sökt på en helt vanlig nattklubb i Göteborg?

Jag gick igår igenom varenda post (tog timmar pa av att sökfunktionen inte fungerar på den aktvbilagan)) för att hitta det du skrev att jag själv skulle ta mig tid att leta efter. Som du påstod fanns att hitta.

Det du påstod fanns att hitta var stripklubb. Det fanns inte.

Du skrev i inlägget att det fanns sökningar på stripklubb/nattklubb.

Det är en insinuation att det var Maja som letade efter stripklubb.

När du sedan tar upp typ; förresten hittade att Maja sökt på en nattklubb är undermeningen stripklubb, mig lurar du inte.

Jag sticker inte under stol med att jag är petig med fakta, särskilt när det klumpas ihop i stora punkter så att den samlade bilden tornar upp sig för det du vill måla upp.

I tråden är du mycket tongivande, leader of the pack. Minsta ifrågasättande från någon renderar i riktigt aggressiva utbrott, och ett slingrande runt det du skrivit likt detta.

Du utger dig för att vara objektiv, inte ha läst minsta lilla i tråden (suck), och successivt flyttat dig från att Maja kunde vara oskyldig till att nu har hon (likt Hanna D i Lena tråden) blivit inte bara mördare, utan psykopatisk och manipulativ. Till och med jag har fått (nästan) en diagnos (jadå, jag fattar vad du är ute efter när du radar upp "symtomen". Precis som Hanna fick, Stefan D fick.

Jag förstår att du får med dig många i tråden. Du är rolig, slagfärdig och karismatisk. Du lyckas omvända tvivlare och få med dig folk.

Det är dock viktigt (för tråden och för rättvisans skull) att vara noggrann med fakta, sanningen.

Maja har inte sökt på striplubb. Hon har sökt på nattklubb- 18 år. Sökningarna är inte ordnade i kronologisk ordning, enbart ett fåtal är daterade.

En sökning ä på Chat Noir. Till skillnad mot flera andra sökningar med Göteborg med i sökningen, är denna sökning utan Göteborg och inte daterad. Sökningen kan vara från Göteborgsresan, men den kan vara från helt annat tillfälle och av andra orsaker.

Nattklubbar Göteborg 18 år är en sökning (A 157/568)
Park Lane åldersgräns, Park Lane 18 år är en annan.
Park Lane är till synes en helt vanlig nattklubb (ingen porr).

https://www.parklane.se/

Förutom detta, om nu Maja skulle ha sökt på stripklubb, vilket hon inte verkat ha gjort (möjligen Chat Noir), betyder detta inte att det är hon som är drivande.

Maja säger själv att hon var med på stripklubben, att hon vid tillfället inte reflekterde särskilt mycket över det. Detta verkar vara ärligt. Hon berättar helt utan särskild anledning om detta besök i förhör, och hon säger att hon berättat för sina föräldrar som blivit upprörda. De hade frågat vad hon höll på med, och om jag minns rätt förklarar Maja att hon stängde av och lyssnade inte på dom. Senare under häktningen, när Maja förhörs utifrån en metod att komma "in till henne", berättar hon om detta besök och att det egntligen är något som inte känns bra, något som hon inte kan stå för vad gäller hennes inställning. Jag uppfattar det som att hon svikit sin inställning och sig själv. Inte kunnat stå upp för sig själv, vilket hon kan se i efterhand, men inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in