Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Gogo gaga alla är lika värda och ingen är unik eller har talang för det finns alltid någon som uppskattar ens konst.
Med den logiken är alla författare och konstnärer.
Fifty shades sålde rätt bra. 15,2 miljoner sålda exemplar mellan 2010 och 2019 och litterärt var det dasspapper.
Han som skrev Gudfadern skrev en massa som ingen var intresserad av och skrev sedan Gudfadern rakt av endast för att skriva något som istället skulle sälja eftersom han behövde pengar till sin familj och mat på bordet.
Jag skrev inte att alla är lika värda. Jag skrev att vi uppskattar olika. Jag älskar
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Joyce_Carol_Oates likt många tusentals andra människor. Ändå vägrar de ge henne Nobelpriset i litteratur.
Ja alla som skriver är författare efter att de fått ett par böcker publicerade och jag vill nog säga att en bok räcker. Författa kan man göra utan att egentligen vara någon etablerad författare och konstnär kan man också vara utan att vara storsäljande.
Finns väldigt många skickliga på att skapa medan det finns välutbildade konstnärer som skapar skit man tvingas gå och titta på genom skolplikt och helst aldrig hade velat slösa sin tid på medan andra gillar graffiti.
Konsten ligger i betraktarens öga. Och verkets värde ligger i hjärtat hos den som tar det till sig.