Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Hva står MGM for? Forresten er siktet nr 2 R*y Furukn*p
Mulig GjerningsMann
Citera
2023-09-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
I Avhørt podden, så sier de det motsatte, at han hadde hodet lent bakover.
Var det OMM som stilte opp i den podden? Husker ikke hvilken episode. Han hørtes for øvrig iskald ut i sin beskrivelse om jeg husker rett.
Citera
2023-09-20, 17:50
Medlem
Was.s avatar
Citat:
https://i.imgur.com/m4T29op.mp4

Wow. Dette er så deprimerende. I motsetning til noen folk kunne jeg se disse gutta gjøre noe sprøtt – som om mitt første inntrykk ikke er "Jeg ville følt meg helt komfortabel rundt disse gutta!" Stabil er ikke det første ordet that comes to mind.

Men samtidig fremstår de bare som særinger med litt sjarm. Det er så trist å tenke på at i stedet for å bare leve videre som noen glade dumbasses ble ting slik de (angivelig, bla bla) ble.
Citera
2023-09-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ligner en av de pågrepne på motorsyklisten?
"Drapsforsøket på Drolsum: Politiet jakter denne mannen"
Bilde og link til +artikkel finnes på forsiden av ringblad.no

Kan virke som om det foregår en parallell sak gående som dem å bruker en del ressurser på. Det har jo vært spekulert i razzi i forhold til noe narko/hvitvasking. av mulig 2bolighus og 3bedrifter som har fått besøk, men ikke stått noe om i aviser. Og det i Mo*um var vel denne ene i en større sak for noen år tilbake.

Att razzia å mo*um kanskje kan henge sammen men JAH er en annen.. bare MIN tanke
Citera
2023-09-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ligner en av de pågrepne på motorsyklisten?
"Drapsforsøket på Drolsum: Politiet jakter denne mannen"
Bilde og link til +artikkel finnes på forsiden av ringblad.no
Måtte isåfall vært MGM2 uten briller. Men nei, jeg ville ikke veddet på det. Synes Drolsum-mistenkte ser eldre ut.
Citera
2023-09-20, 17:53
Medlem
Citat:
Hvis det er KV som har gjort drapet har nok R bare "dilta" etter som alltid.. Og ingen av de to kommer til å tyste ut hverandre.. Men veldig spent på motivet hvis det kommer frem.. Både KV og R har alltid vært to "tapere" / problembarn med småkriminalitet, rus og konstant noe gjeld her og der.. Så hvordan de har rota seg i det her kan jeg ikke skjønne..
Det kan jo fort være denne konstante gjelden her og der. da
Citera
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Hva er dems forbindelse til JAH?

SA jobba i bedriften til JAH.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvaant
Min teori, ingen fakta, bare spekulasjoner.

Jeg holder fast ved å tro at brannene er tilknyttet eskalering til drap.
JAH har ingen tilknytning til mgm1 eller mgm2.
Men hvem er egentlig «gutta» som SA refererer til etter brannen på krokbilen? Jeg tror dette er dagens mgm1 og 2.

De som har fulgt saken vet at forholdet mellom JAH og SA og ER ble turbulent etter krokbilen og ihvertfall i 2022 når de ble sendt i avhør av JAH.
JAH legger ut en FB status om at 20-21 året har vært det tøffeste hittil, da tenker jeg økonomisk.
Kan det være grunnen til den første forsikringssvindelen? Ble mgm1 og 2 hyret for å gjennomføre svindelen(e)? Personen som ville ødelegge livet til JAH etter han ble sendt i avhør, har han fortsatt med å bruke mgm1 og 2 i terroriseringen av JAH?

Den ene personen som ble sendt i avhør er driftsleder i ett annet firma, når denne personen havnet i avhør og med en mulighet for å bli dømt så kunne fallhøyden vært enorm for karrieren. Jeg tror at denne personen gikk inn for å ødelegge livet til JAH med hjelp av en tredjepart, nemlig mgm1 og 2, det eskalerte til drap.

Politiet har mgm1 og 2 i varetekt nå, de blir nok satt opp imot hverandre for å se hvem som sprekker. Jeg er en god anelse om at den neste personen som blir satt i varetekt er bindeleddet mellom JAH og MGM og den personen er/var i JAH sin krets og ser ikke bort ifra at han har blitt nevnt i denne tråden tidligere.

Her treffer du, jeg er helt enig. Men det kan i tilegg være ett par lokale "terrorister" som har bistått med å plage avdøde i tilegg. Tenker på taggingen å div. Vi skal heller ikke glemme lampeoljen som ble funnet hos den ene.
Citera
2023-09-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
I Avhørt podden, så sier de det motsatte, at han hadde hodet lent bakover.
Men hvis han ble skutt i ryggen, som det hevdes, så burde vel ryggen synes og være blodig hvis han sitter lent fremover?

Vi har jo ikke noe bevis for at han ble skutt, selv om VG skriver det...

Ja, har kun hørt dette. Men godt mulig at det kun var hodet som hang litt fremover og ikke hele overkroppen. I tillegg ble det nevnt at han var stiv da de fant han.
Citera
2023-09-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Wow. Dette er så deprimerende. I motsetning til noen folk kunne jeg se disse gutta gjøre noe sprøtt – som om mitt første inntrykk ikke er "Jeg ville følt meg helt komfortabel rundt disse gutta!" Stabil er ikke det første ordet that comes to mind.

Men samtidig fremstår de bare som særinger med litt sjarm. Det er så trist å tenke på at i stedet for å bare leve videre som noen glade dumbasses ble ting slik de (angivelig, bla bla) ble.
Så enig med deg! At folk synes det er helt normalt å sitte med en stor kniv i hånda og late som man stikker mot noen, begriper jeg rett og slett ikke
Citera
2023-09-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Var det OMM som stilte opp i den podden? Husker ikke hvilken episode. Han hørtes for øvrig iskald ut i sin beskrivelse om jeg husker rett.

Er ikke 100% sikker på det, men det er sånn jeg har forstått det.
Men de gjengir bare det han forteller. Og nevner ikke navnet hans.

SA blir intervjuet på slutten av episode 5.
Citera
2023-09-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingelingen90
Så enig med deg! At folk synes det er helt normalt å sitte med en stor kniv i hånda og late som man stikker mot noen, begriper jeg rett og slett ikke

Ingen sa det var normalt. Men å vifte med en kniv i en bil og "kødde" med kompisen sin sånn er veldig langt fra et drap...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in