2023-09-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Är det här orsakat av global warming, eller är detta ett fall av climate change?
Förmodligen. Det är typ samma sak. Du din inavlade banjospelande idiot kan ju raljera hur mycket du vill men den globala uppvärmningen/klimatförändringen kommer att orsaka mycket extremväder. Och allt handlar inte om att det ska bli varmare just i din håla.
Citera
2023-09-20, 16:58
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Hur vet du att de är stockholmare? I Stockholm har vi inga diken.

Brukade be min kompis som samåkte med mig till jobbet i några år kolla upp regnr då vi gjorde det till en lek att se hur många stockholmare som låg i diken. Eller ibland om jag åkte själv till affären kunde jag kolla upp det själv i mobilen på 30 sek.
Citera
2023-09-20, 17:03
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Förmodligen. Det är typ samma sak. Du din inavlade banjospelande idiot kan ju raljera hur mycket du vill men den globala uppvärmningen/klimatförändringen kommer att orsaka mycket extremväder. Och allt handlar inte om att det ska bli varmare just i din håla.
Oj då. Men kan banjospelandet IAF underlätta lite att stoppa climatechange-globalwårming? För jag kör på som fan och vill ju rädda jorden faktiskt från denna fara och göra så att allt förblir helt stilla.

#Banjo4NoMoreClimateChange
Citera
2023-09-20, 17:14
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Håller med om att norrlänningar leker balla med att de minsann kan köra på snö, och helt ärligt det är fan jobbigare att köra i Stockholmstrafiken än att köra på hårdsnö med fyrhjulsdrift o dubbdäck, det kan vilken kärring som helst
Citera
2023-09-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Varje år fylls flashback med trådar om hur usla stockholmare är när det blir problem i trafiken på grund av snön. Det är nästan alltid stöddiga norrlänningar som aldrig har fickparkerat eller kört i en rondell som hävdar att de är bäst på att köra bil oavsett väglag.

Nu verkar det ha kommit lite snö i Kiruna som har landslaget trafiken totalt.
Vilka undanflykter kommer vi se nu?
Kan vi kanske slippa gnäll på stockholmsförare nu när det bevisats att norrlänningar inte klarar av lite snö trots att det knappast är nån trafik att tala om ens.

https://www.expressen.se/tv/vader/har-ar-arets-forsta-sno-supertidigt/

Att i Stockholm kommer det 0,5dm snö i mitten på januari och det blir totalt kaos och all busstrafik ställs in och undantagstillstånd utlyses.

Nu har det kommit ganska oväntat 3dm snö i mitten på september och inte en käft har hunnit byta till vinterdäck…
Citera
2023-09-20, 17:18
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Fniss, din tokstolle! Du kan ju inte hänvisa till en knasig tråd och tro att den är sann.
Gäller detsamma denna tråden?
Citera
2023-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Aha, de hann inte med att ploga alltså?! Är inte det detsamma stockholmarna brukar skylla på? Hmmm…

Vet inte om du trollar men man brukar betala plogägare för att vara standby under en viss period....skillnaden är att i Stockholm blir det kaos även i december när kontrakterade plogar är standby och det är krav med vinterdäck.
Citera
2023-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Stockholmare har mer vana vid komplex trafikmiljö ja. Men ni är allmänt vårdslösa i trafiken och överskattar eran förmåga. Man märker direkt när någon turist är från Stockholm här uppe i norra Sverige och kör bil. Praktexempel på hur man inte bör bete sig i trafiken enligt körskolan.

”Om det inte finns någon som hör när ett träd faller i skogen, hörs det då?”

Samma frågeställning borde gälla bilister. Om ingen ser en bil framföras dåligt, framförs den då dåligt?
Citera
2023-09-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Oj då. Men kan banjospelandet IAF underlätta lite att stoppa climatechange-globalwårming? För jag kör på som fan och vill ju rädda jorden faktiskt från denna fara och göra så att allt förblir helt stilla.

#Banjo4NoMoreClimateChange
Du gör ju verkligen sken av att ha många högskolepoäng, not?
Plinka på du på banjon med dina sex fingrar.
Citera
2023-09-20, 17:25
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Du gör ju verkligen sken av att ha många högskolepoäng, not?
Plinka på du på banjon med dina sex fingrar.
Oj då du har fått skolpoäng, ja om du fortsätter på det spåret är du snart nära klimatexpertpanelen på SVT som nästa grej. Och ja, jag
kör på som Britt-Marie från lidköping. Det här är viktiga saker, du verkar ju tro att jag är någon sorts klimatförnekare? Ha, Inte jag inte.
Citera
2023-09-20, 17:30
Medlem
bomhulls avatar
Bor nog fler norrlänningar i sthlm än i kiruna
Citera
2023-09-20, 17:33
Medlem
Conams avatar
Citat:
Haha!!!! Jag tänkte nog på apoteket när det hembrända i vanlig ordning gav huvudvärk dagen efter. Vad är det ni dricker nu igen? Rävtass som ni tror är samma sak som rödvin?
Ahhh du menar det! Janäjorå visst tusan ja 🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in