2023-09-20, 15:23
Medlem
En i personalen på en tandläkarmottagning har misshandlats av en person som nekats tandvård.

Polis kallas till en händelse på en tandläkarklinik i Stockholm. En person har krävt akut tandvård på kliniken eftersom han har kraftig smärta i munnen. Då personen nekas tandvård uppstår bråk och en i personalen får motta slag.

Ambulans kommer till platsen och den misshandlade ur personalen tas till sjukhus för vård. Personen som nekats tandvård och misshandlat personalen har avvikit från platsen. Polisen har upprättat en anmälan om misshandel. Det finns en misstänkt, men ännu ej gripen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/september/20/20-september-1115-misshandel-stockholm/

Tandvärk är ingen lek, vilken klinik osv .... ?
Senast redigerad av SlickCity 2023-09-20 kl. 15:49.
Citera
2023-09-20, 15:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlickCity
En person har krävt akut tandvård

"En person"? Vilken sorts person? Var hen svensk medborgare? Var hen nykter? Var hen känd av polis och straffad sedan tidigare?

Sedan undrar man så klart hur hens plan såg att för att få tandläkarvård efter att ha tagit till knytnävarna. Finns ju risk att personal på olika kliniker gått i skola med varandra och att många arbetat på andra mottagningar innan, osv, så de känner varandra, och att hens signalement nu är känt på alla mottagningar. Satsade hen allt på ett kort?
Citera
2023-09-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
"En person"? Vilken sorts person? Var hen svensk medborgare? Var hen nykter? Var hen känd av polis och straffad sedan tidigare?

Sedan undrar man så klart hur hens plan såg att för att få tandläkarvård efter att ha tagit till knytnävarna. Finns ju risk att personal på olika kliniker gått i skola med varandra och att många arbetat på andra mottagningar innan, osv, så de känner varandra, och att hens signalement nu är känt på alla mottagningar. Satsade hen allt på ett kort?

Kliniken kanske inte tog emot kontanter

Tror inte det var en kvinna som spöade upp.
Citera
2023-09-20, 15:54
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlickCity
Kliniken kanske inte tog emot kontanter

Ja, så kan det ju ha varit. Ett otyg som borde förbjudas, för rikets och folkets trygghet.
Citera
2023-09-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ja, så kan det ju ha varit. Ett otyg som borde förbjudas, för rikets och folkets trygghet.

Undra om tandläkaren hade påbörjat och sen nekat, man skulle har varit där i väntrummet när fajten började, vilken cirkus ...
Senast redigerad av SlickCity 2023-09-20 kl. 16:10.
Citera
2023-09-20, 16:12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Vilken sorts person?

Det kan ju varit en gängkriminell. Då är det snart en granat i mottagningens brevinkast.

Eller om tandvärken inte lagt sig, så kommer de snart tillbaka med två man med automatvapen. Även tandläkaren behöver nog såna där larmknappar som banker hade förr i dagens Sverige.

Och kunderna betalar.
Citera
2023-09-20, 17:23
Medlem
Hässelby Gård
Citera
2023-09-20, 18:06
Medlem
Citat:
Det kan ju varit en gängkriminell. Då är det snart en granat i mottagningens brevinkast.

Eller om tandvärken inte lagt sig, så kommer de snart tillbaka med två man med automatvapen. Även tandläkaren behöver nog såna där larmknappar som banker hade förr i dagens Sverige.

Och kunderna betalar.
En gängkriminell som inte har råd att fixa hål i tänderna?
Citera
2023-09-20, 19:31
Medlem
Låter som en kulturberikare som inte fick som han ville och då i vanlig ordning börja skrika, jak ska knolla diig och sedan började misshandla.
Citera
2023-09-20, 19:39
Avslutad
Haha! När jag fick höra att det är ett års väntetid hos tandläkaren brast det för mig och jag sa vad jag tyckte om det med papperslösa invandrare som får gratis tandvård. Dock är jag inte våldsam rakt av. Kanske inte min bästa stund men när samhällsservicen är på upphällningen så är det svårt att hålla käft.
Citera
2023-09-20, 21:02
Medlem
Återigen måste jag ställa den här frågan. Sverige har ett bland världens högsta skatter, men vi har ingen subventionerad tandvård?

Vad betalar vi skatt för? Massinvandring? Integration? Massiva bistånd som hamnar i korruptas fickor? Till massa tramsmyndigheter? Onödig byråkrati? Extrema löner till politruker som sitter och rullar tummarna eller stickar under arbetstid?

Jag försvarar inte misshandeln, men jag hatar hur det här landet styrs. Varför ska tandvården inte inkluderas i den övriga vården?
Citera
2023-09-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Återigen måste jag ställa den här frågan. Sverige har ett bland världens högsta skatter, men vi har ingen subventionerad tandvård?

Vad betalar vi skatt för? Massinvandring? Integration? Massiva bistånd som hamnar i korruptas fickor? Till massa tramsmyndigheter och övrig byråkrati?

Jag försvarar inte misshandeln, men jag hatar hur det här landet styrs. Varför ska tandvården inte inkluderas i den övriga vården?
Det är pågång inom mandatperioden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in