2023-09-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jompila
önskar jag kunde ha mitt konto kvar, enda plattformen jag kan snacka skit med morsan på. men har brutit med skitfolk, så direkt jag är inne där, ska det pm:as, ringas, o tjatas om att vi måste ses, dom måste ha hjälp, det enda som snackas e droger mm, o massa skit...hoppas dom gett upp btw, senast jag var inne där, var ett år sen, kanske ska kolla om det lugnat sig? det finns ju bra grupper typ ang bostadsområdet man bor på, köp o sälj, intresseklubbar, humorsidor mm, jag saknar det när jag tänker på det..

Om det är folk du brutit med, varför inte bara ta bort dom?
Citera
2023-09-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Om det är folk du brutit med, varför inte bara ta bort dom?
dom försöker ju bara lägga till mig som vän trots jag tar bort dom eftersom liksom, o rätt som det är kommer det ringningar genom det jädra messenger
Citera
2023-09-26, 10:04
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murstocken
Jag har massa vänner på fb vats inlägg jag gärna ser i mitt flöde. Men de dyker bara upp massa blaj! Reklam och meningslösa videos. Mer än varannat inlägg är från företag eller personer jag inte valt att följa. I grupper man tänker ska vara bra att vara med om för samhällsinfo och veta vad som händer i staden/området man bor i delas mest inlägg och borttappade katter och försvunna nycklar. Sen alla dessa träningsbilder från gym och delade löprundor. Tycker det är enormt slöseri med tid att ha fb kvar. Ändå har jag det för att inte missa något viktigt. Tex nån vän har gift sig eller fått barn eller imbrottsvåg i området man bor.

Hur är det för er, får alla andra mest onödigt dravell?

Hur gör man för att få ett renare flöde, kan man stoppa alla annonser och annan skit jag inte valt själva?

Är det dags att lägga ner fb snart?

Vill du inte vara på Fejsbook är det väl bara att lägga ner.. Fattar inte grejen. Finns för övrigt massor av sidor och grupper på Fejjan som stämmer med mina intressen. Gå med i sådana du också så får du nog upp saker i flödet som intresserar dig.
Citera
2023-09-26, 10:14
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
dom försöker ju bara lägga till mig som vän trots jag tar bort dom eftersom liksom, o rätt som det är kommer det ringningar genom det jädra messenger

Låter bara stressande. Bort med skiten säger jag. Burn, Facebook, burn.
Citera
2023-09-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Låter bara stressande. Bort med skiten säger jag. Burn, Facebook, burn.
det var lite så jag gjorde. men det GÅR ju fan inte att avsluta skiten, man KAN inte bara stänga av den ju! inte hittar jag nån sån funktion iaf trots dagar av letande!
har tom mejlat dom o krävt dom ska ta bort kontot o att jag är nazist och hatar zuckerberg som den jude han är....hade långt utlägg om varför hitler gjorde rätt, och att massmordet på judar var det bästa som hänt människans historia....blev avstängd nån månad, sen var skiten tillbaka igen! jävla juden!
Citera
2023-09-26, 10:38
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du använder Facebook helt fel. Det är i grupperna det händer roliga saker, skit i dina vänner från gymnasiet de har gjort sitt för länge sen.

Detta. Jag har grupper jag kollar i och plockat bort majoriteten av "vänner" man aldrig pratar med. Folk som kan vara kvar ändå sätter jag på "ignorera alla inlägg från denna" så jag slipper se deras vardagsinlägg etc.
Måste dock erkänna att jag ibland fastnar på skrolla på väggen eller vad nu första sidan kallas. Mycket, mycket skit som bara rullar förbi men ibland guldkorn som är roliga eller intressanta. Ska tiden bara bort så sitter man där.
Citera
2023-09-26, 10:58
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
det var lite så jag gjorde. men det GÅR ju fan inte att avsluta skiten, man KAN inte bara stänga av den ju! inte hittar jag nån sån funktion iaf trots dagar av letande!
har tom mejlat dom o krävt dom ska ta bort kontot o att jag är nazist och hatar zuckerberg som den jude han är....hade långt utlägg om varför hitler gjorde rätt, och att massmordet på judar var det bästa som hänt människans historia....blev avstängd nån månad, sen var skiten tillbaka igen! jävla juden!

Tråkigt att höra. Kanske avaktiverar de inte ditt konto pga att du uttryckte dig just så. Bästa jävligheten är den man ger tillbaks till den som jävlas. Troll eller ej.

Mitt konto finns kvar någonstans i etern men jag har inte loggat in på kanske 5 år (?) nu så vet inte hur det ligger till. Messenger har jag kvar men det är typ samma folk jag skriver till där någon gång ibland.
Citera
2023-09-26, 11:18
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Ja det är bara en massa reklam för krimskrams från Kina, klickbete filmer där man inte ser hur videon slutar, fejkartiklar som visar att Tilde blir gripen av SÄPO, samt gamlingar som delar "asgarv" från Den Stora Dassboken 2003 som de köpte från sina barnbarn som sålde jultidningar.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-09-26 kl. 11:21.
Citera
2023-09-26, 11:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du använder Facebook helt fel. Det är i grupperna det händer roliga saker, skit i dina vänner från gymnasiet de har gjort sitt för länge sen.

Beror på vilka som styr grupperna. I gruppen för min gamla hemort är det mest bortsprungna katter och sönderslagna busskurar och fönsterrutor som delas. Någon gång då och då postas det en bild på solnedgången varav alla fruntimmer postar det obligatoriska svaret "Åååh så fint". "Vackra X" etc etc. De mest spännande grejerna är förbjudna att delas eller prata om. Kanske för att gruppen styrs av en scoutledare som bara vill ha myspys.
Citera
2023-09-26, 11:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murstocken
Jag har massa vänner på fb vats inlägg jag gärna ser i mitt flöde. Men de dyker bara upp massa blaj! Reklam och meningslösa videos. Mer än varannat inlägg är från företag eller personer jag inte valt att följa. I grupper man tänker ska vara bra att vara med om för samhällsinfo och veta vad som händer i staden/området man bor i delas mest inlägg och borttappade katter och försvunna nycklar. Sen alla dessa träningsbilder från gym och delade löprundor. Tycker det är enormt slöseri med tid att ha fb kvar. Ändå har jag det för att inte missa något viktigt. Tex nån vän har gift sig eller fått barn eller imbrottsvåg i området man bor.

Hur är det för er, får alla andra mest onödigt dravell?

Hur gör man för att få ett renare flöde, kan man stoppa alla annonser och annan skit jag inte valt själva?

Är det dags att lägga ner fb snart?

Instämmer. Har sedan ett antal år lagt ner med alla (a)sociala media (har inte tagit bort konton, men går aldrig in på de i princip, eller väldigt sällan).

När jag har tid över, tex. på raster (jobbar mycket hemifrån), så istället för att spendera tiden på (a)sociala media, så lägger jag tiden här på Flashback och andra diskussionsforum.

Det går åt precis lika mycket tid, men det är ett större nöje för mig helt enkelt än att hänga på Facebook (och andra asociala media).

Däremot, även om jag tröttnat på Facebook, så tycker jag inte man skall tvinga de att lägga ner det. Är ju bra att alla kan välja, även om jag personligen väljer bort det och personligen tycker det är mest skit.
Citera
2023-09-26, 12:12
Avslutad
Citat:
Säg det du skrev här till dem 😂
Citera
2023-09-26, 12:35
Medlem
mhns avatar
Ja, dessa förbannade "Förslag för dig"-posts dränker ju flödet så man knappt ser något från de som man faktiskt har valt att följa. Det finns ingen inställning på Facebook som döljer dessa "Förslag för dig". Det var inte så här illa förut, det har verkligen eskalerat så till den milda grad att Facebook knappt är brukligt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in