Citat:
Ursprungligen postat av
Murstocken
Jag har massa vänner på fb vats inlägg jag gärna ser i mitt flöde. Men de dyker bara upp massa blaj! Reklam och meningslösa videos. Mer än varannat inlägg är från företag eller personer jag inte valt att följa. I grupper man tänker ska vara bra att vara med om för samhällsinfo och veta vad som händer i staden/området man bor i delas mest inlägg och borttappade katter och försvunna nycklar. Sen alla dessa träningsbilder från gym och delade löprundor. Tycker det är enormt slöseri med tid att ha fb kvar. Ändå har jag det för att inte missa något viktigt. Tex nån vän har gift sig eller fått barn eller imbrottsvåg i området man bor.
Hur är det för er, får alla andra mest onödigt dravell?
Hur gör man för att få ett renare flöde, kan man stoppa alla annonser och annan skit jag inte valt själva?
Är det dags att lägga ner fb snart?
Instämmer. Har sedan ett antal år lagt ner med alla (a)sociala media (har inte tagit bort konton, men går aldrig in på de i princip, eller väldigt sällan).
När jag har tid över, tex. på raster (jobbar mycket hemifrån), så istället för att spendera tiden på (a)sociala media, så lägger jag tiden här på Flashback och andra diskussionsforum.
Det går åt precis lika mycket tid, men det är ett större nöje för mig helt enkelt än att hänga på Facebook (och andra asociala media).
Däremot, även om jag tröttnat på Facebook, så tycker jag inte man skall tvinga de att lägga ner det. Är ju bra att alla kan välja, även om jag personligen väljer bort det och personligen tycker det är mest skit.