2023-09-20, 13:39
Medlem
Citat:
'Konsekvens av det frekventa användandet är att kurdiska ungdomar behandlas illa av skolkamrater.

– Man svartmålar hela den kurdiska befolkningen, säger han.'

Kurdiska befolkningen? Är de inte svenskar?
Har vi misslyckats med integrationen🤣?
De får säga att de är kurder men vi svenskar får inte säga att vi svenskar är svenskar - då är vi rasistiska😡

Kurdistan har för övrigt aldrig funnits annat än som en dröm.
Citera
2023-09-20, 14:08
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemosproblemos
Citat:
'Konsekvens av det frekventa användandet är att kurdiska ungdomar behandlas illa av skolkamrater.

– Man svartmålar hela den kurdiska befolkningen, säger han.'
Visst är det intressant vilken typ av mental gymnastik "antirasister" tvingas ägna sig åt.
Citera
2023-09-20, 14:11
Avslutad
Vem är det egentligen som svartmåla den kurdiska befolkningen... det är väl mer han?! Om han inte hade hållit på att skapa så mycket kaos hade det inte skrivits i media alls. Om svenska kurder tar så illa vid sig kan de ju göra något åt problemet istället
Citera
2023-09-20, 14:14
Medlem
YP4XQs avatar
"Svenska kurder" hahaha.. är dom kurder eller är dom svenskar? Troligtvis tar dom kappan när det gagnar dem när de vill vara antingen kurd eller svensk.
Citera
2023-09-20, 14:14
Medlem
Europes avatar
Jag röstar för Kurtiserande Röven som nytt namn.
Citera
2023-09-20, 14:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyostunnelbana
Få vet vem Rawa Majid är när man pratar med folk.
Sen när man säger Kurdiska räven så vet dom direkt. Ahaaa han den där farliga knarkbossen

Så det blir kalla han Kurdiska räven för alltid. Enklast så.
Är själv ganska dålig på Muslimska namn. Lätt glömma
Kurdiska räven är något man inte glömmer dock

Håller med…. Muslimska namn typ Ali eller Ahmad är rätt så svåra att uttala med våra å, ä, ö tungor

Tacka vet jag de mer internationelllt gångbara namnen typ Gertrud, Ingegerd och liknande

On topic
Kalla kräket vad ni vill… Kurdiska Röven låter ännu bättre i mina öron

Tråkigt bara att medelSuedin måste ha enkla svar på allt.. typ, en minoritet av kurderna är kriminella = alla kurder är kriminella
Dessväre fungerar inte samma ekvation för Suedin om det är omvänt läge ex en större andel kurder har universitetsexamen än vad där är kriminella kurder = kurder är väutbildade och ambitiösa
Citera
2023-09-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Media borde ha fler namn på kriminella, baserade på var de kommer ifrån.
Kurdiska räven
Somaliska apan
Arabiska grisen
Afghanska hunden
Turkiska flatlusen

Osv, osv

Ja men istället kallas de svenskar av någon konstig anledning!
Citera
2023-09-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Håller med…. Muslimska namn typ Ali eller Ahmad är rätt så svåra att uttala med våra å, ä, ö tungor

Tacka vet jag de mer internationelllt gångbara namnen typ Gertrud, Ingegerd och liknande

On topic
Kalla kräket vad ni vill… Kurdiska Röven låter ännu bättre i mina öron

Tråkigt bara att medelSuedin måste ha enkla svar på allt.. typ, en minoritet av kurderna är kriminella = alla kurder är kriminella
Dessväre fungerar inte samma ekvation för Suedin om det är omvänt läge ex en större andel kurder har universitetsexamen än vad där är kriminella kurder = kurder är väutbildade och ambitiösa

Borde inte de ambitiösa kurderna åka hem och kämpa för sitt kurdistan istället för att ockupera sverige?
Citera
2023-09-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nej han är från Irakiska Kurdistan. Turkisk medborgare genom investeringslagstiftningen.
Har tänkt på det där.
Turkarna kollar väl upp att det handlar om vita pengar,
för de kan väl inte gynna penningtvätt.
Citera
2023-09-20, 16:39
Medlem
Media är för dumma för att fatta att man gör honom till en idol för många unga.
Citera
2023-09-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sander01234
Kalla honom klto ris istället !
Kurdiska räven = Xezalê kurd.

Vad betyder klto ris?
Citera
2023-09-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Borde inte de ambitiösa kurderna åka hem och kämpa för sitt kurdistan istället för att ockupera sverige?
Jag har hört flera kurder säga att de vill ha biten Norrland i Sverige som sitt. De har infiltrerat mycket och är numera politiker och tagit sig in i rättsystemet som åklagare till och med. Man förstår att Erdogan håller dem kort.

Man ska inte dra alla över en kam, har träffat på några som verkat schyssta, men så har jag haft med några som är ena riktiga jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in