2023-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag har tidigare varit inne på att det var någon annan än Terje som satt bakom ratten då bommen rammades. Bilen var väl relativt ny och Terje borde ha varit rädd om den. En bilkapare/biltjuv bryr väl sig inte däremot.

Kan P-Å L ha rattat Isuzun?

Jag går i samma funderingar, med tanke på att vakten inte kan säga att det var en norrman han pratade med så kan det ju ha varit en svensk som försökte prata norska.
Citera
2023-09-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag har tidigare varit inne på att det var någon annan än Terje som satt bakom ratten då bommen rammades. Bilen var väl relativt ny och Terje borde ha varit rädd om den. En bilkapare/biltjuv bryr väl sig inte däremot.

Kan P-Å L ha rattat Isuzun?

Jag går i samma funderingar, med tanke på att vakten inte kan säga att det var en norrman han pratade med så kan det ju ha varit en svensk som försökte prata norska.
Citera
2023-09-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det ska bara ha hittats DNA från Terje i bilen, vilket talar för att han det bara är han som har kört den. (Men om polisen kan missa att det fanns en GPS i bilen så kan de kanske missa DNA också…)
Citera
2023-09-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Det ska bara ha hittats DNA från Terje i bilen, vilket talar för att han det bara är han som har kört den. (Men om polisen kan missa att det fanns en GPS i bilen så kan de kanske missa DNA också…)

Att bilen inte undersöktes ordentligt av polisen är ju klart.
Däremot är jag tveksam till att alla som vistas i en bil efterlämnar DNA-spår.
Det måste väl ha varit andra personer än Terje som har vistats i denna bil?
Citera
2023-09-19, 22:28
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Att bilen inte undersöktes ordentligt av polisen är ju klart.
Däremot är jag tveksam till att alla som vistas i en bil efterlämnar DNA-spår.
Det måste väl ha varit andra personer än Terje som har vistats i denna bil?

Ja, naturligtvis har fler personer varit i bilen i hyfsad närtid. Terje hade väl nyss köpt den dessutom?

Har för mig att de topsar vissa delar av ratten och kanske handtag och något mer där det är mest troligt att en person avsatt DNA.
Att man inte hittat det från någon mer betyder ju inte att ingen annan varit där.
Citera
2023-09-20, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Ja, naturligtvis har fler personer varit i bilen i hyfsad närtid. Terje hade väl nyss köpt den dessutom?

Har för mig att de topsar vissa delar av ratten och kanske handtag och något mer där det är mest troligt att en person avsatt DNA.
Att man inte hittat det från någon mer betyder ju inte att ingen annan varit där.
Verkar inte som polisen gjort så mkt utredning kring Terjes försvinnande inledningsvis. Och har dom till slut kollat bilen och topsat så kan dom nöjt sig med att bara jämföra mot Terje. Den som ev körde bilen efter kan ha haft handskar osv. Så den detaljen säger inte så jättemycket.
Citera
2023-09-20, 08:37
Medlem
TJ hadde ganske sikkert en amfetaminpsykose med alt der rare Han hadde gjort dagene innen. Typisk oppførsel med alt som skjedde.

Han hadde levd et tøft og hardr liv før . Tragisk skjebne 😥
Citera
2023-09-20, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Missanthropy52
TJ hadde ganske sikkert en amfetaminpsykose med alt der rare Han hadde gjort dagene innen. Typisk oppførsel med alt som skjedde.

Han hadde levd et tøft og hardr liv før . Tragisk skjebne 😥

Inget av det som sker verkar ha någon logisk förklaring, annat än en psykos, psykisk eller orsakad av droger. Det märkliga är att ingen kropp har hittats, men havet är djupt.
Citera
2023-09-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Inget av det som sker verkar ha någon logisk förklaring, annat än en psykos, psykisk eller orsakad av droger. Det märkliga är att ingen kropp har hittats, men havet är djupt.

Terje ville ju uppenbart köpa hund. Han talade om att han hade kontanter med sig och då han nekades hundköp i Norge sa han att han skulle köpa hund i Sverige.
Han har knappat in en adress i sin gps där det bor en hundtränare och uppfödare. En slump knappast.
Ponera att han för den svenska uppfödaren också talat om att han har kontanter med sig.

Låt oss titta närmare på den Svenska mannen,
Han har enligt egen utsago hållit på med hund i hela sitt liv.
Han har enligt egen utsago drivit hundpensionat i Lycksele tillsammans med sin far i 16 år.
Han har bara sporadiskt lönearbetat, har knappast någon högre pension.
Han har enligt tråden blåst folk på pengar haft skulder hos kronofogden.
Citera
2023-09-20, 13:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Han har enligt egen utsago drivit hundpensionat i Lycksele tillsammans med sin far i 16 år.

Det som behöver hittas här är en koppling mellan honom och Muskö. Eller något annat ställe Terje besökte, t.ex. Torö.

Håll bara i minnet att det finns två saker som talar mot att det var någon annan än Terje som körde bilen: dels DNA, men dessutom telefonsamtalet på kvällen som knappast kunde fejkas.
Citera
2023-09-20, 13:42
Avslutad
Citat:
Terje ville ju uppenbart köpa hund. Han talade om att han hade kontanter med sig och då han nekades hundköp i Norge sa han att han skulle köpa hund i Sverige.
Han har knappat in en adress i sin gps där det bor en hundtränare och uppfödare. En slump knappast.
Ponera att han för den svenska uppfödaren också talat om att han har kontanter med sig.

Så är det, jag tror PÅL har kopplingar till Sollefteå i slutet på 80 talet början på 90, han gick visst hundskolan där på utbildning.
Att han fyller år samma dag som Eva Söderström mördas kan vara intressant, om han blåste folk även förr i tiden på hundköp.
Terje och Eva kanske inte backade
Citera
2023-09-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det som behöver hittas här är en koppling mellan honom och Muskö. Eller något annat ställe Terje besökte, t.ex. Torö.

Håll bara i minnet att det finns två saker som talar mot att det var någon annan än Terje som körde bilen: dels DNA, men dessutom telefonsamtalet på kvällen som knappast kunde fejkas.

Hunduppfödaren som i sitt liv har tränat bevakningshundar kan mycket väl ha varit på Muskö i det ärendet någon gång. Han är eller har varit medlem i Brukshundklubben som är en frivillig försvarsorganisation.
Han har enligt tråden arbetat en tid hos Nynäshamsbostäder.
Med tanke på Terjes samtal till systerdottern har han med all sannolikhet varit i närheten av Muskö.
Hunduppfödaren kan ha stämt träff på Muskö med Terje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in