2023-09-19, 18:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Du strider mot Guds ord, och då vill jag att du ska veta att det du gör mot Guds ord gör du mot Gud.
Jag får stå för mitt och du får stå för ditt. Kristendomen är ett avfall från Guds ord från första veckan efter korsfästelsen.
Citera
2023-09-19, 18:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag får stå för mitt och du får stå för ditt. Kristendomen är ett avfall från Guds ord från första veckan efter korsfästelsen.
Du står för ditt - nämligen din enmansreligion där du själv valt ut vad du tror är Guds ord.
Jag står inte för mitt. Jag tror på Bibeln, de skrifter som Jesus själv bekände sig till.
Citera
2023-09-19, 18:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du står för ditt - nämligen din enmansreligion där du själv valt ut vad du tror är Guds ord.
Jag står inte för mitt. Jag tror på Bibeln, de skrifter som Jesus själv bekände sig till.
Du tror på Bibeln och jag tror på Jesus.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24
Citera
2023-09-19, 18:56
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Du tror på Bibeln och jag tror på Jesus.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24
Han bekände sig till Bibeln, du inte - därför tror du ingalunda på honom, utan, när det kommer till kritan, på dig själv. Du är din yttersta auktoritet.
Citera
2023-09-19, 18:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Han bekände sig till Bibeln, du inte - därför tror du ingalunda på honom, utan, när det kommer till kritan, på dig själv. Du är din yttersta auktoritet.
Börja du att läsa och sprida ord av Jesus istället för att krama din bibelbok.
Citera
2023-09-19, 19:03
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Börja du att läsa och sprida ord av Jesus istället för att krama din bibelbok.
Och för att få reda på vika ord som är av Jesus ska jag komma till Dig, O Store AskMeAboutJesus!

glöm det
Citera
2023-09-19, 19:04
Medlem
Damen101s avatar
Heter inte Jesus, Mohammed i efternamn?
Citera
2023-09-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jesus var supertydlig på den punkten. Han skulle återkomma redan inom några årtionden, alltså någon gång under det första århundradet efter Kristus. Det Nya Testamentet gör detta fullständigt klart:

https://blacknonbelievers.org/jesus-failed-prophecy-about-his-return/

Kristna väntar fortfarande på en vän som är 2000 år försenad till deras möte och intalar sig själva att han fortfarande kommer att dyka upp.

Tack, mycket bra sammanfattning. Jag kom ihåg att Jesus säger till sina åhörare på minst ett ställe i evangelierna att de inte alla ska dö innan han själv har återkommit till jorden, men jag kom inte ihåg var det stod.

Tack för att du talade om att Jesus säger detta i Matteus sextonde kapitel, vers 27-28 (alltså, Matt. 16:27-28), vidare i Matt. 24:25-34, Markus 13:26-30, Lukas 21:27-32 och Matt. 26: 63-64.

Och så står det en massa varningar på andra ställen i Nya testamentet om att den yttersta tiden är nära, så nära att den nästan är här. Detta alltså för nästan två tusen år sen! Läs källan som blacknonbelievers satte ihop och som absinten länkade till!
Citera
2023-09-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Heter inte Jesus, Mohammed i efternamn?

Eh, nej.

Är du muslim eller?
Citera
2023-09-19, 19:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Och för att få reda på vika ord som är av Jesus ska jag komma till Dig, O Store AskMeAboutJesus!

glöm det
Du behöver varken mig eller någon annan för att läsa evangelierna.
Citera
2023-09-19, 19:06
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Eh, nej.

Är du muslim eller?

Jag har för mig att Moses sa att en messiha skulle komma med beteckningen J.M alltså Jesus Mohammed. Sonen till alla alltså Allha, gud.

Citera
2023-09-19, 19:09
Medlem
Citat:
Jesus återkomst närmar sig varje dag, men när är det troligast att han återkommer enligt Bibeln?

Några kristna i USA verkar tro att det blir nu på lördag.

https://beforeitsnews.com/prophecy/2023/09/september-23rd-the-storm-that-will-take-the-world-by-surprise-2545172.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in