2022-05-25, 20:00
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackeliten
Vad tror ni om framtiden? Känns som att det krävs något besked om fabrikerna och sen kan aktien dra iväg.

Tror framtiden är extremt ljus. Inte ofta man ser sådana case på börsen med såpass många triggers. Allt som krävs är tålamod, för besked om fabrikerna kommer. Allt vi behöver göra är att vänta och se. Jag är trygg så länge michelin är med påt. Det verkar ju också gynna de väl, deras nya racingdäck är gjort på material från SES. Det var också michelin som fick mig att investera i företaget. Bara en tidsfråga till allt kommer på plats för detta fina företag.
Citera
2022-05-27, 11:45
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Vilken dag! Plus för i år! Hoppas det håller i sig
Citera
2022-11-17, 13:59
Medlem
Upp 5% senaste dagarna SES stretar på, trots krig, ränteoro och domedagsprofeter.
Citera
2023-01-07, 15:43
Medlem
Är det läge att gå in i denna aktie eller ska man avvakta?
Hur ser deras kassa ut, hur länge räcker pengarna?
Har de öppnat någon fabrik ännu?
När är det tänkt att de ska börja tjäna pengar?

Mvh
Citera
2023-03-30, 12:58
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Vilka nyheter!

https://envirosystems.se/investor/pr...DB1711A34A830/

"Scandinavian Enviro Systems and Antin Infrastructure Partners announced today to have established a joint venture (“the JV”) in order to, based on Enviro's technology, create the world’s first large-scale tire recycling group."

I skrivande stund är de upp 34%.
Citera
2023-03-30, 13:53
Medlem
Grattis alla 🤘 men hur ska dom lösa 30% ägandet ?
Nån som har något bra svar.
Citera
2023-05-04, 19:42
Medlem
RE blir på 2kr 👌
Citera
2023-09-18, 20:39
Medlem
Läget har minst sagt blivit intressant i Enviro. Från den stora nyheten och kursuppgången i april (SES går ihop med Michelin och Antin Infrastructures för att bilda JV och driva världens första storskaliga däckåtervinning med flera fabriker genom europa) så har kursen störtat en bra bit över 50% och är nu nedtryckt på lägsta nivån på väldigt länge. Idag släppte DI en artikel med enbart en teknisk analys som sågade SES till fotknölarna och kallade det för "luftslott". Aktien föll ytterligare 9%. Förra gången DI sågade Enviro så var det inför den riktigt kraftiga uppgången i samband med besked om JV.

Saken är nu den att det inte kommit något dåligt alls från Enviro själva, ingenting fundamentalt negativt eller oroväckande under hela kursraset. Alla planer är fortfarande aktuella, fullt finansierat, pengar finns i kassan för år framåt, man inväntar investeringsbeslut från Antin (som tänker finansiera Enviros expansion och stötta dem framåt, drömscenario i princip) att bygga den första storskaliga fabriken i Uddevalla. Ändå dumpas det dagligen i aktien och alla undrar varför.

Det har under en tid talats om kursmanipulation och det på ett i synnerhet öppet och vågat sätt. Handeln består i mångt och mycket om robotar vad jag kan se, och de säljer på ett sätt jag sällan skådat, konstant och aggressivt rakt ner och till synes ökar de takten så fort något uppdagar sig som kan anses vara ofördelaktigt för bolaget. Nu har det nog nått bristningsgränsen för många, folk är riktigt arga.

Frågan är om det kommer ett investeringsbeslut här i dagarna och kursen trycks ner medvetet för att vissa ska kunna köpa in sig tungt innan nästa stora uppgång sker (historien upprepar sig). Allt tyder på det och jag har nog aldrig varit med om ett så lovande case på svenska aktiemarknaden som handlas på ett så fult sätt, och jag har sett mycket äckligt hända på börsen.
Senast redigerad av Chokladtoppen 2023-09-18 kl. 20:42.
Citera
2023-09-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Läget har minst sagt blivit intressant i Enviro. Från den stora nyheten och kursuppgången i april (SES går ihop med Michelin och Antin Infrastructures för att bilda JV och driva världens första storskaliga däckåtervinning med flera fabriker genom europa) så har kursen störtat en bra bit över 50% och är nu nedtryckt på lägsta nivån på väldigt länge. Idag släppte DI en artikel med enbart en teknisk analys som sågade SES till fotknölarna och kallade det för "luftslott". Aktien föll ytterligare 9%. Förra gången DI sågade Enviro så var det inför den riktigt kraftiga uppgången i samband med besked om JV.

Saken är nu den att det inte kommit något dåligt alls från Enviro själva, ingenting fundamentalt negativt eller oroväckande under hela kursraset. Alla planer är fortfarande aktuella, fullt finansierat, pengar finns i kassan för år framåt, man inväntar investeringsbeslut från Antin (som tänker finansiera Enviros expansion och stötta dem framåt, drömscenario i princip) att bygga den första storskaliga fabriken i Uddevalla. Ändå dumpas det dagligen i aktien och alla undrar varför.

Det har under en tid talats om kursmanipulation och det på ett i synnerhet öppet och vågat sätt. Handeln består i mångt och mycket om robotar vad jag kan se, och de säljer på ett sätt jag sällan skådat, konstant och aggressivt rakt ner och till synes ökar de takten så fort något uppdagar sig som kan anses vara ofördelaktigt för bolaget. Nu har det nog nått bristningsgränsen för många, folk är riktigt arga.

Frågan är om det kommer ett investeringsbeslut här i dagarna och kursen trycks ner medvetet för att vissa ska kunna köpa in sig tungt innan nästa stora uppgång sker (historien upprepar sig). Allt tyder på det och jag har nog aldrig varit med om ett så lovande case på svenska aktiemarknaden som handlas på ett så fult sätt, och jag har sett mycket äckligt hända på börsen.
Det är ingen jävla kursmanipulation i denna aktie ,bara strunt prat de där .
Enviro har ett BV på 1miljard å dom gör minus på sista raden .
Så enkelt är de ... Börsen är så nu ! Alla bolag straffas
Citera
2023-09-18, 20:58
Medlem
Marknaden vet redan att de ska byggas fabriker så en stor uppgång när PM kommer kan man glömma.
Citera
2023-09-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Det är ingen jävla kursmanipulation i denna aktie ,bara strunt prat de där .
Enviro har ett BV på 1miljard å dom gör minus på sista raden .
Så enkelt är de ... Börsen är så nu ! Alla bolag straffas

Vi får väl se. Jag är också skeptisk till manipulationsteorier överlag men har aldrig sett konstigare handel förut. Grymt märklig blockanpassning, justerande av priser som ständigt försvårar uppgång, påfyllning i blocken, block som sällan går till avslut, ständigt säljande under rådande kurspris, det viftas med miljontals aktier i callarna och i fredagens slutcall lyckades någon sätta pris om en krona på aktien. Man kan vifta bort en hel del men till slut börjar man fan undra.

Hur som helst är Enviro fortfarande ett extremt lovande case. Allt har inte gått på rosor historiskt men de har aldrig slutat jaga och attrahera stora partners. Nu har de allt utlagt på silverfat, begriper knappt hur de lyckats ro i land allt.
Citera
2023-09-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Marknaden vet redan att de ska byggas fabriker så en stor uppgång när PM kommer kan man glömma.
Någon har en robot inställd på att köpa miljontals aktier vid PM-släpp. Den gjorde ett misstag häromdagen om tryckte upp kursen med 10% efter ett pm om något annat och när inte köptrycket kom dumpade den ner allting igen inom tio minuter. Spiken syns knappt ens på grafen. Någon är jävligt beredd på det här investeringsbeslutet. Följer köptrycket när roboten pumpar in pengar så är det en ny raket. Men det återstår att se.

Klart att marknaden vet men första fabriken är också nyckeln till alla andra fabriker i Europa, inköp i JV och det riktiga värdebyggandet - det vore den största milstolpen i företagets verksamhet hittills. Så att ingen skulle ha intresse av att handla vid detta pm framstår inte särskilt rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in