2022-05-25, 20:00
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackeliten
Vad tror ni om framtiden? Knns som att det krvs ngot besked om fabrikerna och sen kan aktien dra ivg.

Tror framtiden r extremt ljus. Inte ofta man ser sdana case p brsen med spass mnga triggers. Allt som krvs r tlamod, fr besked om fabrikerna kommer. Allt vi behver gra r att vnta och se. Jag r trygg s lnge michelin r med pt. Det verkar ju ocks gynna de vl, deras nya racingdck r gjort p material frn SES. Det var ocks michelin som fick mig att investera i fretaget. Bara en tidsfrga till allt kommer p plats fr detta fina fretag.
Citera
2022-05-27, 11:45
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Vilken dag! Plus fr i r! Hoppas det hller i sig
Citera
2022-11-17, 13:59
Medlem
Upp 5% senaste dagarna SES stretar p, trots krig, rnteoro och domedagsprofeter.
Citera
2023-01-07, 15:43
Medlem
r det lge att g in i denna aktie eller ska man avvakta?
Hur ser deras kassa ut, hur lnge rcker pengarna?
Har de ppnat ngon fabrik nnu?
Nr r det tnkt att de ska brja tjna pengar?

Mvh
Citera
2023-03-30, 12:58
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Vilka nyheter!

https://envirosystems.se/investor/pr...DB1711A34A830/

"Scandinavian Enviro Systems and Antin Infrastructure Partners announced today to have established a joint venture (the JV) in order to, based on Enviro's technology, create the worlds first large-scale tire recycling group."

I skrivande stund r de upp 34%.
Citera
2023-03-30, 13:53
Medlem
Grattis alla 🤘 men hur ska dom lsa 30% gandet ?
Nn som har ngot bra svar.
Citera
2023-05-04, 19:42
Medlem
RE blir p 2kr 👌
Citera
2023-09-18, 20:39
Medlem
Lget har minst sagt blivit intressant i Enviro. Frn den stora nyheten och kursuppgngen i april (SES gr ihop med Michelin och Antin Infrastructures fr att bilda JV och driva vrldens frsta storskaliga dcktervinning med flera fabriker genom europa) s har kursen strtat en bra bit ver 50% och r nu nedtryckt p lgsta nivn p vldigt lnge. Idag slppte DI en artikel med enbart en teknisk analys som sgade SES till fotknlarna och kallade det fr "luftslott". Aktien fll ytterligare 9%. Frra gngen DI sgade Enviro s var det infr den riktigt kraftiga uppgngen i samband med besked om JV.

Saken r nu den att det inte kommit ngot dligt alls frn Enviro sjlva, ingenting fundamentalt negativt eller orovckande under hela kursraset. Alla planer r fortfarande aktuella, fullt finansierat, pengar finns i kassan fr r framt, man invntar investeringsbeslut frn Antin (som tnker finansiera Enviros expansion och sttta dem framt, drmscenario i princip) att bygga den frsta storskaliga fabriken i Uddevalla. nd dumpas det dagligen i aktien och alla undrar varfr.

Det har under en tid talats om kursmanipulation och det p ett i synnerhet ppet och vgat stt. Handeln bestr i mngt och mycket om robotar vad jag kan se, och de sljer p ett stt jag sllan skdat, konstant och aggressivt rakt ner och till synes kar de takten s fort ngot uppdagar sig som kan anses vara ofrdelaktigt fr bolaget. Nu har det nog ntt bristningsgrnsen fr mnga, folk r riktigt arga.

Frgan r om det kommer ett investeringsbeslut hr i dagarna och kursen trycks ner medvetet fr att vissa ska kunna kpa in sig tungt innan nsta stora uppgng sker (historien upprepar sig). Allt tyder p det och jag har nog aldrig varit med om ett s lovande case p svenska aktiemarknaden som handlas p ett s fult stt, och jag har sett mycket ckligt hnda p brsen.
Senast redigerad av Chokladtoppen 2023-09-18 kl. 20:42.
Citera
2023-09-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Lget har minst sagt blivit intressant i Enviro. Frn den stora nyheten och kursuppgngen i april (SES gr ihop med Michelin och Antin Infrastructures fr att bilda JV och driva vrldens frsta storskaliga dcktervinning med flera fabriker genom europa) s har kursen strtat en bra bit ver 50% och r nu nedtryckt p lgsta nivn p vldigt lnge. Idag slppte DI en artikel med enbart en teknisk analys som sgade SES till fotknlarna och kallade det fr "luftslott". Aktien fll ytterligare 9%. Frra gngen DI sgade Enviro s var det infr den riktigt kraftiga uppgngen i samband med besked om JV.

Saken r nu den att det inte kommit ngot dligt alls frn Enviro sjlva, ingenting fundamentalt negativt eller orovckande under hela kursraset. Alla planer r fortfarande aktuella, fullt finansierat, pengar finns i kassan fr r framt, man invntar investeringsbeslut frn Antin (som tnker finansiera Enviros expansion och sttta dem framt, drmscenario i princip) att bygga den frsta storskaliga fabriken i Uddevalla. nd dumpas det dagligen i aktien och alla undrar varfr.

Det har under en tid talats om kursmanipulation och det p ett i synnerhet ppet och vgat stt. Handeln bestr i mngt och mycket om robotar vad jag kan se, och de sljer p ett stt jag sllan skdat, konstant och aggressivt rakt ner och till synes kar de takten s fort ngot uppdagar sig som kan anses vara ofrdelaktigt fr bolaget. Nu har det nog ntt bristningsgrnsen fr mnga, folk r riktigt arga.

Frgan r om det kommer ett investeringsbeslut hr i dagarna och kursen trycks ner medvetet fr att vissa ska kunna kpa in sig tungt innan nsta stora uppgng sker (historien upprepar sig). Allt tyder p det och jag har nog aldrig varit med om ett s lovande case p svenska aktiemarknaden som handlas p ett s fult stt, och jag har sett mycket ckligt hnda p brsen.
Det r ingen jvla kursmanipulation i denna aktie ,bara strunt prat de dr .
Enviro har ett BV p 1miljard dom gr minus p sista raden .
S enkelt r de ... Brsen r s nu ! Alla bolag straffas
Citera
2023-09-18, 20:58
Medlem
Marknaden vet redan att de ska byggas fabriker s en stor uppgng nr PM kommer kan man glmma.
Citera
2023-09-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Det r ingen jvla kursmanipulation i denna aktie ,bara strunt prat de dr .
Enviro har ett BV p 1miljard dom gr minus p sista raden .
S enkelt r de ... Brsen r s nu ! Alla bolag straffas

Vi fr vl se. Jag r ocks skeptisk till manipulationsteorier verlag men har aldrig sett konstigare handel frut. Grymt mrklig blockanpassning, justerande av priser som stndigt frsvrar uppgng, pfyllning i blocken, block som sllan gr till avslut, stndigt sljande under rdande kurspris, det viftas med miljontals aktier i callarna och i fredagens slutcall lyckades ngon stta pris om en krona p aktien. Man kan vifta bort en hel del men till slut brjar man fan undra.

Hur som helst r Enviro fortfarande ett extremt lovande case. Allt har inte gtt p rosor historiskt men de har aldrig slutat jaga och attrahera stora partners. Nu har de allt utlagt p silverfat, begriper knappt hur de lyckats ro i land allt.
Citera
2023-09-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Marknaden vet redan att de ska byggas fabriker s en stor uppgng nr PM kommer kan man glmma.
Ngon har en robot instlld p att kpa miljontals aktier vid PM-slpp. Den gjorde ett misstag hromdagen om tryckte upp kursen med 10% efter ett pm om ngot annat och nr inte kptrycket kom dumpade den ner allting igen inom tio minuter. Spiken syns knappt ens p grafen. Ngon r jvligt beredd p det hr investeringsbeslutet. Fljer kptrycket nr roboten pumpar in pengar s r det en ny raket. Men det terstr att se.

Klart att marknaden vet men frsta fabriken r ocks nyckeln till alla andra fabriker i Europa, inkp i JV och det riktiga vrdebyggandet - det vore den strsta milstolpen i fretagets verksamhet hittills. S att ingen skulle ha intresse av att handla vid detta pm framstr inte srskilt rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in